de ultieme fotoshoot, hoe organiseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

de ultieme fotoshoot, hoe organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:24

hallo,

vorig jaar ben ik getrouwd <3 en mooie fotos gemaakt met mijn man <3
hardstikke leuk.. maar dan heb je natuurlijk nog mijn 2e liefde... het paard /3 :D

ik heb een fries paard, een witte trouwjurk.. en inmiddels een fotolocatie gevonden.
www.poptaslot.nl gemaild.. in de tuinen mogen geen foto´s maar op het plein wel.. nou daar valt vast wat moois van te maken.

maar dan... welke fotograaf moet ik doen.. en wat moet ik er aan besteden.
ik heb een oproep gedaan op bokt markt en voldoende reacties gekregen.. portefolia´s bekeken en daar zaten ook leuke tussen... maar hoe weet ik nou welke ik moet hebben.

wat ik graag wil zijn echte mooie sfeer foto´s...
het aanbod dat ik krijg is van gratis tot 100 euro..
het laatste vind ik wat duur.. maar ja als je daar de foto´s van je dromen voor krijgt heb ik het er wel weer voor over... oftewel... pfff wat moet ik nu..

iemand tips om de juiste fotograaf uit te zoeken?

verder nog mensen tips om mij en mijn paardje perfect op de foto te zetten.
wou dus zelf in trouwjurk en gewoon haar mooi en make up op.
paardje in de was en ff shiny maken.
heb een zwart lak hoofdstel..
twijfel over witte bandages.. match wel leuk.. maar is natuurlijk weer minder natuurlijk.
het is een fries met gewoon behang.. niet van dat adembenemende..

Rennie89

Re: de ultieme fotoshoot, hoe organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:32

Je kan het best kijken naar welke stijl het beste bij jou past :j kijk ook even op bokt rond naar shoots die al gedaan zijn door de betreffende fotograaf zodat je het totaalplaatje kan zien. In portfolio's worden alleen de beste foto's geplaatst :P

Ik zou niet naar het geld kijken, maar echt puur naar het totaal beeld. Iemand die 80 euro vraagt voor slechte foto's is inderdaad niet echt logisch, maar iemand die 100 vraagt voor prachtige foto's is het waard. Je zal er dan geen spijt van krijgen.

Ikzelf heb een hele zooi tuig ter beschikking voor fotoshoots om het nog mooier te maken als de klant daar behoefte aan heeft, maar denk niet dat veel fotografen dat hebben :') Witte bandages raad ik af, die trekken alleen maar de aandacht, gewoon naturel doen :P geen bandages.

Verder is het handig om altijd 1 of 2 extra mensen mee te nemen voor afleiding of evt een reflectiescherm vasthouden.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:47

lifaya, bedankt voor de tips.
wat jij dus zegt is precies waar ik mee zit.. kost het 80 euro en zijn het flut foto´s of 100 euro en mooie fotos. maar ik denk dat ik inmiddels de keuze heb gemaakt.. met de portefolio die ik gezien heb.
zal ff op bokt kijken wat ze nog meer heeft gedaan.

wat ik graag wil zijn echte sfeer photo´s die zo in een boekje zouden kunnen.
de basis goed soms al lastig(rechte achtergrond en alles in proporties etc). maar dan de sfeer nog.

en inderdaad, ik zal zorgen dat ik voldoende hulp heb. bedankt

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:24

Misschien kan je die dat het gratis willen doen ook laten komen om hen te laten oefenen en je hebt nog eens extra foto's bij...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:49

Eastpak schreef:
Misschien kan je die dat het gratis willen doen ook laten komen om hen te laten oefenen en je hebt nog eens extra foto's bij...

Dat lijkt me toch wat raar :o? Dan snij je misschien in de kosten van de gekozen fotograaf. Denk ook niet dat elke fotograaf daar op zit te wachten. De markt wordt al zo naar beneden gehaald door het gratis fotoshoots aanbieden :\.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:51

Het probleem is dat Fotografen hun eigen prijzen mogen bepalen en daarnaast het ook nog heel verschillend is hoe een fotograaf zichzelf noemt, zo zie ik aardig wat beginners langskomen die zichzelf "professioneel" of "topkwaliteit" geven als naam, maar vaak is dit dan helemaal niet terecht waardoor het als klant vreselijk lastig is om te achterhalen welke fotograaf nu eigenlijk echt helemaal geschikt is voor een prachtige fotoreportage en dit ook 100% kan waarmaken (of zelfs jou verwachtingen kan overtreffen!)

Het is een hele zoektocht om de juiste fotograaf te vinden, maar wat je het beste kan doen, is een aantal fotografen op een rijtje zetten en daarvan hun websites/portfolio's bekijken en zo laat je er steeds een aantal wegvallen waarvan je de foto's/stijl minder van vind en uiteindelijk hou je 1 of 2 fotografen over waar je dan kan kijken naar de kosten, hoe ver de fotograaf moet rijden etc en daaruit kun je dan je keuze maken.

Ik had je advertentie op de boktmarkt overigens ook zien staan, maar ik had er al niet op gereageerd omdat je had staan "max €60,-", dan hoef ik als fotograaf die €80,- (binnenkort meer) vraagt voor een fotoreportage niet te reageren omdat je mij waarschijnlijk toch te "duur" vind en ik zal waarschijnlijk niet de enigste zijn die daarom niet gereageerd heeft, maar zo loop je misschien wel een fotograaf mis die je écht aanspreekt en waar je misschien wel een paar tientjes extra voor over hebt.

Maar het best is dus om van een aantal fotografen hun portfolio's te bekijken of hun stijl je aanspreekt en daaruit je uiteindelijke keuze te maken.

Over de witte bandages, die zou ik ook weglaten, die trekken vreselijk de aandacht.
Wat wel misschien mooi zou zijn i.p.v een zwart lak hoofdstel, is een mooie witte, dat staat bij Friezen (vind ik) vaak altijd erg mooi, maar als je er met een witte trouwjurk bij gaat staan/op gaat zitten dan maakt dat het denk ik helemaal af :)