[CENTRAAL] Voor al je Vilten Creaties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

[CENTRAAL] Voor al je Vilten Creaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:06

Hallo Creatieve Bokkers,

Ik was laatst bij mij oma. Ze zei me dat ze nieuwe sleutelhangers had gemaakt en ik er wel eentje mocht uitzoeken. Ze liet me hele schattige met viltgemaakte hartjes zien.
Ze wist zeker dat ik dat ook kon, dus ik vertrok naar huis met een vilten hartje, wat draad, een naald, de wijsheid van een nieuwe steek en een patroon voor een hartje.
Dus ja, ik proberen. En het lukte me ook nog!
Sindsdien vind ik het steeds leuker. Na het hartje kreeg ik 'knutselvilt'. Dit voornamelijk omdat hobbies bij mij zo over kunnen zijn, dus dan maar het goedkopere.
Ik heb voor valentijnsdag een hartje gemaakt, gewoon rood. Hartstikke leuk.
Daarna heb ik een uil gemaakt. Volgens dit plaatje. Het documentje met het patroon ben ik even kwijt. Maar als je even googlt vind je die zo.
Na mijn uil ben ik verder gegaan met googlen en ook YouTube filmpjes kijken. Toen vond ik deze creatieve Brit, namelijk Tammy Hallam. Zij had enorm veel 'Plushies'. Ook olifantjes. Dus wat doe ik, ik maak olifantjes!

Afbeelding

Olifantjes!

Afbeelding
Alles samen (hartjes alleen niet, 1 is weggegeven voor Valentijn, ander lag nog beneden.)
kwaliteit is te danken aan mijn iPod en aan het feit dat het winter is, dus korter licht. :')

Dus,
Lijkt jou dit interessant en wil je meer weten over vilt?
Of doe je dit ook al een tijdje en wil je wel gezellig met me mee kletsen en je creaties tonen?

Dan nodig ik je uit om hier te reageren! *\o/*

Naborah

Re: [CENTRAAL] Voor al je Vilten Creaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:19

Dit lijkt mij heel leuk om te doen! Zo 1,2,3 kon ik via Google geen duidelijke website met wat basisinformatie vinden, heb jij die wel? Voordat ik het hier ga volspammen met vragen. :P

Is het erg moeilijk het jezelf aan te leren? De crea-winkel hier is failliet, dus daar hoef ik het niet van te hebben. Kan je een prijsindicatie geven? En wat gebruik je om de figuurtjes te vullen?
:)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 14:15

Ah, gelukkig!
Waar het eigenlijk om draait is dat je een patroon uitprint of tekent op een stukje papier. Die knip je dan uit en plaats je op een stukje vilt. Je kunt dat dan overtrekken met een pen of potlood maar je kunt ook een speld door het papier en vilt heendrukken en dan gewoon uitknippen. (je kunt ook leuke speldenkussentjes maken :) ) Daarna knip je het figuurtje uit. Als je bijv. een hartje hebt moet je die 2x overtrekken, maar ik denk dat iedereen dat wel weet. Dan kun je er nog wat opnaaien, zoals met mijn uil, of bij de olifantjes de oortjes. En dan komt het leukste :)
Nu moet je de twee delen aan elkaar vast naaien. Ik gebruik een steek waarvan ik de naam niet weet. Die geeft een leuk effect. Als je die wil leren wil ik er wel een video voor maken, PB gerust.
Als het beestje bijna dicht is ga je 'm vullen. Je kunt echt vanalles gebruiken; oude garen, stukjes stof, maar het beste lijkt mij polyester spul. Dat gebruik ik zelf niet, ben het nog niet tegengekomen in een winkel.

Ik heb het mezelf ook aangeleerd en ik vind het erg makkelijk. Ik heb mijn vilt gekocht in de stad Groningen, bij de winkel Pipoos. Maar ik zie nu dat je daar niet veel aan zult hebben. Als je even googlt vind je er vast wel één. :j
Ik heb er hier nog een die wel redelijke richtprijzen heeft waar de prijzen misschien wat onder of boven zullen liggen. -> http://www.deviltshop.nl/
Dit is een blog van Tammy Hallam voor wat leuke ideetjes -> http://plushbytammy.blogspot.com/
Veel succes!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:35

Voor een centraal topic op UK dien je toestemming te vragen. Aangezien dat hier niet het geval is plaats ik een slotje. :)