[ART] Anton, de antwerpse baardkriel van klei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ART] Anton, de antwerpse baardkriel van klei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:22

Hallo allemaal :)!

In het kader van 101 doelen in 1001 dagen, heb ik mijzelf de opdracht gegeven iets van klei te maken.
Ik ben vanavond rond 7 uur begonnen met Anton, en iets voor 11 uur was ik klaar.

Meet Anton *\o/* ;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mij lijkt het wel leuk om vaker te gaan kleien, zijn er mensen die eventueel tips hebben? :D

horsiegek

Re: [ART] Anton, de antwerpse baardkriel van klei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:24

Leuk gedaan! Hoe heb je 'm opgebouwd? Is 'ie "hol" van binnen? En watvoor klei heb je gebruikt? Ga je nog bakken-verven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:30

Dankje :)! Hij is massief, in de staart en de pootjes zitten satéprikkers om ze staande te houden. Ik kreeg de klei van kennissen die over hadden, ik weet alleen het wel gebakken moet worden :) Hierna was ik niet van plan hem te gaan verven.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:24

Mooie vorm heeft hij gekregen; ik vind het knap gedaan.
Het ziet er een beetje uit als de klei die wij hier gebruiken (gekleurde chamotte) als dat zo is moet je erg uitkijken wil je 'm drogen en bakken. De klei krimpt namelijk als 'ie droogt; om hout heen kan dat gaan scheuren. En als het werk massief is en er zit lucht in; dan loop je een groot risico dat het gaat barsten in de over... Hopelijk valt dat allemaal mee; want het zou zonde zijn als het stuk gaat.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:25

hihi wij hebben hier een baarkriel hennetje...
ben benieuwd hoe die wordt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:36

Bedankt Fnanne! Ik ben er inderdaad achter gekomen dat ie krimpt tijdens het drogen.. 1 voetje is eraf en 1 teen van het achterste pootje :( Dan zal ik hem wel in het stro/hooi zetten als ie op de kast komt te staan :P Ik zal hem dan maar niet bakken als de kans groot is dat ie verder scheurt!