[TEK][SCH]Aller eerste Aquarel Tekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

[TEK][SCH]Aller eerste Aquarel Tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 16:23

halloooo,,

hierbij me aller eerste Aquarel tekening/schelderij. ben erg benieuwt wta jullie ervan vinden, het is natuurlijk nog lange niet perfect en alles, maarja graag opbouwende kritiek!

Afbeelding
Afbeelding

Zappa

Re: [TEK][SCH]Aller eerste Aquarel Tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:25

Nu dat is anders een erg leuk begin !!
Mis nog wat manen of in ieder geval wat structuur op de manenkam maar goed ben echt niet bekend met aquarel dus weet niet wat daarin mogelijk is
Wat heb je al fijn gewerkt met schaduwen zeg , zit al behoorlijke diepte in en de achtergrond vind ik erg fijn

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 00:55

Su_Cr_Cheese schreef:
Nu dat is anders een erg leuk begin !!
Mis nog wat manen of in ieder geval wat structuur op de manenkam maar goed ben echt niet bekend met aquarel dus weet niet wat daarin mogelijk is
Wat heb je al fijn gewerkt met schaduwen zeg , zit al behoorlijke diepte in en de achtergrond vind ik erg fijn

dankjewel!!

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:01

Ik vind hem al goed voor je eerste aquarel hoor! :)
Wel vind ik de voorpluk iets te groot/dik.. Heb je het nagetekend van een foto of uit je hoofd?
Je werkt ook al mooi met diepte en schaduwen, wel mag er van mij meer 'leven' in het oog.. Miss dmv een lichtpuntje oid.
Maar mooi gedaan! +:)+

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:20

Mooie aquarel voor de eerste keer. Heb je deze met potloden gemaakt, of echt met verf?
Misschien een paar kleine tips:
- Probeer niet te wrijven in je tekening. een keer erover heen (hooguit twee keer zachtjes) en dan wachten tot het droog is. Alle andre laagjes ook dun en zachtjes erover heen. Anders wrijf je het 'dood' en ziet het er dus ook doods uit. (de kleuren zijn veel sprekender als je niet wrijft.)
Laat het water het werk doen :)
- en meng zelf je kleuren. Eigenlijk kan je met 4 aquarelkleuren alle andere kleuren maken. En die zijn vaak mooier dan wanneer je ze zou uit een tube/napje haalt.

Maar Keep up the good work. Het is een erg lastig medium om onder de knie te krijgen. Daarom heb ik zelf nu ook les, dan wil het wel, maar je moet goed na blijven denken. Ik ben benieuwd naar je volgende werken :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:57

dankjulliewel!, en klopt allemaal hoor! bedankt voor de tips! ik heb het trouwens met potloden gedaan. ook wle eens met verf, maar dat gaat me wat minder af