[FOTO] Nieuwe camera plus lens maar eens uitgelaten op stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MadDonna

[FOTO] Nieuwe camera plus lens maar eens uitgelaten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 21:20

Zo dat is een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb.

Nieuwe camera gekocht, een Nikon D3100 en de meest eenvoudige Tamron lens de 70-300mm

Vandaag eindelijk mijn nieuwe D3100 eens uitlaten en ik moet zeggen dat er, als je heel eerlijk bent, binnen de DSLR wereld geen starter camera's meer zijn.

De mogelijkheden met zo'n camera zijn eigenlijk onbeperkt en een goede fotograaf kan met zo'n camera gewoon uitstekende foto's maken.

Ik heb hem ook in de "groene" stand uitgeprobeerd en dan kom je er al snel achter dat een camera jouw gedachtes niet kan lezen en hoe goed het syteem ook wordt, een camera altijd de nadruk op een ander deel van het plaatje legt. Met als gevolg onscherpe foto's.

Hier een uiteenlopende hoeveelheid foto's

Op de meeste foto's staan mijn paardje April Jackson met mijn vaste bijrijdster Anouk.

Afbeelding
DSC_0003 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0010 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0024 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0025 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0068 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0069 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0077 by Marco de Boer, on Flickr

Afbeelding
DSC_0099 by Marco de Boer, on Flickr
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 16-03-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [FOTO] toegevoegd

xSCWx

Re: Nieuwe camera plus lens maar eens uitgelaten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:23

Gaaf zeg, erg mooie levendige kleuren!

MadDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 22:15

Mijn dank!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:06

Hoe bevalt die Tamron lens jou?

1. Een leuke opname, mooie kleuren en mooi scherp gefotografeerd. Wellicht kun je de horizon nog wat rechter zetten?
2. Het hoofd is mooi scherp en helder van kleur, jammer van de persoon die er achter staat, dat zorgt toch voor wat afleiding.
3. Scherp gemaakt, wellicht dat je de volgende keer meer vanaf ooghoogte kunt fotograferen? Ook kan een moment later schieten zorgen voor een mooiere beenstand tijdens de draf.
4. Zoals ik met deze foto bedoel, die is leuk!
5. Goed drafmoment heb je hier. Beetje een drukke achtergrond maar dat heb je in een bak vaak niet voor het zeggen.
6. Deze zou ik meer beeldvullender hebben gezien zodat de nadruk echt op de combinatie ligt en niet, zoals nu, ook op de hindernissen.
7. Mooie foto, wellicht iets lichter maken m.b.v. invullicht maar verder niets meer aan doen.
8. Laten zo, dit is een leuke foto!

MadDonna

Re: [FOTO] Nieuwe camera plus lens maar eens uitgelaten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:18

Bedankt voor de reacties, hints en tips. De Tamron lens, ja, hij doet wat hij moet doen, maar traag en je moet weten met welke diafragma's je moet schieten want anders krijg je toch al snel minder scherpe foto's. Dit is trouwens de versie zonder VC en/of andere zaken die fotograferen net iets makkelijker maakt. Maar voor die dik 100 euro doet hij het gewoon.

1. dat is bijna niet te doen, de weg er achter loopt omhoog en de weg waar de machine op draait, gaat naar beneden. Misschien op het stukje weg achter de machine.

Bij 6 heb ik een panorama-achtig effect proberen te krijgen door de foto aan de onder en bovenkant weg te snijden en zo een breed beeld te creëren, misschien niet goed hier.

magda_90

Re: [FOTO] Nieuwe camera plus lens maar eens uitgelaten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:21

Bedankt voor de recensie. Ik weet niet of je een fotoprogramma hebt? Want daarmee kun je namelijk de horizon ook recht zetten. Het idee van panorama is goed, maar beter op een strand of in een bos bijvoorbeeld. Maar met die gedachte vindt ik het begin al goed gelukt, want dat effect heb je inderdaad wel verkregen.