[SCH] Theeleutende Piraten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Theeleutende Piraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 09:26

Één van de eerste boeken die ik me goed kan herinneren is "De giraffe, de peli en ik" van Roald Dahl, een fantastisch verhaal met dat eveneens fantastisch is geïllustreerd door Quentin Blake. Ik ben altijd een fan gebleven van beide. Nadat ik pasgeleden een leuke korte documentaire over Blake en de manier waarop hij tekent had gezien, waarin het allemaal héél makkelijk lijkt om zo'n inkttekening te maken, kreeg ik natuurlijk zelf ook de kriebels.

'T is een uitprobeersel, maar ik ben er toch best tevreden over. Vooral omdat het uit de losse pols is gedaan zonder dat er tig schetsen aan vooraf zijn gegaan. :)) Mijn inkt bleek niet echt watervast te zijn, dat wordt dus even een nieuw potje halen want dit is heel erg voor herhaling vatbaar. :D

Degene die weet welk liedje ik aan het luisteren was, verdient een koekje! Je herkent drie regels in het plaatje. :D

Docu: http://www.quentinblake.com/en/about-drawing/how-i-draw

"Yo ho ho, and a bottle of tea!"

Afbeelding

Afbeelding

mar_fay

Re: [SCH] Theeleutende Piraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:44

Wat leuk! Vooral die kleine details nog - een opgeheven pink bij de rechter piraat en toch nog even snel een eenhoorn erbij op de achtergrond := Hoe krijg je het bedacht, geweldig!
Quentin Blake is echt geweldig, ook een van mijn favoriete illustrators. Je hebt wel een andere ''stijl'', maar toch wel weer het zelfde, echt ontzettend leuk gedaan (hooo wacht, nou zeg ik het weer :') \0

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:07

mar_fay schreef:
Wat leuk! Vooral die kleine details nog - een opgeheven pink bij de rechter piraat en toch nog even snel een eenhoorn erbij op de achtergrond := Hoe krijg je het bedacht, geweldig!
Quentin Blake is echt geweldig, ook een van mijn favoriete illustrators. Je hebt wel een andere ''stijl'', maar toch wel weer het zelfde, echt ontzettend leuk gedaan (hooo wacht, nou zeg ik het weer :') \0

Is die 'eenhoorn' niet een pegasus? :')

Maar, idd. Leuk gedaan!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:03

Nog een fan! Grootgebracht met Roals Dahl. Wij lazen in 3VWO klassikaal "Charlie and the Chocolate Factory", in het engels dus, en ik kon alle "moeilijke" woorden vertalen omdat ik de vertaling min of meer uit m'n hoofd kende :') Ik vind de illustraties van Quentin Blake bij "De Griezels" onovertroffen <3 Groot fan van Fiep Westendorp ook trouwens, Otje, Pluk, enzovoort <3

Maar anyway, je werk is gewoon weer geniaal natuurlijk _/-\o_ Zo leuk! More of this please!!!

Fifteen men on the dead man's chest is het vast niet..? (Gokje, ik ken er de tekst helemaal niet van maar heb wel trek in 'n koekje, zit net aan de koffiepauze na een paar kruiwagens paddockstront kruien :') )

Ik moest, combi eenhoorn (oké, pegasus) en vliegende vissen, eerst denken aan een nummer uit "The Last Unicorn" (In the sea, the fish have learned to fly....Do they know, where do unicorns go? Where winged horses fly?), maar die zal 't ook wel niet wezen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:16

Schitterende tekening.
Ik weet welk liedje het is waar je naar luisterde. En dat iemand anders dat lied ook kent... verrassend :D Het spookt al een tijdje door m'n hoofd, toevallig.

Spoiler:
Pegasus and flying fish and woodsmen made of tin

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:18

*bedelt de helft van het koekje los bij Ibbel*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:20

Oooooh prachtig, ik waan me nu al in een kinderboek!

Ook ik ben fan van Blake en Dahl :j Heb toen ik 17 was in mijn vrije tijd Charlie and the Great Glass Elevator vertaald en heb zelfs mijn masterscriptie over Roald Dahl gedaan en enkele van zijn werken :)

De theepot, de versierseltjes op de tafel, de kopjes: allemaal met grillige, bijna willekeurige lijnen, maar toch nog zo herkenbaar, heel erg mooi +:)+ En mooi ook dat contrast tussen de twee piraten!

Ik ben erg benieuwd naar volgende uitprobeersels :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:26

Dat is verdorie John Denver en ik ken 'm niet dat nummer! Dat is echt héél erg voor iemand die zowat alle John Denversongs in de auto heeft liggen :oo Ik leer nog es wat vandaag! (oh, nou hou ik op je topic spammen Elanor, sorry :o )
Laatst bijgewerkt door licorne op 10-03-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:27

Eén van z'n zeer geslaagde samenwerkingen met Joe Henry. Die trouwens paarden fokt en daar recent een heel mooi boek over geschreven heeft.
Edit: ik ruik de opening van een 'John Denver fanclub-topic'?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:27

*fan*
Wat een meesterwerkje weer Elanor. En die uitprobeersels; laat maar komen.
Dit smaakt heel erg naar heel veel meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:40

gaaf!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:22

Een uitprobeersel zegt ze dan. Gewoon super mooi ! Hier mag je wel meer van plaatsen :D

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:00

SIEMxFUNNY schreef:
Een uitprobeersel zegt ze dan. Gewoon super mooi ! Hier mag je wel meer van plaatsen :D

:j oh zo leuk...kort geleden zei ik nog dat er zo weinig "eigens" te zien was en zoveel (mooie) na getekend...en nu...ben ook nieuwsgierig naar de rest.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:43

Wat leuk, zoveel fans van Quentin Blake én John Denver! *\o/* Het koekje gaat naar Ibbel! :D

De tekening is inderdaad gebaseerd op 'Pegasus'.

"Tell the story that you told, of sailors drinking tea,
Tell the one, about the man, who saddled up the wind,
Pegasus and flying fish and woodsmen made of tin."

Thanks Mar_fay! Het hoeft niet helemaal dezelfde stijl te zijn, dat lukt me toch niet en het is ook leuk om er iets 'eigens' in te stoppen. Leuk dat je hem zo leuk vindt! :D

Het is inderdaad een pegasus ProudHorse, maar bijna hetzelfde. Dank je voor 't compliment!

Jaaaa, De Griezels, Licorne! Met die baarden. :') Thanks!! :D En nu je zo zegt... met dat nummer uit The Last Unicorn moet ik ook eens iets doen!

Superleuk dat je hem herkent Ibbel! Had jij hem zelfs niet als onderschrift, een tijd geleden? Ik ben ooit bij het nummer gekomen omdat ik op Youtube zo'n 'sliert' met John Denver liedjes had gevonden, daarin kwam deze ineens langs. Dit refrein is toen echt blijven hangen bij mij. :j
Er is helaas iets, euh, misgegaan toen ik je koekje had klaargelegd om hem op de post te doen... O:)

Afbeelding

Wauw, dat is nog eens een leuk onderwerp voor een scriptie Rijerijerije. Dankjewel!

Meer volgt Tieneke. Ik had echt zoveel lol tijdens het tekenen hiervan. :D

Dank je Lidyyy!

Haha, ik was er zelf al erg blij mee, maar had niet gedacht dat hij zo leuk gevonden zou worden SIEMxFUNNY. Wordt vervolgd!

Ik heb hem foto-natekenen ook echt wel gehad Ersina. Veel van geleerd en ik heb nog steeds portretten waar ik nog steeds trots op ben. Maar ik kon na een tijdje gewoon geen lol meer halen uit steeds die foto's napriegelen. Ben er toen dus ook helemáál vanaf gestapt. En ik merk dat ik in dingen die níét op foto's zijn gebaseerd gewoon veel meer kwijt kan, aan ideeën en verhalen, en dat dát is wat ik leuk vind. :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:12

Wat een onwijs leuke tekening!
Echt ik blijf ernaar kijken en mag van mij zo in een kinderboek!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:15

Heel erg leuk! Wanneer ga je prentenboeken maken?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:06

Elanor schreef:
Superleuk dat je hem herkent Ibbel! Had jij hem zelfs niet als onderschrift, een tijd geleden? Ik ben ooit bij het nummer gekomen omdat ik op Youtube zo'n 'sliert' met John Denver liedjes had gevonden, daarin kwam deze ineens langs. Dit refrein is toen echt blijven hangen bij mij. :j

Pegasus zit ook al een hele tijd in mijn hoofd, om één of andere reden. Kan goed dat ik 'm een tijdje als onderschrift heb gehad :j Ik heb meestal iets uit een song van JD in m'n onderschrift (en anders Terry Pratchett of Tom Paxton).
Heb je trouwens wel eens naar Tom Paxton geluisterd? "The Pizza That Ate Chicage" lijkt me ook een bron van inspiratie, of "Barney Ate My Homework" (Barney is een dinosaurus). "My Giraffe" heb je eigenlijk al gehad :+
Oh, en van John Denver (hoewel niet door hem geschreven) Catch Another Butterlfy. Zelfde soort thema eigenlijk als Pegasus, over de fantasie van kinderen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:47

Ach... Eenhoorn, Pegasus... Het is alletwee wit :+

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:21

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je Quentin Blake het werk van Pratchett laat illustreren.... <3 Is misschien ook wel een leuke inspiratiebron Elanor :j Granny Weatherwax in Elanorstyle... *\o/* Ik ben voor!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:26

En Maurice and his Amazing Rodents :j
(Licorne, ik wist niet dat wij dezelfde smaak hadden!)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:00

Dank je Sall en Malenka! Ik hoop echt ooit eens zelf een boek te illustreren, lijkt me superleuk. :j

Tom Paxton ken ik helemaal niet, maar ik ga eens wat nummers opzoeken Ibbel. Terry Pratchett ken ik wel weer heel goed. Ohhhhh, ik weet nu al wat m'n volgende wordt Licorne: de jam van Opoe Wedersmeer! Ik heb echt hardop gelachen bij "de zee en de kleine visjes." :D :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:06

Oh, dit is echt fantastisch! Zoals al gezegd kan deze meteen in een prentenboek. Echt heel goed!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:54

Die jam is volgens mij van Nanny Ogg toch? :9 :') (En iets met egeltjes....? En toverstokken..? :D )
Je eigen boek illustreren kan ik je aanbevelen, ik heb het ook gedaan, en ga het dit najaar weer doen, keileuk. Geen echt prentenboek maar "gewoon" een aantal illustraties bij de tekstjes en gedichten van het boekje, maar desalniettemin een geweldig leuk proces.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:59

A wizard's staff has a nob on the end :j
Ik kan die jam even niet plaatsen overigens. Wel de scumble made from apples - well, mainly apples :+