[SCH] Boeba

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

[SCH] Boeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 20:45

Omdat mijn 1e topic een slotje kreeg omdat ik geen 2 topics mocht plaatsen (andere topic ging over paint) open ik deze dus op nieuw omdat ik vanaf gisteren weer 1 mocht plaatsen.

Dit is mijn 2e keer dat ik op doek heb geschilderd, eerst een koe, en nu boeba.

Ik vind het heel erg moeilijk om kleuren te mengen en diepte te creeren, maar met veel oefenen zal het mij ooit nog wel lukken.
Ik krijg veel feedback van andere schilderaars en kunstenaars bij mij op mijn school en omgeving.
Ook krijg ik tips hoe ik diepte kan maken. Laagje voor laagje voor laagje.

Nu genoeg gezeurd voor mezelf, en laat ik boeba zien.

Afbeelding

Wie is boeba:
Boeba is de hond, onze hond en deze heeft een emotionele waarde, daarom wouden we ook een schilderij.
Mijn vriend wou het mij laten doen, omdat hij vond dat ik gevoel had voor kleur en ik zijn karakter het beste ken.
Dus ook zijn kleuren enzo.
Dit is dus voor, wanneer hij over een jaar of wat niet meer leeft, hij is nu 3 dus hoop dat het nog heel lang mag duren

Gr...Maralyn

LexLester

Re: [SCH] Boeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:53

ik vind dat je een erg leuke stijl hebt ! ga vooral zo door. er is alleen iets met de achtergrond maa wat weet ik niet

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:31

Hey

Ik vind dat je al heel wat verbeterd bent. Alleen zou ik echt zorgen voor nog meer schakeringen in kleur. Dus nog meer mengen en nog meer met toetsen werken.
De linker grote boom vind ik heel goed gedaan. Daar zie je een donkere en lichtere kant (schaduwkant en niet-schaduwkant), je hebt daar ook al met meer schakeringen gewerkt. Een boom is bruin, maar een boom is niet overal hetzelfde bruin. Dat bruin bestaat uit tonen en tinten die telkens verschillend zijn van kleur. Door het feit dat je een donkere en lichtere kant gebruikt hebt ontstaat er volume (dat is bij alles zo).

Persoonlijk zou ik die achtergrond weg gelaten hebben en zou ik er 1 kleur achter gezet hebben.
Natuurlijk geen zuiver kleur, ook een mengkleur die bij het geheel past.

Waar ik heel veel van geleerd heb (leren mengen, beter leren kijken naar de kleuren, abstracter werken, durven) is van 'wolken schilderen'.
Dit was mijn 2e schilderij dat ik gemaakt had in school (ook 2e keer dat ik schilderde).
Het goede bij het schilderen van wolken is dat het iets abstract is. Wolken zijn niet afgebakend, ze vloeien in elkaar over. 1 wolk bestaat uit zoveel verschillende tinten. Zoek maar eens een mooie foto op en kijk maar eens goed uit welke kleuren ze bestaan, zoek trouwens ook eens de kunstenaar: William Turner op, deze heeft zeer mooie voorbeelden van schilderijen van wolken. Wat ook iets positief is bij wolken is dat je minder rekening moet houden met verhoudingen. Het is in het begin trouwens wel moeilijk om de juiste kleuren te vinden die aanwezig zijn in de wolken, maar daar leer je net heel veel van. Goed kijken naar je foto, en durf mengen.
Als ik kijk naar de kleuren dat je gebruikt vind ik je kleuren te zuiver. Dus echt nog meer durven mengen en op zoek gaan naar het juiste kleur.
Je zon bijvoorbeeld bestaat wel uit verschillende gelen/oranjes, maar de kleuren zijn te veel afgebakend. Ze moeten dus meer in elkaar lopen. En dit doe je door meer toetsen te gebruiken.

Misschien kan je eens wolken schilderen, ik denk dat je er veel van kan leren dat je kan meenemen in je volgende schilderijen. ( zo heb ik het toch ervaren)
Als je eens voorbeelden wil zien, moet je maar PB'en!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:11

Ja klopt, ik moet nog echt leren mengen, maar voor mijn nog maar 2e keer schilderij, is het niet niks hoor :D

Zodra ik mijn volgende schilderij klaar heb, plaats ik die hier ook, om te kijken of ik er vooruit op ben gegaan

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:00

Voor je 2e schilderij is dit wel al heel goed hoor :)) Vorm en verhoudingen zitten al heel goed ook!

Al het commentaar in mijn vorig bericht, neem dit op als tips ;) ik wil je zeker niet afbreken ofzo!
Succes met je volgend schilderij!