[DIGI] The cake is a lie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

[DIGI] The cake is a lie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 19:15

Aangezien ik met m'n vorige 3D project een beetje vastloop, ben ik vanmiddag op stage begonnen met een klein nieuw projectje. Het is dan ook alweer klaar :D

Dit is een Companion Cube uit de game Portal 2 die ik gemodelt heb in Cinema 4D, een 3D programma.

Hier nummer 1:

Afbeelding

En nummer 2:

Afbeelding

De rendertijd weet ik zo uit m'n hoofd even niet, was niet erg lang in ieder geval.
Daarna heb ik ze in Photoshop CS4 nog nabewerkt: bij nummer 1 ze allemaal onder elkaar gezet en de kleuren wat aangepast, bij nummer 2 de Depth of Field een beetje opgekrikt en ook de kleuren iets aangepast. En natuurlijk het logo van Aperture Laboratories erin gezet :D

Al met al vond ik het erg leuk om te doen.
Deze gaat in m'n portfolio map *\o/*

Commentaar is altijd welkom!

:evaw: Warbling

Die cake uit de titel heeft er verder weinig mee te maken, behalve dat dat in het spel erg veel voorkomt en ik geen titel wist :+
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 22-03-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [3D] verwijderd

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:59

Wat jammer dat je nog helemaal geen reacties hebt, ik kan namelijk niet echt iets nuttigs zeggen, gezien ik er totaal geen verstand van heb :Y)
Is dit precies zoals die er in de game ook uit ziet?
Ik vind hem namelijk wel heel erg zoet/lief :D
Die met het kleed erover vind ik net niet helemaal "echt" , de anderen zijn imo veel realistischer.

Anne_mieke88

Re: [DIGI] The cake is a lie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:02

ik vind de contrast tussen scherp en onscherp niet echt heel erg mooi.
Ik heb er verder geen vesrtand van maar vind dat de linkerkant iets scherper mag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 09:19

Hey tof, toch nog reacties :D

@Marjo: het is ook geen gemeen spel :D Het is meer een soort puzzelspel waarbij je doormiddel van Portals schieten door levels heen moet komen.
In het spel is 'ie zo: http://www.examiner.com/images/blog/EXID40365/images/portal39_17_wcc2.jpg
Kleedje erover was een test, vind ik nog best lastig om te maken, wat dus ook te zien is :')

@Anne_mieke88: Ok dat is nog wel aan te passen. Kan ik nog doen voor m'n portfolio online gaat. Thanks voor de tip :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:28

Ik vind hem leuk! maar ik speel ook portal dus vandaar waarschijnlijk! leuk leuk leuk! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:10

:D Tof! Ik heb Portal uitgespeeld en nu mis ik het -O-

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:40

Haha ja ik heb weinig tijd om het te spelen.. dus heb 1 nog niet uitgespeeld, dan wil ik 2 nog uitspelen.. maar ik had het afgelopen tijd druk met octodad! Ook een leuke game, wel veel geduld voor nodig.. nu weer aan portal denken! Companion cube weg gooien is ook erg pijnlijk..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:14

Leuk zeg! Ik heb ooit wat met Blender geprobeerd. Dat 'even' valt vies tegen.. hier zit toch ook wel een paar uur werk in hoop ik .. ? Ken het spel niet - het hartje lijkt er wat opgeplakt in plaats van onderdeel van, maar mooi werk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:00

Blender ken ik wel ja :j Nooit echt mee gewerkt trouwens (wel eens gedownload en er even naar gekeken) ik heb het met 3Ds Max en Maya geleerd en ben later over gestapt naar Cinema 4D. Ja klopt, hoeveel werk erin zit weet ik niet precies want heb vaak even tussendoor op stage eraan gewerkt als oefening. Maar ik denk dat er toch al gauw een uurtje of 4 werk inzit.

Moet er ook niet aan denken dat ik het mezelf zou moeten leren hoor! Maar ik heb heel goed les op school erin gehad, en dat helpt zoveel!