[TEK] Aagje door de jaren heen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

[TEK] Aagje door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 16:52

Inmiddels iets meer dan een jaar geleden ben ik begonnen met tekenen. Een van mijn eerste tekeningen was Aagje, nagetekend van de foto hieronder. Diezelfde foto heb ik in de zomer nog eens getekend, en nu weer opnieuw. De eerste twee zijn gemaakt met grijs potlood, de laatste is in pastel.
Tips zijn natuurlijk van harte welkom, maar wees een beetje lief! :)

Afbeelding
Meet Aagje!

Afbeelding
De eerste keer, maart 2011. Hiervoor heb ik toen ook een topic aangemaakt: [UK] [TEK][WIP] Aagje

Afbeelding
De volgende Aagje, juli 2011

Afbeelding
En de laatste, maart 2012. Detail

Nogmaals, tips zijn altijd welkom! Laat je een berichtje achter? :)
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 14-03-12 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [TEK] toegevoegd

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:02

Je bent wel vooruit gegaan! De verhoudingen kloppen al beter dan op de eerste tekening(en) :j

Ik zal ook proberen je wat tips te geven:
Werk met meer kleuren, schaduw en licht. Het paard is nu een groot bruin (nog vrij plat) vlak met her en der wat kleurverschil. Het oog is precies dezelfde kleur als het lichaam, deze mag iets donkerder en vergeet de lichtpuntjes niet! Dan gaat het oog al veel meer leven :)
Het zwart rondom het oog is wel heel "abrupt" als je snapt wat ik bedoel, het mag iets geleidelijker aangebracht worden :j
Verder heeft het paard nog geen manen/knotje, ik weet niet of dit expres is of dat je dat vergeten bent? Het voor ons linkeroor is net iets te groot, maar dit is niet heel erg storend.

Je bent goed op weg! Blijf goed oefenen met schaduw, kleurverschil/contrast en verhoudingen :)
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips ;) Ga zo door!

doriss

Re: Aagje door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:05

Wauw, wat een tips, dankjewel! Ik kan me prima vinden in de tips die jij geeft, hier kan ik zeker wat mee! :)

Lara

Re: [TEK] Aagje door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:38

Zeker vooruitgegaan !
Wat mij opvalt bij de laatste is dat het oog vrijwel dezelfde kleur heeft als de vacht. Verder worden hierboven al goede tips gegeven :)
Ik zou zeggen ga zo door en ik ben benieuwd wat er dan volgend jaar uit kan rollen :D