[FOTO] 2e maal kinderfotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

[FOTO] 2e maal kinderfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 22:17

Sinds half februari heb ik een kleine thuisstudio en ben ik mij gaan richten op foto's maken van kleine kinderen

[FK] [FOTO] Kinderfotografie geprobeert
dit was mijn 1e maal en mijn dochter mocht model zijn

Maar nu heb ik " vreemde" kinderen met hun ouders uitgenodigd (kinderen van kennissen)
Een extra uitdaging omdat de kindjes je in het begin toch wat spannend vinden, en vooral ook omdat kleine wijsneuzen zich niks laten vertellen :+
Maar goed , dit is het uiteindelijke resultaat geworden en ik ontvang graag tips en opbouwend kritiek zodat ik mijzelf kan verbeteren. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste 4 foto's kunnen afwijken van kwaliteit omdat deze verplicht bij hyves upgeload zijn omdat bokt maar bleef miepen over onjuiste maten
terwijl de maten prima waren bij photobucket tig keer aanpassen werkte helaas niet dus dan maar zo

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:05

Je foto's zijn mooi hoor! :j
Maar wat ik wel even kwijt wil... Vroeger had je pixifoto, zo'n stand die in V&D stond en kinderfoto's maakte. Ik weet niet of het er nog steeds is in Nederland....maar daar deden deze foto's me aan denken.
Ouders met kinderen willen nog steeds schijnbaar hun kroost op de foto laten zetten door een fotograaf.
Maar zijn fotografen niet met de tijd meegegroeid? Is er niets verandert in die tijd? Behalve van analoog naar digitaal? Een vachtje en een zachte ondergrond....Ik heb geen kleine kinderen meer, maar ik vond dit 30 jaar geleden al uit de tijd. Kan er geen achtergrond gekozen worden die neutraal is en toch moderner?
Dat vachtje, kan dat geen speelkleed zijn?
Het is maar een idee...want zoals gezegd, de foto's zijn mooi!
(foto 7 , meisje op 2 stoelen is meer mijn smaak. Foto 6 is een pose die ik liever bij oudere meisjes (20 ofzo) zie. meisje bij deurpost)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:18

Ersina schreef:
Je foto's zijn mooi hoor! :j
Maar wat ik wel even kwijt wil... Vroeger had je pixifoto, zo'n stand die in V&D stond en kinderfoto's maakte. Ik weet niet of het er nog steeds is in Nederland....maar daar deden deze foto's me aan denken.
Ouders met kinderen willen nog steeds schijnbaar hun kroost op de foto laten zetten door een fotograaf.
Maar zijn fotografen niet met de tijd meegegroeid? Is er niets verandert in die tijd? Behalve van analoog naar digitaal? Een vachtje en een zachte ondergrond....Ik heb geen kleine kinderen meer, maar ik vond dit 30 jaar geleden al uit de tijd. Kan er geen achtergrond gekozen worden die neutraal is en toch moderner?
Dat vachtje, kan dat geen speelkleed zijn?
Het is maar een idee...want zoals gezegd, de foto's zijn mooi!
(foto 7 , meisje op 2 stoelen is meer mijn smaak. Foto 6 is een pose die ik liever bij oudere meisjes (20 ofzo) zie. meisje bij deurpost)

geen idee, ik ken die foto's niet
ik heb gewoon een witte papieren achtergrond en ja die kleedjes was omdat ik iets op de grond wou en ik dus snel 2 kleedjes van de ikea aangeschaft had
(investering is geld, en daar heb ik niet zoveel van :+ )
maar wat voor achtergrond stel jij dan voor ;)
want als je niet over bakken poen beschikt is dat niet zo easy :P

meisje zat trouwens achter mijn wandmeubel verstopt en kwam telkens met een kiekeboe spelletje tevoorschijn
dus het is niet echt een " pose" :D

SuzanLarissa

Re: [FOTO] 2e maal kinderfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:23

Ik vind het super mooie foto's!
En die 2 meisjes <3 Echt uberschattig

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:54

Kinderen op een locatie zetten waar zij zich thuis voelen...Dat vind ik leuker. Of zorgen dat je minder achtergrond en ondergrond ziet, als het niet anders kan. Maar misschien allerlei kleuren kleden die je over de stoelen kan gooien, welke goed matchen bij de kleding van het kind wat langs komt.(1 kleed per keer hè, niet 10 kleden op een hoopje :D )
Wit is heel neutraal, maar ook zo geijkt. Het kind iets laten doen, waarin de ouders het kind erg in herkennen, (speelt ze altijd met de poppenwagen? Die er dan ook op, met hamertje tik? Deze er dan ook bij. Jij kan aan de ouders vragen dit speelgoed mee te brengen, maar jij zal ook kunnen beslissen of dit speelgoed iets toevoegt aan de foto of alleen een storend element is. Nu ligt er ook al ergens speelgoed....maar er wordt niets mee gedaan. Dan denk ik alleen, dat je het neergelegd hebt voor de kleur...
Ik denk niet dat je heel veel geld kwijt bent ,aan het veranderen van KLEINE dingen. De foto's zijn al goed, dat had ik toch wel gezegd??....ik denk dat het alleen nog "beweeglijker"kan.
Hoeft niet, als dat je stijl niet is!!!!Mensen komen af op wat jij aandraagt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:28

Die derde van onder, kind dat om het hoekje kijkt, vind ik echt fantastisch. Die ondeugende blik heb je echt heerlijk vast gelegd.
De andere foto's vind ik ook geslaagd. Wat me wel opvalt is dat de kids echt opvallend omhoog of opzij kijken naar paps en mams. Misschien kunnen zijn op hun knieen en dichter bij jou plaatsnemen zodat je minder geforceerde gedraaide kinderkoppies krijgt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:46

Hele mooie foto's en mooi vastgelegd. Vooral die van het kindje wat om het hoekje kijkt is heel sprekend. Verder ga ik mee met de opmerking van Goof, viel mij ook op dat de kinderen weinig tot niet je lens inkijken, dus een goede tip van Goof.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 20:16

Ja klopt daar kan ik idd wat beter aan werken
Hopelijk gaat dat beter als de studio ( grote ruimte ) af is, ik schiet dus thuis in mijn huiskamer met wen studioset en is allemaal wat krap
Ouders moeten nu aan de zijkant staan omdat er naast en achter mij geen ruimte is helaas
En op mij reageren deden ze alleen verlegen :+

Ik zal eens kijken of ik hier een passende oplossing voor kan vinden

Chantal33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:24

Ze zijn prachtig...vooral die idd om het hoekje kijkt die ogen zo mooi..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:25

Schitterende foto's!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:07

Heb je de foto's erg nabewerkt? Want ze komen heel soft over. Natuurlijk zijn 'kinderhuidjes'nog wel heel glad en zo, maar ik vroeg mij af of je er nog een extratje aan toegevoegd had?

Voor de rest vind ik ze echt prachtig!
Voornamelijk die van de tweeling is heel sprekend.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:36

Ik vind ze ook heel leuk! Ik heb er verder niet zo veel verstand van maar wat mij opvalt is dat het vrijwel allemaal hetzelfde is. Wat ik in je eerste topic zo leuk vind is dat ze allemaal een beetje anders zijn. Nu is dat natuurlijk je dochter dus je hebt meer tijd en ze is meer vertrouwd met jou maar dat is wel leuk om aan te werken. Gewoon andere posities aan de kinderen geven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 15:15

Revanches schreef:
Heb je de foto's erg nabewerkt? Want ze komen heel soft over. Natuurlijk zijn 'kinderhuidjes'nog wel heel glad en zo, maar ik vroeg mij af of je er nog een extratje aan toegevoegd had?

Voor de rest vind ik ze echt prachtig!
Voornamelijk die van de tweeling is heel sprekend.

Niet erg nabewerkt ,wel soft glow eroverheen , (engelengloed)