[Foto] Noise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

[Foto] Noise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:09

Had vandaag een fotoshoot en het mocht zo gek als ik wilde!
Nou daar ben ik Simone voor om dat te doen. Haar neer gelegd en van bepaalde plekken gefotografeerd.
Daar kwam dit plaatje uitgerold, en uiteraard nog wel wat na bewerkt (denk aan noise en contrast toevoegen.)

Ik fotografeer met een Nikon D3100 en had er nu een Af-S Nikkor 55-200 1:4-5:6G op gedraaid zitten :)
Ben heel erg benieuwd naar wat jullie er van vinden!

Afbeelding

Ariebombarie

Re: [Foto] Noise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:22

ik probeer te zoeken naar het verhaal in je foto, of naar iets wat je probeert te vertellen, maar ik zie het niet zo... explain :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:31

Ik zie er wel wat in. Juist het serene van de achtergrond, de korrelige foto, de houding van de persoon, de zwart kleding. Het contrast is wat "noise" geeft. Goed gedaan.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:32

ja, ik zie wel noise=ruis. maar het plaatje zelf vertelt voor mij geen noise.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:42

@Ariebombarie, De kalmte en stilte die voor mij op de foto worden uitgedrukt die in het dagelijks leven verstoord wordt.
@Jessix, Dankje

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:57

Ik zoek inderdaad ook de titel in de foto en die komt er eigenlijk niet echt in terug naar mijn mening. Ik vind de foto ook net iets te ruizig voor mijn smaak, maar dat is persoonlijk. Ik denk dat je je titel beter moet afstemmen op je foto.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 22:04

Ik had zelf eigenlijk de ruis nóg erger willen hebben om het te verduidelijken. Uiteindelijk niet gedaan omdat er dan op de ruis wordt gelet ipv de foto ;)
Heb zelf altijd redelijk diepe verhalen achter zo'n foto en snap dat die er voor menig mens niet uit te halen valt.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:40

Voor mij is zwarte persoon de ruis in het beeld, omdat het juist niet in het plaatje past. Dus passende titel :j Vind de letterlijke ruis niet overheersen, enige waar ik me aan stoor is de positie van meisje in het kader. In het midden, maar ook weer niet. Ik denk dat het beeld nog spannender zou zijn als ze wat meer links lag. Had je de verhouding tussen 'object' aan de linkerkant en bomen aan de rechterkant. Ben er ook nog niet helemaal over uit of ik doorgelopen zwart mooi/goed vind of niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:17

ik vind het een heel mooie foto, mooie kleuren, de ruis past er goed bij. gewoon een heel goed passend beeld.
ik blijf er naar kijken.

ik ga ook mee met Lipydo, behalve dan dat ik het doorlopende zwart wel geslaagd vind.
alhoewel, ik vind toch wel dat de de persoon erbij past.
Het is heel erg mooi, ik zou het zo in het groot op mijn muur willen hangen :)
of als hoes van een muziekplaat... :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:45

Haha, ik moest toch even goed kijken.. zag er eerst een beest in namelijk _O- Een bizon _O-
Dacht dat je d'r verkleed had :+

Ik weet het niet zo goed met deze foto het ''oude'' plaatje vind ik wel mooi passen :j maar ik liet me teveel afleiden door haar..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:21

Lipydo schreef:
Voor mij is zwarte persoon de ruis in het beeld, omdat het juist niet in het plaatje past. Dus passende titel :j Vind de letterlijke ruis niet overheersen, enige waar ik me aan stoor is de positie van meisje in het kader. In het midden, maar ook weer niet. Ik denk dat het beeld nog spannender zou zijn als ze wat meer links lag. Had je de verhouding tussen 'object' aan de linkerkant en bomen aan de rechterkant. Ben er ook nog niet helemaal over uit of ik doorgelopen zwart mooi/goed vind of niet.

Hier ook, ik denk dat als het met model meer rechts onderin lag dat het dan sprekender zou worden.