[SCH] WIP Kiki

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] WIP Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:28

Afbeelding
Wel erg witjes en potloderig...

Afbeelding
Zwarte kraaloogjes

Afbeelding
Hee, toch wat meer kleur erbij

Afbeelding
Begin van de zwarte lijnen (THE HORROR!)

Afbeelding
Nog wat meer en wegwerken van potloodoverblijfsels

Afbeelding
Een ROOOOOOZE achtergrond... maar toen... wat moet er nou op dat ROZE gedaan worden?

Ja, I know: op de eerste foto's is wat te zien van een ander iets wat ik op het canvas wilde doen, maar dat is nu weg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:30

Dus ja... niemand hè? :( 7 uur werk aan gehad...

Aleta

Re: [SCH] WIP Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:31

Ik vind m heel vet! :j
En je tekenstijl is heel leuk :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:34

CowboyLover schreef:
Ik vind m heel vet! :j
En je tekenstijl is heel leuk :D
Bedankt! :) De zwarte lijnen zijn met een echt ULTRAFIJNE kwast gedaan (dus NIET met een markerstift, maar echt met verf!) Ik geloof dat dat kwastje maar een paar haartjes had :')

ik zie nou pas dat haar rechteroor te groot is... :(
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 07-02-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Aleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:35

Ik doe het je niet na hoor, ik had tot vorig jaar tekenen op school en ik kreeg maar gewoon standaard een 6 omdat ze het gemeen vonden om me lager te geven _O-

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:03

Ik vind 'm leuk, maar ben geen fan van je stijl. Daarom reageer ik nooit, zie wel altijd je topics. Verder, ga zo door! :))

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:12

HorseyDude schreef:
Dus ja... niemand hè? :( 7 uur werk aan gehad...

ik krijg altijd het idee dat je schilderijen maakt om op bokt te kunnen zetten zodat je er complimentjes over krijgt... als dat niet gebeurd reageer je zo?? Je moet schilderen omdat JIJ het mooi vind en omdat JIJ er plezier in hebt, en niet zoveel waarde hechten aan wat andere ervan vinden.
Ik ben ook niet echt fan van je stijl.. but keep up the good work.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:07

tja, ik heb ook al veel topics van je gezien. En elke keer zie ik er eigenlijk niet echt verschil in.
enkele tips;
- als je verft, zorg dan alsjeblieft dat je geen wit meer ziet! dit ziet er heel erg amateuristisch uit.
- idd wat je zelf al hebt opgemerkt; zorg dat als je zulke tekeningen maakt, de 2 helften tenminste gelijk zijn.

en na zo een lange tijd, kan je misschien eens proberen om kleuren te mengen? om schaduw aan te brengen en enkele glimlichten/lichtere vlakken ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:25

Ik ben het eens met Damned :) De witte randjes zien er inderdaad niet heel netjes uit :) Daarbij vind ik het ook erg jammer dat hij zo ongelijk is. Ik zou liever wat meer tijd steken in je ontwerp en dan wel 2 gelijke helften creëren dan snel snel snel. 7 uur is helemaal niet zo veel voor een tekening vind ik zelf ;) Is voorbij voor je het weet.

Daarbij ben ik ook niet zo'n fan van je stijl. Er is niks mis mee, helemaal niet, maar het is gewoon niet mijn smaak :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:19

SSDesign schreef:
Ik ben het eens met Damned :) De witte randjes zien er inderdaad niet heel netjes uit :) Daarbij vind ik het ook erg jammer dat hij zo ongelijk is. Ik zou liever wat meer tijd steken in je ontwerp en dan wel 2 gelijke helften creëren dan snel snel snel. 7 uur is helemaal niet zo veel voor een tekening vind ik zelf ;) Is voorbij voor je het weet.

Daarbij ben ik ook niet zo'n fan van je stijl. Er is niks mis mee, helemaal niet, maar het is gewoon niet mijn smaak :P

Ik vind 7 uur voor zo´n schilderij wel veel eigenlijk.. nou moet ik zeggen dat ik schijnbaar een snelle schilderaar ben maar een zwart-wit portret heb ik toch binnen 2-3 uurtjes af.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:22

wiebke schreef:
SSDesign schreef:

Ik vind 7 uur voor zo´n schilderij wel veel eigenlijk.. nou moet ik zeggen dat ik schijnbaar een snelle schilderaar ben maar een zwart-wit portret heb ik toch binnen 2-3 uurtjes af.

> Uitkiezen
> Tekenen met potlood
> Foutje eventueel uitgummen
> Kleuren uitkiezen (kleuren mengen voor de kop)
> Het geheel een kleurtje geven
> Met een zeer fijne kwast voorzichtig de potloodranden wegwerken (gaat het meeste tijd inzitten, althans bij mij)
> De achtergrond schilderen
> De randen schilderen (zie je niet op de foto)

En ieder heeft zijn eigen smaak qua stijl. Ik werk niet snel snel snel! Sta je nog van te kijken hoe SLOOM ik eigenlijk werk... :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:35

wiebke schreef:
SSDesign schreef:

Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe makkelijk je tekent :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:37

Goed. Okee. De witte lijnen zijn niet mooi. Ik had in LAGEN moeten werken (achtergrond als eerst) :roll: Als ik dat zo had gedaan zag je ook geen lijntjes meer, :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:41

kijk.. zo leer je meer en meer voor de volgende keer :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:44

wiebke schreef:
kijk.. zo leer je meer en meer voor de volgende keer :)

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:59

maar eigenlijk doet het er toch niet toe hoelang je eraan bezig bent geweest? wat telt is het eindresultaat.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:43

Damned schreef:
tja, ik heb ook al veel topics van je gezien. En elke keer zie ik er eigenlijk niet echt verschil in.
enkele tips;
- als je verft, zorg dan alsjeblieft dat je geen wit meer ziet! dit ziet er heel erg amateuristisch uit.
- idd wat je zelf al hebt opgemerkt; zorg dat als je zulke tekeningen maakt, de 2 helften tenminste gelijk zijn.

en na zo een lange tijd, kan je misschien eens proberen om kleuren te mengen? om schaduw aan te brengen en enkele glimlichten/lichtere vlakken ?

Dat was mij ook al opgevallen, dat er weinig progressie in zit eigenlijk. Of het moet de bedoeling zijn om geen schaduwen of lichtere delen aan te brengen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:19

Authentic schreef:
Damned schreef:
enkele tips;

Dat was mij ook al opgevallen, dat er weinig progressie in zit eigenlijk. Of het moet de bedoeling zijn om geen schaduwen of lichtere delen aan te brengen?

Ik hou het gewoon soms lekker simpel! (zo ben ik nou eenmaal!) :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:32

Tsja, dat maakt misschien ook dat mensen uiteindelijk niet meer reageren. Wat ze van je werk vinden is al gezegd en er zit weinig vernieuwends in... Ik vind persoonlijk de werken waarin je echt op de "schildertour" bent gegaan ipv steeds hetzelfde cartoonpoppetje veel interessanter, omdat ik daar experiment/onderzoek in zie en echt progressie.
In het werk dat je hier plaatst zie ik steeds dezelfde slordigheidjes en weinig vooruitgang, weinig meerwaarde om veel reacties op te verwachten, ook ik kan er niet zoveel mee.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:03

tja ik vindt het nog niet af! het kan nog veel mooier, met schaduw effecten en zo! ik zou hem nog eventjes afmaken !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:52

Tenno7 schreef:
tja ik vindt het nog niet af! het kan nog veel mooier, met schaduw effecten en zo! ik zou hem nog eventjes afmaken !

Ja maar wáár op het schilderij? (wil het wel doen hoor) Kan iemand dit even aangeven?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:51

Ik zou zeggen experimenteer eens ;)
Kies een plek uit waarvandaan je het licht wil laten komen.
Stel je voor dat er nu een grote spotlight daar hangt en op je poppetje schijnt.
Waar zouden dan de schaduwen komen?
Je moet het gewoon even proberen ;)