[TEK] Carisma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

[TEK] Carisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:51

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets nateken, dus heb er nog totaal geen ervaring mee.
Ik ben gister begonnen met een foto natekenen van mijn eigen haflinger.
De ogen en oren vind ik echt heel lastig om te tekenen.. En ook het neusje (dus onder het halster).
En ook weet ik niet zo heel goed wat ik met de manen aan moet..
Ik plaats hem hier zodat ik misschien goede opbouwende tips kan krijgen, en zodat ik verder kan (loop nu aardig vast namelijk).

Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

Origineel;
http://tinypic.com/r/and6v9/5

En dit is dan hoe hij er tot nu uit ziet, in zn geheel;
Afbeelding

En hier nog een close-up van de ogen/ oren en het neusje;
Afbeelding

Afbeelding

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:18

De verhoudingen vind ik er al redelijk goed uit zien. Maar als ik jou was zou ik proberen wat dekkender te tekenen, dus echt laagje voor laagje. Ook helpt het dat als je een dier tekent met veel wit, (zoals bv een tinker of een paard met een bles) Dan kan je het beste papier pakken met een kleurtje, zoals crème, grijs of wat donkerder papier. Dan kan je het wit gewoon inkleuren en dat maakt het wit ook écht wit.

Als dat allemaal lukt kan je wat meer gaan durven met kleuren. Zo is grijs niet gewoon potlood grijs maar zijn er schaduwen met blauw, bruin, geel, en rood. Door meer kleur te gebruiken gaat een tekening veel meer leven, in de plaats van gewoon een kleurtje te pakken. Succes! Je bent al op de goede weg. :)

Nicole21

Re: [TEK] Carisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 18:08

Bedankt! :)
Aan het papier zal ik de volgende keer denken, nu helaas niks meer aan te doen. Maar bedankt voor de tip.

Aah oke, dat vind ik wel lastig om zomaar te gaan doen zegmaar. Dan ben ik altijd bang dat ik hem verpruts :=.

Maar in ieder geval bedankt ik zal eraan denken :).