[FOTO] Fotoshootje met lief hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

heidibeauty

[FOTO] Fotoshootje met lief hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 17:00

Heeej <3
Ik dacht vanmiddag, het is zo'n lekker weer, laat ik eens gaan fotograferen. *-:)
Aangezien ik veel foto's van mijn hond heb met lang haar, en ze pas geleden geschoren is, vond ik het wel leuk om ook zo wat foto's te hebben.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en tips zijn altijd welkom. :o
Hier mijn lieverd Snoozy. 't is een Lhasa Apso x Shih tzu

Afbeelding

<3
Afbeelding

Lekker rennen :9
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pfff, toch wel vermoeiend! :z
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :+:

Mistic

Re: [FOTO] Fotoshootje met lief hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:25

Ik denk dat dit topic beter past bij beestenboel.

Het is een leuk hondje.

Fototechnisch:
Storende achtergrond, onscherpte in sommige foto's. Op foto 5 staan de pootjes niet op de foto.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:13

Tips?
Zorg allereerst voor scherpe foto's. Probeer ook te letten op de achtergrond en de stand van de zon. Verder zijn je foto's heel flets.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:17

Dit zijn geen goede foto's, ik kan je wel tips gaan geven, maar dan ben ik wel even bezig. Het is een leuk hondje, maar fototechnisch zijn ze niet heel goed. Je kan hem beter in BB plaatsen dan hier...

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:31

SaSalover schreef:
Dit zijn geen goede foto's, ik kan je wel tips gaan geven, maar dan ben ik wel even bezig. Het is een leuk hondje, maar fototechnisch zijn ze niet heel goed. Je kan hem beter in BB plaatsen dan hier...

Sorry ik hoef geen advies van 12 jarige

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:17

Je bent zelf nauwelijks ouder en daarbij heeft sasalover volledig gelijk met haar opmerking dat het fototechnisch geen goede foto's zijn.
Je reactie gaat dus nergens over. Je kunt beter jezelf gaan verbeteren dan terug gaan snauwen in dit topic.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:46

Nou jongens, doe eens aardig tegen elkaar!
Het zijn inderdaad geen goede foto's en dit topic zou beter staan in BB, maar ik wil je toch wat fototechnisch commentaar geven.

Foto 1: bij deze foto valt de storende achtergrond heel erg op. Ga de volgende keer naar een mooi bos of een groot grasveld. Ook is je horizon scheef. Je hondje valt nu als het ware om! Probeer je camera echt goed recht te houden als je een foto als deze maakt. Probeer de volgende keer ook goed op te letten waar het licht vandaan komt. Nu heb je met een soort van tegenlicht gewerkt. Dat kan heel mooi zijn, omdat je bv silhouetten kan creëren, maar op deze foto pakt het wat minder goed uit. Hij is er een beetje flets door geworden. Op de computer kun je heel makkelijk wat contrast toevoegen.

Foto 2: ik heb het idee dat je niet hebt gekeken waar je camera op scherp heeft gesteld. Zorg er altijd voor dat je scherpstelt op de ogen! De compositie is ook niet geweldig, en ik mis ook weer het contrast. Ook ziet je hondje er een beetje vies uit van zo dichtbij, al vind ik het wel een schatje!

Foto 3: Dit was een leuke foto geweest als je hondje scherp zou zijn, en je een andere achtergrond zou hebben gekozen. Misschien kun je ook eens andere standpunten proberen? Maak eens een foto van heel laag en heel hoog en kijk wat het resultaat is.

Foto 4: hier heb je echt een slechte compositie gekozen. Het is meestal het mooist als er meer ruimte is daar waar het hondje heen kijkt. Dus de hond had in de foto meer naar links gemoeten, snap je? En zorg dat je scherpstelt op de ogen!

Foto 5: weer een storende achtergrond en een slechte compositie. Zorg de volgende keer dat ie er helemaal op staat, en dat je niet teveel ruimte boven z'n hoofdje hebt.

Foto 6: grappige foto, maar ook een storende achtergrond en teveel ruimte boven het hoofdje.

Doe wat met deze tips en blijf oefenen, dan zeggen we binnenkort niet meer dat ie in BB thuis hoort!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:25

Moderatoropmerking:
Op Bokt is geen leeftijdsgrens voor het geven van feedback. Wanneer je een topic opent, krijg je feedback. Dat hoort erbij. Hou het hier aub netjes :)