Fotolokaties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Fotolokaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 10:57

Ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar ik wist niet waar ik hem anders moest plaatsen. Mocht hij verkeerd staan, verplaats hem dan maar! ;)

Ik ben opzoek naar mooie fotolokaties.
Ik wil erg graag mijn zwarte labrador mooi op de foto zetten.
Nu we weer richting het mooiere weer gaan, zat ik zelf te denken aan een mooi groot veld vol met allemaal gekleurde bloemen (geel, rood, roze), waar ik mijn hondje dan vóór of in kan neerzetten. Maar ik heb dus geen idee waar zulke lokaties te vinden zijn..
Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel:

Afbeelding

Wie kent zo'n lokatie? Het liefst in Noord-Holland, maar alle tips zijn welkom :)
Tips over andere mooie fotolokaties mogen ook gegeven worden :D
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 16-04-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag verwijderd.

imd

Re: [INFO] Fotolokaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:06

Lijkt me dat in Noord-Holland zat tulpenvelden zijn te vinden, rijd gewoon eens een rondje door de regio... Ik neem aan dat je wel even toestemming vraagt voordat je zomaar een bollenveld betreedt?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 11:07

Ja daar gaat het mij inderdaad ook om, ik heb geen idee waar je wel en niet mag komen en aan wie je toestemming moet vragen :P Dus ben eigenlijk opzoek naar bloemenvelden waar je gewoon bij mag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:18

Channiiiej schreef:
waar ik mijn hondje dan vóór of in kan neerzetten.

Ervóór: vanaf de openbare weg mag dat natuurlijk gewoon :)
Erín: die bloemen staan er natuurlijk niet alleen voor de mooi, die vormen iemands inkomstenbron. Dus voor je er in gaat absoluut toestemming vragen aan de eigenaar van het land!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:24

Je moet toestemming vragen aan de boer van wie het land is. Dus even aanbellen bij het huis wat erbij staat en even vragen. Bloemenvelden waar je gewoon bij mag ga je denk ik niet vinden, die velden worden altijd gebruikt door boerenbedrijven als inkomstenbron idd, dus tenzij je met de hond de keukenhof oid in mag (?) moet je toch gaan vragen denk ik..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:22

Ik woon in Lisse en hier heb je veel bollenvelden. Echter zijn de boeren er niet blij mee als je zo het land in gaat, toeristen doen dit wel, maar het is niet de bedoeling. Er voor kun je wel staan, echt leuk vinden de boeren het niet, maar wanneer een hek niet op slot zit of open staat zeggen ze er niets van. Wanneer je een boer aan het werk ziet kun je ook vragen of je foto's mag maken. Ik vraag ook vaak of ik foto's mag maken en dan vinden ze het vaak niet erg dat je op hun terrein loopt, zolang je niets stuk maakt.

De spekkelaan en loosterweg zuid in Lisse hebben mooie bloemenvelden. Echter is dit wel Zuid Holland ;) en ben je vaak niet de enige.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:01

hier in Anna Paulowna heb je ook veel staan :)
maar snap wel dat boeren het niet fijn vinden als je er zo maar je 4voeter tussen zet ;)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:39

Ik woon in West-Friesland, en mijn vader heeft zelf een tulpenbollenbedrijf.
In prencipe mag je gewoon niet in de tulpen gaan staan (een hond ook niet), omdat je het gewas dan beschadigd, dan groeit deze niet meer en de bol ook niet.
Er voor staan (soms ook in de paden) mag meestal wel, maar vraag altijd even toestemming :j
Opzich zit je in N-H goed, rijd gewoon binnenkort eens een rondje (de vroege tulpen komen nu in bloei, de late zullen over een aantal weken zijn) en vraag om toestemming.
Let wel dat de meeste tulpenvelden niet bij het huis van de eigenaar liggen, dus het zou helemaal top zijn als je iemand in de tulpen ziet lopen om het even te vragen :j
Succes, het is erg leuk om foto's in tulpen/bloemenvelden te maken!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 18:43

Bedankt voor alle tips :D