[FOTO] Artistiek anders..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[FOTO] Artistiek anders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:24

Vandaag mn nieuwe nikor 5MM, F1.8 geprobeerd..
Camera NIKON D300
ISO: 320
Diafragma: F1.8
Shutter: 1/40

geen flitser of statief gebruikt..

Afbeelding

(het is een thermometer waar je naar kijkt, dat ding is van rond glas en gevuld met vloeistof) Ik vind het resultaat 'anders' in positieve vorm, ben benieuwd naar jullie mening!!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:37

Nou, als niemand iets van je foto zegt, zal ik het maar doen. Ten eerste , wat jij en vele anderen doen , is het vermelden van je fototoestel. Waarom?
Je hebt geen flitser of statief gebruikt, maar eigenlijk zit er ook geen moeilijkheidsgraad in het fotograferen van deze stilstaande Galileo.
Het statief had je overigens beter wel kunnen gebruiken, want de foto is scheef. Soms helemaal niet erg en voegt het iets toe, maar deze foto is statisch en mag dan perfect zijn.
De kleuren zijn het enige wat je hele foto moet ophalen. Artistiek, heeft toch vaak een trigger om naar te kijken. De foto hoeft dan hemaal niet zo perfect te zijn. Bij mij was die er in ieder geval niet.
Bah, wat een negatief verhaal van mezelf! -O- Maar goed, dan weet je in ieder geval van mij waarom de foto MIJ niet aanspreekt.
Want pas op, al krijg je een negatief verhaal...Het komt altijd maar uit 1 mond!!! Het is best mogelijk dat vele anderen de foto gezien hebben en het niet nodig vinden er wat bij te schrijven.
Hele lelijke foto's , daar geef ik geen commentaar op. ( Hele mooie vaak ook niet, als het al bomvol met opmerkingen staat)Dus ik vind ook deze foto niet lelijk, alleen niet zo bijzonder!!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:22

5mm objectief, bestaat dat? Of moet het 50mm zijn? Vindt je 1/40 niet te laag om nog uit de hand te kunnen fotograferen? Ik krijg dan mijn onderwerpen heel moeilijk scherp in ieder geval.
Vindt de kleur van de foto wel mooi, zou niet geweten dat het een thermometer is, maar het gehele plaatje doet mij persoonlijk niet zo veel. Sorry
(je hebt overigens wel hele mooie foto's in je profiel staan)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:02

Ersina schreef:
Nou, als niemand iets van je foto zegt, zal ik het maar doen. Ten eerste , wat jij en vele anderen doen , is het vermelden van je fototoestel. Waarom?
Je hebt geen flitser of statief gebruikt, maar eigenlijk zit er ook geen moeilijkheidsgraad in het fotograferen van deze stilstaande Galileo.
Het statief had je overigens beter wel kunnen gebruiken, want de foto is scheef. Soms helemaal niet erg en voegt het iets toe, maar deze foto is statisch en mag dan perfect zijn.
De kleuren zijn het enige wat je hele foto moet ophalen. Artistiek, heeft toch vaak een trigger om naar te kijken. De foto hoeft dan hemaal niet zo perfect te zijn. Bij mij was die er in ieder geval niet.
Bah, wat een negatief verhaal van mezelf! -O- Maar goed, dan weet je in ieder geval van mij waarom de foto MIJ niet aanspreekt.
Want pas op, al krijg je een negatief verhaal...Het komt altijd maar uit 1 mond!!! Het is best mogelijk dat vele anderen de foto gezien hebben en het niet nodig vinden er wat bij te schrijven.
Hele lelijke foto's , daar geef ik geen commentaar op. ( Hele mooie vaak ook niet, als het al bomvol met opmerkingen staat)Dus ik vind ook deze foto niet lelijk, alleen niet zo bijzonder!!!

Thnxx :D

Waarom welke camera? Weet niet, misschien juist omdat iedereen het doet en dus blijkbaar handig is?

Ik vond het aardig lastig om met een shutter van 1/40 een onbewogen foto te krijgen hoor :D Maar de een heeft een vastere hand dan de ander..

Is ti scheef??? ow, dan zet ik hem even recht!! Ik zie het zelf niet namelijk, heb je een foefje hoe je dat kan corrigeren in photoshop? (weet dat er een kunstje is dat je een lijn trekt die je recht wilt hebben en het programma dat dan automatisch doet maar weet niet waar die zit.. Nu doe ik het met Rotate Canvas)

Ik vind hem juist door de kleuren en rare vormen die je niet direct kan plaatsen anders wat hem in mijn ogen artistiek maakt, jij ziet dat niet maar begrijp nog niet helemaal waarom niet. Ben er wel benieuwd naar!

Ik vind juist mensen die je foto niet aansprekend of geweldig vinden interessant, dat leer je van!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:06

Mabotje schreef:
5mm objectief, bestaat dat? Of moet het 50mm zijn? Vindt je 1/40 niet te laag om nog uit de hand te kunnen fotograferen? Ik krijg dan mijn onderwerpen heel moeilijk scherp in ieder geval.
Vindt de kleur van de foto wel mooi, zou niet geweten dat het een thermometer is, maar het gehele plaatje doet mij persoonlijk niet zo veel. Sorry
(je hebt overigens wel hele mooie foto's in je profiel staan)

nee moet idd 50 zijn :+

het viel mij ook mee dat ti scherp was, grappig dat jij het zegt want de post boven je vind het dus geen kunst. Het is dus heel persoonlijk...

Waarom doet het plaatje je niets? Omdat je niet ziet wat het is of..?

de fotos uit mn profiel vind ik dus vreselijk, allemaal standaard en saai... maar thnx :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:50

Ik denk dat ik niet zo van het abstracte, artistieke ben. Zo ligt architectuurfotografie mij ook helemaal niet, vindt er gewoon niks aan. Is helemaal een persoonlijke smaak. Dat wil niet zeggen dat ik het niet knap vindt dat mensen zoiets kunnen maken, op het idee komen en er daadwerkelijk ook iets in zien.
Ik heb altijd meer zoiets van: wil ik het aan de muur hebben? En als het me niks doet, dan wil ik dat dus niet, terwijl het goed kan zijn dat als ik het bij anderen zie hangen, dat ik het dan heel apart vindt :). Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen smaak.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:44

goed omschreven! Welke foto uit bv mn profiel spreekt jouw dan aan?

had toevallig gister een discussie met mn moeder; zij verdient der geld met kunst (schilderen, tekenenen, beeldhouden ed.) en zij vind het vreselijk dat echte kunst in replica's bij IKEA hangen. Alles moet massa worden terwijl de kracht van kunst juist het unieke eraan is. Vanuit die visie bekijk ik deze foto, hij is heel anders dan wat andere ervan zouden maken (denk ik, hoop ik). Je vindt het denk geweldig of 'vreselijk'.

Heb door deze post ook weer eens het commentaar gelezen bij de foto uit de link in mn onderschrift, daar zie je die discussie heel goed! Vind ik geweldig :D Heb liever dat iemand kan vertellen waarom iets niet aanspreekt dan alleen maar te horen krijgen dat het mooi is.. :)

Mabotje

Re: [FOTO] Artistiek anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:58

Die foto en discussie heb ik ook gezien en gelezen gisteren, maar heb je nu inmiddels de eerst geplaatste foto vervangen door een lichtere versie? Want ik heb het idee dat de foto gisteren veel donkerder was? Die donkere foto, waarbij je dus niet de ogen (goed) zag, maar waarbij je wél ziet dat het een (fries) paard is, díe versie vond ik dus prachtig, niet de lichtere versie waarin je veel meer zag. Bij zo'n foto snap ik dus niet waarom mensen méér willen zien. Een foto hoeft voor mij dus echt niet alles te laten zien, maar het spreekt me wel meer aan als ik zie wat het is, alhoewel... ook dat geldt niet altijd, soms is het heel mooi als een foto vraagtekens op roept, maar ook dat heeft dan weer met het onderwerp te maken, wat mij betreft dan. Laatst heeft iemand een foto geplaatst van de rechtop staande manen van een paard wat wel op helmgras in de duinen leek. Dát vond ik dus ook super mooi. Dieren en natuur leeft voor mij gewoon meer dan statische opjecten. Een stilleven bijv, met fruit, flessen of 'andere rommel', daar vindt ik dus ook helemaal niks aan.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:03

O ja, en uit je profiel: de 1e foto met de wesp vindt ik mooi, de kitesurfer maar ook de metaalzaag met die lichtsplinters. Heel verschillende foto's dus, maar vindt ze wel allemaal mooi.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:20

nee ik heb de foto niet vervangen, de OP was idd heel donder en op pagina 2 is er een lichtere versie.

Als ik het goed begrijp is dus het onderwerp wat de foto 'niet boeiend' maakt? niet zo zeer de compositie, kleuren, DOF, focuspunten oid?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:48

De onderkant van de foto is 1cm van het kader en bovenkant 1,3 . Het rechttrekken in photoshop (is bij mij in het Nederlands) kan met tool/icoontje no 12 (6e rij)en is dan inderdaad een lijntje. Rechttrekken gaat wel vaak ten koste van de scherpte van de foto, dus als je het kan voorkomen....

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:54

Romyv schreef:
nee ik heb de foto niet vervangen, de OP was idd heel donder en op pagina 2 is er een lichtere versie.

Als ik het goed begrijp is dus het onderwerp wat de foto 'niet boeiend' maakt? niet zo zeer de compositie, kleuren, DOF, focuspunten oid?

Niet alleen, maar wel hoofdzakelijk :)
Oh, en als ik nu kijk naar de foto's van de Fries (op mijn laptop), zijn ze beide lichter en is dus de 1e niet donker. Raar...

edit: maar keek gisteren op mijn werk-desktop, dus misschien maakt dat verschil.
Laatst bijgewerkt door Mabotje op 30-03-12 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:55

Ersina schreef:
De onderkant van de foto is 1cm van het kader en bovenkant 1,3 . Het rechttrekken in photoshop (is bij mij in het Nederlands) kan met tool/icoontje no 12 (6e rij)en is dan inderdaad een lijntje. Rechttrekken gaat wel vaak ten koste van de scherpte van de foto, dus als je het kan voorkomen....

ik ben niet zo goed in voorkomen :+ lag nu ook op mn zij op de grond en heb maar 1 arm (schouder geblesseerd met paardrijden) dus was allemaal nie thandig.. Maar je hebt zeker gelijk!! Ik kan volgens mij ook bij mn camera die gulde snede 3x3 lijnen in mn scherm zetten, is denk wel zo handig..

Thnx!! Ik ga hem even zoeken in photoshop :D