[SCH] eerst aquarel schilderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pinkelotje16

[SCH] eerst aquarel schilderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:59

ik heb deze vorig jaar zomer gemaakt voor een vriendin
ik weet het is niet de mooist daarom heb ik lang getwijfelt of ik hem zou plaatsen.
dus wees lief :) en tips zijn altijd welkom.
Afbeelding
ijgen puntjes: ik vind zelf dat er wat meer diepte en schaduw in mag.

manfredie

Re: [SCH] eerst aquarel schilderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:01

Alle begin is moeilijk!!.
Ik doe het je in elk geval niet na.
Je geeft zelf al aan dat er wat diepte en schaduw in zou mogen daar sluit ik me bij aan.
En verder...ik ben zelf helemaal niet goed in tekenen dus verdere tips zou ik je niet kunnen geven.

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:02

Probeer idd met wat grijs of donkerbruin meet schaduwen te tekenen,
Waar is zn neusgat? En hij heeft wel een hele erge onderhals. Je kan ook proberen wat meer kleuren erin te verwerken zoals rood, paars, blauw
:)

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:02

hij is mooi en de verhoudingen kloppen wel alleen de nek onder is een beetje bol voor mijn gevoel maar verder heel mooi ;)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:06

ik durf wijnig omdat ik beng ben om het te verknoeien maar ik zal het zeker proberen.
het paard heeft ook een raren hals
het is water aquarel

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:09

Gewoon peoberen, anders leer je nooit iets :j
En als je hem verknoeit dan maak je weer een nieuwe en heb je van deze geleerd :)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:10

daar heb je gelijk in zal ik zeker doen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:49

Als je iets verknoeit weet je in ieder geval wel wat je de volgende keer niet moet doen.

Je moet veel proberen, en volg je hart.

Je hebt er wel gevoel voor....Gewoon veel oefenen...

Je wilt niet weten hoe ik ben begonnen toen ik tekende (Het leken op ezels, met 4kante benen, sliertjes staart met een hondenkop)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:41

Ik vind hem er al erg netjes uitzien, vooral omdat je hem zo egaal hebt kunnen houden, zonder 'harde randen' in de vlakken. Het contrast mag nog best wat omhoog, dus nog een paar laagjes verf toevoegen op de plekken die donker moeten zijn. Dat kun je met aquarel juist leuk doen door een laagje verf op te leggen, en er dan druppels water op te laten vallen zodat die de verf vanzelf 'verdrijven' naar de plek waar je het donkerder wilt hebben.

De tip om meer schaduwen aan te zetten is op zich een goede, maar doe dat juist niet met grijs of donkerbruin. Die kleur hebben schaduwen namelijk haast nooit. Als je goed kijkt, zie je dat er veel meer kleur in zit. Probeer eens donkerblauw, of een diepe groentint. Of misschien juist wel een warmere tint rood. Grijs en bruin maken je tekening plat, doods. Kleur maakt juist levendig en geeft diepte. Is in het begin even eng, maar probeer bij je volgende tekening maar eens om alle schaduwen met blauw aan te zetten. :j Qua plaatsen kun je vooral denken aan de neusvleugels, onder de kaak, de holte boven de oogkas, de onderkant van de hals en de plaats waar de manen over de hals vallen. :)

De hals lijkt een beetje vreemd, maar dat komt omdat je geen aanzet van de schouder hebt gemaakt en de hals helemaal door laat lopen. Met een piepklein stukje schouder is dat al opgelost. Maar deze zou ik mooi zo laten hoor, gewoon weer verder met een volgend projectje om te experimenteren!

Afbeelding

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:52

heel erg bedankt voor jullie tips.

Elanor: ik zal het zeker de vorgende keer doen.
maar bedoel je met blauw aan zetten als onder kleur en dan de goede kleur er over :)