[FOTO] Ravottende honden op het strand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

[FOTO] Ravottende honden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:17

Hallo allemaal :)

25 maart heb ik honden gefotografeerd op een strandmeeting hier in de buurt (via bokt ;) ). Ik heb inmiddels bijna alle foto's uitgezocht en de (naar mijn idee) beste foto's plaats ik in dit topic. Ik fotografeer nog niet zo lang, heb mijn camera nu een paar maanden. Dit is tevens de eerste fotoshoot die ik in RAW formaat geschoten heb, ook meteen de eerste shoot met honden en dit is me allemaal erg goed bevallen. :) Ik ben erg benieuwd naar wat andere mensen van mijn foto's vinden, technisch, maar ook subjectief gezien. Graag met een beetje opbouwende kritiek :)

De foto's zijn gemaakt met een Pentax K-r camera in combinatie met een Tamron 70-300 mm zoomlens en nabewerkt in Adobe Photoshop.

1.
Afbeelding
Dymi en Xeva, de honden van NoGo hier op bokt.

2.
Afbeelding
Indy, van NiKip op bokt.

3.
Afbeelding
Nog een keer Dymi, van NoGo op bokt

4.
Afbeelding
Jip, van Lcranch op bokt.

5.
Afbeelding
Jup, dit is ook Dymi, erg fotogeniek voor mijn lens hihi

6.
Afbeelding
En nog eentje van bij het water.

Voor degenen die graag wat meer foto's willen bekijken:
Link naar het fotoalbum

Bedankt voor het kijken!

Courses

Re: [FOTO] Ravottende honden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:13

Ooooh hemel ik wil Dymi OOK voor mijn lens! Wat een PRACHT hond zeg <3 <3 Helemaal verliefd!

Ik vind 't kiekjes, vind foto 3 verreweg het bestr qua compositie en de pose van de hond, heel erg gaaf! :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:29

Courses schreef:
Ik vind 't kiekjes, vind foto 3 verreweg het bestr qua compositie en de pose van de hond, heel erg gaaf! :)

Kiekjes vind ik het niet en anders vind ik het erg goede kiekjes :o
Ik denk juist dat de TS met dit topic tips wil om haar foto's te verbeteren en daar is FK voor bedoeld toch?

Foto 3 is ook mijn favoriet, mooie pose van de hond en warme kleuren.
Foto 4 zijn de witte delen van de jack russel(?) overbelicht, hier heb ik zelf ook moeite mee bij gevlekte honden / paarden, mij werd aangeraden de sluitertijd iets korter te zetten.

Foto 5 is erg gaaf, alleen jammer dat de hond wegvalt tegen de achtergrond, teven de kop een beetje overbelicht weer.

Persoonlijk had ik de eerste en laatste wel weg gelaten de honden staan daar niet zo charmant op en ik vind ze niet zo fijn kijken, te druk. Voor in je eigen plakboek zijn deze wel erg leuk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:29

Huh, kiekjes? Dat heb ik helemaal niet getypt .... :') Fijn zo'n iPhone.
Volgens mij had ik er neer gezet 'gave platen' dus waarom 't 'kiekjes' geworden is mag Steve Jobs weten >;)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:31

foto drie, waauw wat een pracht foto en een mooie hond <3

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:17

Courses schreef:
Volgens mij had ik er neer gezet 'gave platen' dus waarom 't 'kiekjes' geworden is mag Steve Jobs weten >;)

En mensen verklaren mij steeds maar voor gek dat ik geen spullen van apple wil :') dit bewijst maar weer eens dat t met apple vast mis gaat hahaha!

Maar lol, al waren het kiekjes dan had ik t ook niet erg gevonden, honden zijn zo moeilijk poserend op de foto te zetten, alle foto's zijn spontaan :P want de honden liepen gewoon los met elkaar te spelen hihi :)

En bedankt voor je tip Nant, mijn sluitertijd stond al heel hoog, want het strand is erg licht dus als ik de ISO op 200 zet en mn diafragma op 5.6 moet ik de sluitertijd sneller maken om de foto niet te donker te maken, dat vervolgens het witte stuk van de hond erg overbelicht is baal ik wel van.. maar ik denk dat dat ook een stukje inzicht is wat ik nog wat moet verbeteren :) Daarbij heb ik dezelfde foto's bij een vriendin op de laptop bekeken en daar zien ze er echt anders uit, omdat ieder beeldscherm de kleuren weer anders laat zien, dus het is ook erg moeilijk inschatten wat nou 'perfect' is....

Als je Dymi voor de lens wil moet je NoGo even een pb sturen :P wie weet kan ze nog wel een keer naar het strand komen :P haha!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:25

sanne_shelly schreef:
...dus als ik de ISO op 200 zet en mn diafragma op 5.6 moet ik de sluitertijd sneller maken om de foto niet te donker te maken...

denk dat dat moet zijn: de sluitertijd sneller om de foto niet te LICHT te maken? (hoe sneller de sluitertijd, hoe minder licht)

Foto 3 springt er voor mij uit, prachtige hond, mooie compositie. Ik heb onlangs ook mijn eerste hondenshoot gehad en was al lang blij dat er goede foto's tussen zaten, want spelende honden fotograferen is best lastig als je dat nog nooit gedaan hebt.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:32

Courses schreef:

_O-

Sorry offtopic.. Maar vond dit echt geniaal!

Een korte sluitertijd laat inderdaad minder licht door.
Ik moet wel toegeven dat mijn scherm niet gekalibreerd is hoor!

*leest bericht even goed na, want zit nu op een apple*