[WIP][DIGI]Leonardo da Vinci - Madonna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[WIP][DIGI]Leonardo da Vinci - Madonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:37

Hoi bokkers! :D

Ik ben zondag naar een documentaire gezien over Leonardo da Vinci, die me zo geinspireerd heeft dat ik vandaag aan de gang móést! :Y) Als voorbeeld heb ik het schilderij 'Madonna' van hem gebruikt. Ik ben totaal geen held in mensen tekenen, ze zijn bij mij bijna altijd uit verhouding of ze kijken schil. Maar voor het eerst heb ik het idee dat hij echt begint te lijken! Natuurlijk kan ik nog tips gebruiken, ik heb ze hard nodig zelfs, maar ik ben best trots op hoe ver ik al ben gekomen :') . Ik heb hem getekend zonder rooster, dus de verhouding kloppen niet 100%. De schets is gemaakt in Gimp, en ik heb hem ingekleurd met Adobe Photoshop Elements 8.0.

Eerste mensentopic:
[UK] [DIGI][WIP]Gwen Lawcy -eerste mens- Deel 2

En hier komt ie dan, de schets:
Afbeelding

Stap 2
Afbeelding

Stap 3
Afbeelding

Tot nu toe:
Afbeelding

Eigen verbeter punten:
:list: De neus is te groot
:list: Het linker oog klopt niet, maar wat?

Tips zijn altijd welkom, maar hou het vriendelijk, het is pas mijn 2de serieuze mensen tekening op de computer! :)

Ps: Het haar komt pas op het einde :P

Winandaa_

Re: [WIP][DIGI]Leonardo da Vinci - Madonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:38

Hey! Dat lukt al goed!! Ik denk dat het probleem bij het linker oog is dat het ooglid er soort op "hangt", waardoor je een beetje een slaperig effect krijgt.

Ben benieuwd naar het resultaat! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:40

Thanx :D Ja klopt, hij hangt een beetje, maar ik probeer hetzelfde effect te krijgen als het rechteroog, wat niet echt lukt :=

Nog meer tips? Het is best stil hier :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:42

Mooi!
ik vind het linker ooglid wat te dik...
Kan ook aan mij liggen..

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:34

Hmm, nou ik heb hier verder geen verstand van. Wat gebruik je als voorbeeldfoto? :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:48

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 19:44

Barbie_Blue schreef:
Winandaa_ schreef:
Hmm, nou ik heb hier verder geen verstand van. Wat gebruik je als voorbeeldfoto? :D

Ik denk Madonna van Leonardo da Vinci :)*
http://rembrandtgallery.org/upload1/file-admin/images/new12/LEONARDO%20da%20Vinci-867679.jpg

Ik zou de ooghoek van het linkeroog iets 'zachter' maken en de kin is voor mijn gevoel iets te hoekig. :)

Klopt! Die is het. Ben het met je eens dat het wat 'zachter' kan en dat de kin wat hoekig is, dit komt door de schets die er onder zit. Ik ga hier later overheen met lichtere tinten waardoor het ronder wordt :j .

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:41

Ik vind het linkeroog net iets te hoog zitten in tegenstelling tot het rechteroog. Op de voorbeeldfoto zie je de traanbuis ook niet. Die zit achter de neusbrug. De traanbuis heb jij wel op je tekening. Volgens mij is de neus ook wat te lang. Verder vind ik hem heel mooi worden. :j Ik doe het je niet na.