Het is heel erg makkelijk, en het werk heel erg goed. Ik heb hem vannochtend nog uiteprobeerd. Ik kon er prima mee rondstruren, release was ook prima en hij is erg vriendelijk door mijn dikke onderlegde neusriem.
Ik heb hierdoor veel geld bespaard, en als het echt heel erg goed werkt wil ik misschien een "echte" kopen, maar met deze ging het ook perfect!

Nouja, wil je zelf ook bitloos gaan rijden en wil je graag proberen hoe het is, of niet veel geld uitgeven, dan is dit een hele fijne oplossing die heel erg stevig is. Ik zag dat iemand anders ook al een keer een sidepull had gemaakt van haar hoofdstel maar die vond ik toch niet ideaal.
Dit heb je nodig:
-Een compleet bithoofdstel zonder bit, met een dikke neusriem (hoe dunner hoe scherper) met een gecombineerde neusriem.
-2 sleutenringen (geen fluttige, echt sterke) van een diameter van ongeveer 1,5 - 2 centimeter.
-2 teugels evt. met clips
Maak eerst je neusriem even aan allebei de kanten vast, zo kom je niet in de knoop. Dus gewoon even vastmaken hoe hij normaal om je pony-neus zit.
Stap 1:
Je haalt het bit los, en het riempje waar normaal het bit om zit maak je 2 tot 3 gaatjes korter en haal je door het ringetje die al om je neusriem heen zit door. Je zet hem dan vast. Je doet dit boven het riempje van de neusriem.
Stap 2:
Je maakt de sleutelringen onder het riempje waar normaal het bit omheen zit vast.
Stap 3: Je maakt de teugels aan de sleutelringen vast.
Nu is je sidepull klaar!
Het enige waar je op moet letten is met het omdoen van het hoofdstel, dat je dan de neusriem altijd onder de teugel vastmaakt.Zo moeten de riempjes zitten

Van de zijkant:

Veel plezier met het maken en het bitloos rijden!
Je moet er op letten dat je neusriem niet te laag zit.
xxx
Ik zou zelf de sleutelringen weglaten en de teugels direct aan de neusriem klippen, dat 'rammelt' minder.
)