[SCH][WIP]Paard en ruiter.. Tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

[SCH][WIP]Paard en ruiter.. Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:18

Voor een vriendin van mij wil ik graag een schilderij maken, van haar en haar paard.. Ze is binnenkort jarig..
Echter ben ik nou niet echt een natuurtalent, dus wat tips kan ik wel gebruiken. :D

Stap 1:
De eerste dingen erop gezet. Aliën ogen... :+
Afbeelding

Stap 2:
Stukje verder gegaan, ogen ook veranderd. Gezicht ziet er echt niet uit, vind het heel moeilijk, zo klein.
Afbeelding

Stap 3:
Jurk veranderd en neus van het paard veranderd.
Afbeelding

Even voor de verhouding, zoveel ruimte heb ik nu zegmaar nog over op het doek..
Afbeelding

De foto die ik na probeer te maken..
http://img14.imageshack.us/img14/145/7juli2010199.jpg

Wat ik er even bij wil zeggen, ik hoef niet exact hetzelfde plaatje als op de foto, maar ik zou het leuk vinden als het toch een beetje herkenbaar is zegmaar.. Maar ik ben nu vooral op zoek naar tips over hoe ik nu zou kunnen beginnen met schilderen.. Eerst paard en ruiter, of eerst achtergrond? En hoe kan ik ze mooi laten overlopen in de achtergrond? Moet ik een realistische achtergrond maken of gewoon iets rustigs? Wat zouden jullie doen?

Bubbleee

Re: [SCH][WIP]Paard en ruiter.. Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:41

Ziet er al goed uit, ik had het persoonlijk groter op het volledige doek gemaakt.
Nu heb je heel veel ruimte over en als je een achtergrond doet springt het paard+ruiter er niet meer uit. (wat zoals ik lees wel de bedoeling is)
Ik zou kiezen voor een rustige achtergrond, een beetje vage, misschien kleurrijke (?) achtergrond.
Achtergrond is een kwestie van smaak denk ik.

En de volgorde zou ik eerst de achtergrond doen, anders blijf je knoeien met de randjes enz.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Sodeletuut

Re: [SCH][WIP]Paard en ruiter.. Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:44

Dankjewel voor je reactie Bubbleee, ik vind het inderdaad ook wel jammer dat ik niet meer ruimte gebruikt heb, alleen ik durf hem nou niet meer weg te halen, omdat ik dan bang ben dat hij heel erg lelijk terug komt, haha.. Maar inderdaad een beetje een rustige achtergrond is dan wel slim!

Dankjewel!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:36

UPDATE:

Achtergrond opgezet, ik kijk later wel of ik hier nog wat mee wil doen, of dat ik het zo laat.
Afbeelding

Toen het paard een kleurtje gegeven. Vond het erg moeilijk goede kleuren te mengen.. Ook de jurk gekleurd, moeilijk te zien.
Afbeelding

Huidskleur gedaan. Wederom érg veel moeite met mengen kleuren.. Tips zijn welkom..
Afbeelding

Haren en manen toegevoegd.
Afbeelding

De manen zijn echt veels te oranje, haha.. en ik zie ook dat het lijf van het paard te ver naar beneden loopt.. :)