[FOTO] Verzamelwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

[FOTO] Verzamelwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 17:17

Dit zijn een paar werkjes van de afgelopen paar weken, ik wil graag weten of ik iets vooruit ben gegaan in mijn foto's en ontvang graag tips :D Zou er erg blij mee zijn, omdat ik graag wil leren.

Ik fotografeer met een Nikon D3100, kitlens. Ben aan het sparen voor een nieuwe :) aangezien ik deze bagger vind :o

vorige topics:
M_hartje_M @ [FK] [FOTO] Mijn fotomodel met haar KWPN en Arabier!
M_hartje_M @ [FK] [FOTO] Roos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb alleen de 1ste een beetje bewerkt met schaduw en wazig aan de buitenkant, heb nog altijd het origineel voor de geïnteresseerde misschien. De rest is onbewerkt. Ben zelf eigenlijk ontevreden over de foto's maar ik wil het graag beter kunnen, daarom dat ik het plaats!

groetjes

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:16

:wave:

1. De compositie is mooi maar het oog, wat je onderwerp is, is helaas niet scherp. Probeer dus de volgende keer daarop scherp te stellen of wat meer afstand te nemen van het onderwerp en daarna uitsnijden.
2. Een lekkere luie foto, niet zo heel bijzonder maar leuk om naar te kijken.
3. Bij jou komt het brede longkruid dus ook mooi opzetten? Het leuke aan dit plantje vindt ik zelf de details, de borstelige onderdelen. Dit plantje verleend zich dan ook prima om vanaf ooghoogte de foto te nemen, zodat de details mooi zichtbaar worden. Als je een wat kleiner diafragma neemt (groter F-getal) dan krijg je hem er ook mooi scherp op, zie als een van de voorbeelden mijn foto bijvoorbeeld: http://img819.imageshack.us/img819/1273/dsc00383pyt.jpg. Hier heb ik wel meer het accent op de steel gelegd en wat minder op de bloem, maar je kan dit combineren door te spelen met de compositie.

Nooor_

Re: [FOTO] Verzamelwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:41

Hee,
1. Het oog is inderdaad niet scherp, vind ik jammer, en om nog even te zeuren, vind ik de neusvleugel net in zicht ook niet zo mooi, die zou je er beter af kunnen knippen denk ik (:
2. Lekker luie foto (: Jammer dat er links heel veel ruimte over is en rechts de kat is afgeknipt, en dat de muur niet rechts is (als je snapt wat ik bedoel)
3. Leuk, maar ook qua compositie is ie niet perfect want aan de onderkant wordt er een stuk afgeknipt, en verder is er rondom heel veel ruimte over. Het bloemetje is volgens mij ook niet helemaal scherp, maar dat dingetje er onder.
(:

Maureen_M

Re: [FOTO] Verzamelwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:07

hey ontzettend bedankt voor de tips ik heb er zeker wat aan! dus ik eraan werken dankjewel voor de tips :)