[FOTO] Paardenoog fotograferen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

[FOTO] Paardenoog fotograferen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 08:36

Eindelijk heb ik 2 foto's waarin ik zelf niet te zien ben in het oog :')

Afbeelding

Deze vond ik echt apart.. ik wist niet dat ze zulke heldere ogen had..
Afbeelding

Ik heb een Canon cameraatje (weet type zo snel niet) waarbij ik ISO hoog en laag kan instellen en tulpje bergje en flits aan uit

Heb me in het boekje verdiept maar kom er niet echt uit hoe ik instellingen kan veranderen (kan best zijn dat ik als vrouw met 2 linkerhanden het een en ander veranderd heb perongeluk)... en daarbij weet ik niet wat het beste is om in te stellen..

Maar ik merk wel dat de foto's iets scherper zijn dan ik ze eerst maakte.. -O- Zie echt niet waar t verschil in zit.

(simpel shotje, wil de stapmolen wegshoppen.. iemand een tip voor fijn programma?) (wil wat mooier leren fotograferen qua composities van mijn eigen paard met huis tuin en keuken cameraatje)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 23-03-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:22

Sorry, maar van foto's met paardenogen ben ik nooit gecharmeerd. :o Ik kom het regelmatig tegen op Bokt en vraag me altijd af waarom iemand persé een oog wil fotograferen.
Maar dan je laatste foto. Zo die is mooi!!!Gewoon fotografen met je huis-tuin-keuken- toestel. Dat doe ik zelf ook al jaren. Daar kunnen ook de mooiste foto's uit rollen. Want al heb ik ook een spiegelreflex camera...die toeter heb je niet altijd bij je, terwijl mijn compactcamera wel heel vaak mee is. Ik maak rustig foto's vanuit de auto, achtop de motor zittend, varend in een boot...en ze lukken ook vaak nog. Composities is een kwestie van smaak, alhoewel er wel richtlijnen zijn.(vast wel te vinden via google) En er zijn veel programmas waarin je storende elementen kan wegshoppen (adobe fotoshop)maar het is beter om te proberen een foto te maken, waarin die storende elementen niet op staan. In de vrije natuur kan dit niet (een krokodil kan je niet even vragen elders te liggen)
Maar met paardenfoto's kan dit vaak wél. Afgezien de achtergrond, ziet het paard er keurig verzorgd uit. Het glanst, manen verzorgt, schoon halster... Het paard ergens anders neerzetten, met een rustiger achtergrond en de hele foto is perfect. Hoe vaker je je resultaten bekijkt, hoe beter je leert voor de volgende keer , wat je in het vervolg anders wil.
P.S. Zag net op je profiel een foto, waarin heel veel beginnersfouten zitten. Scheve horizon, onrustige achtergrond. (die foto heb jij gelukkig niet genomen)

S_en_Z

Re: [FOTO] Paardenoog fotograferen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 11:20

Ik vind haar ogen zo mooi omdat ze voor mijn gevoel zoveel rust uitstraalt (dit is anders geweest) := zie het idd ook veel maar kreeg het nooit voor elkaar om zelf niet "in beeld" te zijn zegmaar _O-

wbt de standfoto. Bedankt :D Helaas hebben we nog niet veel groen op stal en waar groen is zijn ook veel storende factoren. Het is niet mogelijk nog om met paard het erf af te wandelen (en als ik daar ben kan ik haar niet zomaar loslaten om een kiekje te schieten, doe ik op het erf wel :))

Ik denk als de stapmolen weg is dat het paard al veel meer naar voren komt. Vond de bruine kleuren van het hegje juist wel wat hebben <3 Zo'n foto had ik nog niet.

Die foto in mijn profiel is gemaakt door een oud stalgenote van mij, die ons afentoe op de kiek zet om zelf te oefenen wbt tellen van de passen om mooie actiefoto's te krijgen enz.! :D

Ik ben al heel blij met de rijfoto's :j (had ik van het vorige paard niet)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:03

Oh ja, als je de stapmolen wegshopt is het een mooie foto! Maar zelf vind ik het verwijderen van storende elementen zoveel werk. Zal ik er wel bij zeggen dat als ik terug kom van vakantie ik zeker 1000 foto's gemaakt heb, als er dan 500 tussen zitten die ik moet bewerken...Als jij een paar foto's neemt, vind je het misschien niet zo erg dat je af en toe wat langer bezig bent met een foto. Maar voorkomen blijft beter dan wegshoppen.
Ben blij dat je mij vertelt hebt dat je vind dat het oog zoveel rust uitstraalt. Ga daardoor nog steeds niet paardenogen foto's mooi vinden, maar begrijp wel beter wat iemand bezielt als een oog gefotografeerd word.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 12:18

Bedankt voor het meekijken!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:52

chitterend! Vind foto's van ogen juist altijd erg mooi..omdat je dan veel meer ziet.