[ART] schrijven op rijstkorrels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

[ART] schrijven op rijstkorrels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:18

Nu had ik hele leuke flesjes gekocht met het idee dat dat leuk zou zijn voor kleine plukjes paardenhaar, as e.d. Het feit wil alleen dat de flesjes eigenlijk bedoeld zijn voor rijstkorrels en ineens bekroop mij een gevoel van jeugdsentiment dat ik ooit een flesje gehad heb met mijn naam erin en hoe leuk ik dat vond.
Het punt is alleen: mijn handschrift! Via de P.C. niet te zien natuurlijk...maar stel je maar voor dat voor een enkele letter van mij, een ander er minstens 3 op die plek kan schrijven....

Toch vol goede moed naar de winkel getogen en aangezien ik alle hulp kon gebruiken ben ik gegaan voor 'een bewuste keuze' *knikt wijs*, klaar in 10 minuten (daar had ik zo mijn twijfels) en mijn bewuste keuze heb ik nog eens ondstreept met 'extra vezels'..jaja...
Afbeelding

Na even oefenen (en nadat ik het pakje klei van de kinderen geplunderd had :o ), lijkt het toch heel aardig :) :D en kom ik nu tot 9 letters (ooit, heel lang geleden was er een oude man die 200 karakters op 1 korrel (rondom) heeft geschreven met een enkele haar en die korrel ligt in een museum in Turkije....helemaal fantastisch natuurlijk, maar ik zeg "op naar de 10!" :D)
Afbeelding

Behalve de rijstkorrel(s), heb ik er ook nog andere dingetjes in gedaan zoals droogbloempjes, microballetjes e.d. Het is hoogst verslavend moet ik bekennen (helemaal om te proberen zoveel mogelijk letters erop te krijgen)...maar wat IS het leuk :D :D

Afbeelding
Afbeelding

uiteraard paardjes :D :D
Afbeelding

onze jongste (5) maakte zijn vriendinnetje helemaal blij
Afbeelding

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:21

Woooow
Op een rijstkorrel :oo
Ben sprakeloos! :')

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:25

leuk hoor! :D

Air

Re: [ART] schrijven op rijstkorrels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:43

Leuk gedaan!
Waar kon je zo'n dun penseel vinden?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:14

dank jullie :)

@Air - gelukkig kan ik gebruik maken van moderner middelen dan een penseel met enkele haren (want zelfs de 15/0 penselen van mijn poppen-repaint werk zijn te dik :') ). Ik gebruik Rotring tekenpennen met verschillende mm diktes (van die technische pennen voor bouwtekeningen etc,)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:31

Zo'n ketting had ik vroeger ook (heel knap nu ik terugdenk Elisabeth is een flink lange naam).

Die met de dino is echt te schattig

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:34

Ik heb het inderdaad ooit eerder wel eens gezien, maar dat was lang niet zo leuk als dat jij ze maakt!!!
Heel erg leuk gedaan!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:04

dank jullie voor de leuke reacties :)

lovelynutia schreef:
Zo'n ketting had ik vroeger ook (heel knap nu ik terugdenk Elisabeth is een flink lange naam).

Die met de dino is echt te schattig

met een 'z' heb ik Elizabeth al gedaan :)

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:12

Wat geweldig, je moet wel erg geduldig handschrift hebben om op een rijstroller te kunnen schrijven! En natuurlijk niet uitschieten! :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:14

Leuuuuuuk! Ik heb ook ooit eens een ketting met zo'n rijstkorrel gehad, echt gaaf :D Mijn is ook lang maar wilde gelukkig wel, 9 letters haha
Leukzeg!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:17

wat gaaf, maar waar kan je zulke hangers vinden om ze in te stoppen? Heb er ooit eentje aan mijn moeder kado gedaan, ene kant haar naam, aan de andere kant van mijn overlede vader :D Vind het altijd een heel leuk kadootje!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:55

dank jullie...ja ze hebben een hoog 'jeugdsentiment-gehalte' niet waar? Volgens mij heb ik die van mij ooit op een kermis gekregen...tenminste zoiets staat me bij , maar het is al eeeeeeeeeeeeeerg lang geleden ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:01

vroeger zag je idd iedereen met zo een lopen en ik was altijd boos dat ik er geen had :o laatste tijd zie je ze veel minder!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:05

Romana01 schreef:
vroeger zag je idd iedereen met zo een lopen en ik was altijd boos dat ik er geen had :o laatste tijd zie je ze veel minder!

hehehe, jij bent 16...voor jou bestaat er nog geen 'vroeger' :D :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:06

nathalie2302 schreef:
Romana01 schreef:

hehehe, jij bent 16...voor jou bestaat er nog geen 'vroeger' :D :P

vroeger was voor mij toen ik 4 was _O- dichterbij vroeger zullen we maar zeggen :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:27

Jeetje wat een priegelwerk. Gaaf gedaan zeg.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 14:22

@Romana01- hahahaha..."dichterbij vroeger" :')....wel aardig..zo voel ik me toch net weer iets minder oud als jij ook een 'vroeger' hebt ;)

@Dribbel- dank je :)

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:53

echt super cool
waar heb je die buisjes vandaan???

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:25

Owwww!!!! Die had ik vroeger ook! *duikt weer eens de berging in om te zoeken* Zo'n hoefijzertje met de naam van je paard erop. Leuk dat je dit doet!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:36

Welke dikte Rotring pennen gebruik je? Ik heb ze voor mijn opleiding ook moeten gebruiken, maar ik ben overgestapt op een ander merk liners, zo heb je van het merk Copic zelfs een multiliner van 0,03 dikte, als je daarmee een lijn zet is het net een haar. (de kleinste Rotring die ik had was 0,25 dikte, om even het verschil aan te tonen) Die hebben ze ook in meerdere kleuren (navulbaar)

Met zo'n dunne kan je er misschien nog een extra lettertje op wurmen :D

Het pen modelletje heet Copic Multiliner SP :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:44

mylittlejoy schreef:
Owwww!!!! Die had ik vroeger ook! *duikt weer eens de berging in om te zoeken* Zo'n hoefijzertje met de naam van je paard erop. Leuk dat je dit doet!

en? gevonden? :)

Telpeva schreef:
Welke dikte Rotring pennen gebruik je? Ik heb ze voor mijn opleiding ook moeten gebruiken, maar ik ben overgestapt op een ander merk liners, zo heb je van het merk Copic zelfs een multiliner van 0,03 dikte, als je daarmee een lijn zet is het net een haar. (de kleinste Rotring die ik had was 0,25 dikte, om even het verschil aan te tonen) Die hebben ze ook in meerdere kleuren (navulbaar)

Met zo'n dunne kan je er misschien nog een extra lettertje op wurmen :D

Het pen modelletje heet Copic Multiliner SP :)

Dit is allemaal met een 0,20 gedaan. Ik had een ander merk en die zou 0,05 zijn maar volgens mij is die echt dikker. Ik heb gisteren mijn 0,13 Rotring binnen gekregen....zodra ik even tijd heb dus maar kijken of daarmee alvast de 10e letter lukt :D
Zijn die van Copic wel ook waterproof en veegvast?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:53

Of ze waterproof zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, wel zijn ze gemaakt om in samenwerking te kunnen werken met copic markers (ontwerp markers/pennen op alcohol basis) maar dat heb ik nooit zelf getest.