[DIGI][WIP]SketchUp Stalletje :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

[DIGI][WIP]SketchUp Stalletje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:48

Hier nog een Sketchupper....

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Heb alleen nog maar een stal gebouwd, layout van de rest van het terrein moet nog... Maar ben nog al lang bezig met alle details, dus wil eerst de stal helemaal af hebben, en dan pas de rest gaan maken!

Er zijn 6 "gewone" stallen, waarvan eentje een quarantaine stal is, en 2 dubbele stallen voor bijvoorbeeld merries en veulens. Elke stal heeft een individuele paddock. Er is een wasplaats en een solarium, en daar tegenover de zadelkamer. Er is een aparte voeropslag ruimte, maar er komt ook nog een hooischuur, dus hooi word daar niet bewaard. Zit nog een beetje te twijfelen of ik er een bovenverdieping op wil bouwen voor bijv. een appartementje?? Suggesties en ideeen zijn uiteraard welkom :D

Screenshots:
Gehele stal van boven af gezien:
Afbeelding
En vanaf de andere kant:
Afbeelding
En van voren, hier was ik de gaten aan het maken waar ramen en deuren gaan komen ;)
Afbeelding
De stallen gaan erin!
Afbeelding
De hekken bouwen voor de uitloopjes:
Afbeelding

En alweer een stuk verder, na het inkleuren, hier een waterbakje:
Afbeelding
Wasplaats gemaakt, moeten nog wat meer details bij. Ook ramen en deuren zitten erin!
Afbeelding
En hier was ik het dak even aan het 'passen'... Had alleen iets verkeerd gemeten, dus moet het even veranderen... Dak importeer ik pas als laatste, dat laat ik er nu eerst af ;) Maar even voor het idee, hoe het er straks ongeveer uit zal zien.
Afbeelding

horsiegek

Re: [DIGI][WIP]SketchUp Stalletje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:32

Wauw mooie stal hoor! Zou je alleen de stallen niet zo maken dat de paarden met de hoofden naar buiten kunnen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:58

Nee, dat vind ik niet handig ivm happen naar langslopende paarden en mensen, voer in het gangpad morsen, veulens afspenen, dekens van de stangen plukken etc. ;)
Maar ze hebben een uitloop, dus kunnen ze sowieso lekker naar buiten :)

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:12

Dat ziet er erg mooi en luxe uit! :D

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:18

wauw wat ziet dit er luxe uit!