Pastel potloden.. welk merk hoe duur??????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Pastel potloden.. welk merk hoe duur??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:27

Nu ik regelmatig op uit de kunst zit en zie hoe verschrikkelijk veel talent hier op bokt zit, gaat het ook bij mij weer kriebelen.
Niet dat ik nu zo'n hele goede ben...... er zijn er hier die zo goed zijn dat je zelf nooit meer durft te tekenen, maar ik zou toch de draad weer eens willen op pakken.
Nu heb ik wel pastel krijt, maar begrijp dat veel van jullie talentjes met pastelpotlood tekenen.
Wat zijn nu de beste, maar betaalbare pastel potoden die ook goed zijn?
Jullie advies graag!!!!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:13

Ik heb eens gekeken, mijn pastelpotloden zijn van van Gogh, en de prijs weet ik niet meer maar volgens mij is dat merk niet goedkoop. Gebruik ze overigens nooit, Derwent coloursofts zijn veel fijner ;)
Maar ik ben ook benieuwd naar wat mensen gebruiken!

edit: Ik heb dus geen antwoord op je vraag, geen flauw idee welk merk betaalbaar en goed is sorrie }:0

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:15

Wat leuk dat je ook weer gaat tekenen!
En oefening baart kunst :))

Ik gebruik pastelpotloden van Van Gogh (was een set van ik geloof 15 potloden), en ik heb nog wat losse Derwent potloden.
Ik vind beide merken erg fijn werken, en zal deze dan ook zeker aanraden :j De Van Gogh brokkelt misschien een klein beetje meer af, maar ik ga er normaal mee om en heb er dus weinig last van.
Qua prijs zijn de Van Gogh iets goedkoper geloof ik :j

Veel succes en plezier!

Myou

Re: Pastel potloden.. welk merk hoe duur??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:28

Ik heb pastelpotloden van Koh-I-Noor, heb ze niet met andere merken kunnen vergelijken dus kan je niet vertellen of ze goed zijn of slecht. Maar ik vind ze gewoon goed tekenen dus ik heb geen problemen met ze. :P
Dit is geloof ik wel 1 van de goedkoopste merken, ik had voor €25,- geloof ik 32 potloden gekocht, allemaal los. Kwam nog wel verzendkosten bij van 5,50 maar alsnog kom je uit op een fijne set potloden voor een fijne prijs. :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:29

myou schreef:
Ik heb pastelpotloden van Koh-I-Noor, heb ze niet met andere merken kunnen vergelijken dus kan je niet vertellen of ze goed zijn of slecht. Maar ik vind ze gewoon goed tekenen dus ik heb geen problemen met ze. :P
Dit is geloof ik wel 1 van de goedkoopste merken, ik had voor €25,- geloof ik 32 potloden gekocht, allemaal los. Kwam nog wel verzendkosten bij van 5,50 maar alsnog kom je uit op een fijne set potloden voor een fijne prijs. :)

:oo Mag ik vragen waar je die besteld heb (pb)?
Ik betaal bijna 1,95 per potlood (Derwent coloursoft) :P
Ze zijn volgens mij ook goedkoper te vinden maar dan moet je ze bestellen op i-net. Ik ga naar een teken en schilderwinkel, kan ik ook meteen de kleur bekijken en vergelijken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:31

Ik heb pastelpotloden van Koh I Nohr en Derwent. Ik denk dat je gewoon moet uitproberen wat je bevalt vwb potloden of krijt. Je kunt in de meeste schildersbenodigdheden winkels wel losse krijtjes en potloden kopen. Ik zou niet gelijk een hele doos kopen van Derwent ofzo want het is zonde als het toch niet bevalt. Denk ook aan het papier dat is net zo belangrijk. :) Succes leuk dat je weer wilt tekenen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:32

xJolijn: Je hebt het over Derwent he :)) Koh I nohr zijn in de meeste winkels volgens mij wel te koop.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:34

saskiakefie schreef:
xJolijn: Je hebt het over Derwent he :)) Koh I nohr zijn in de meeste winkels volgens mij wel te koop.

Ja (staat er ook tussen haakjes bij) :j
En ik ben er ook zeker te vreden over :D Maar ik sta er ook open voor om andere merken te proberen :P
Laatst bijgewerkt door xJolijn op 07-04-12 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:34

saskiakefie schreef:
Ik heb pastelpotloden van Koh I Nohr en Derwent. Ik denk dat je gewoon moet uitproberen wat je bevalt vwb potloden of krijt. Je kunt in de meeste schildersbenodigdheden winkels wel losse krijtjes en potloden kopen. Ik zou niet gelijk een hele doos kopen van Derwent ofzo want het is zonde als het toch niet bevalt. Denk ook aan het papier dat is net zo belangrijk. :) Succes leuk dat je weer wilt tekenen!

Wat kun jij zeggen over de kwaliteit van Koh I Nohr tegenover Derwent?
Ben namelijk wel benieuwd.
Ik heb trouwens alleen voor Koh I Nohr gekozen omdat mijn budget niet genoeg was voor Derwent,
Ben 15 en een verschil van €30 bij Koh I Nohr of €60 euro bij Derwent is voor mij toch wel groot. :+
Laatst bijgewerkt door Myou op 07-04-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:37

Ik ben nu ook wel benieuwd, zeker omdat Koh I Nohr relatief veel goedkoper is :))

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:37

Uhm tja.. Ik kan niet echt pastel tekenen dus ik weet het niet echt :+ Derwent is wel zachter maar verder moet ik maar weer eens gaan oefenen... := :')

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:40

Okeey, misschien nog even een toevoeging,
Ik heb een potlood van Faber Castell en die is harder dan de potloden van Koh I Nohr.
Maar ik vind de kwaliteit van dit potlood niet spectaculair beter dan die van Koh I Nohr.
Het is ook gewoon wat je zelf lekkerder vind tekenen. ;)

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:53

Ik heb hier verschillende merken liggen:
Stabilo CarbOthello (mijn persoonlijke favoriet)
Derwent pastel
Conté pastel
Gioconda van Koh-I-Noor
Bruynzeel pastel (minst favoriet)

Ze zijn eigenlijk allemaal wel goed, maar de hardheid verschilt inderdaad per merk. Alleen door er mee te werken kom je er achter wat jou persoonlijk het beste ligt. Wat voor de één helemaal geweldig is, kan voor de ander waardeloos zijn.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:58