- Één van de eerste boeken die ik me goed kan herinneren is "De giraffe, de peli en ik" van Roald Dahl, een fantastisch verhaal met dat eveneens fantastisch is geïllustreerd door Quentin Blake. Ik ben altijd een fan gebleven van beide. Nadat ik pasgeleden een leuke korte documentaire over Blake en de manier waarop hij tekent had gezien, waarin het allemaal héél makkelijk lijkt om zo'n inkttekening te maken, kreeg ik natuurlijk zelf ook de kriebels.
'T is een uitprobeersel, maar ik ben er toch best tevreden over. Vooral omdat het uit de losse pols is gedaan zonder dat er tig schetsen aan vooraf zijn gegaan.
Mijn inkt bleek niet echt watervast te zijn, dat wordt dus even een nieuw potje halen want dit is heel erg voor herhaling vatbaar.
Degene die weet welk liedje ik aan het luisteren was, verdient een koekje! Je herkent drie regels in het plaatje.
Docu: http://www.quentinblake.com/en/about-drawing/how-i-draw
- "Yo ho ho, and a bottle of tea!"

Hoe krijg je het bedacht, geweldig!
\0
Groot fan van Fiep Westendorp ook trouwens, Otje, Pluk, enzovoort
Zo leuk! More of this please!!!
Heb toen ik 17 was in mijn vrije tijd Charlie and the Great Glass Elevator vertaald en heb zelfs mijn masterscriptie over Roald Dahl gedaan en enkele van zijn werken 
Ik leer nog es wat vandaag! (oh, nou hou ik op je topic spammen Elanor, sorry
)
Het koekje gaat naar Ibbel!