[DIGI][WIP]Gwen Lawcy -eerste mens- Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[DIGI][WIP]Gwen Lawcy -eerste mens- Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:18

Omdat mijn vorige topic van een half jaar geleden gesloten is, heb ik besloten een nieuw topic te openen omdat ik weer bezig ben met de tekening van een van de hoofdkarakters uit mijn 'boek'. Dit is mijn eerste mens digitaal/ooit getekend, dus daarom wil ik tips. Ze is namelijk best wel lelijk geworden, en ik weet niet waar het aan ligt (ze is uit verhouding, maar wat?) :') De tekening is nog niet af, dus er komen nog updates.

Schets
Afbeelding

Stukje ingekleurd
Afbeelding

Verder
Afbeelding

Tot nu toe :=
Afbeelding

Topic 1:
[UK] [DIGI][WIP]Gwen Lawcy! -eerste mens-
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 06-02-12 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Re: [DIGI][WIP]Gwen Lawcy -eerste mens- Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:20

Volgensmij is het storende in je tekening dat het gezicht niet bol is, maar hol. Kin en voorhoofd lijken verder naar voor te liggen dan neus en jukbeenderen.

Verder vind ik het een mooie tekening, prachtig uitgewerkt!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:23

Voor je eerste keer vind ik het zeker niet verkeerd!
Echter denk ik dat het gebied bij haar slaap te ver doorloopt tot de haarlijn, je kunt dus beter de haren dichter op haar slaap tekenen. Misschien dat je dit ook bij haar voorhoofd toe kunt passen?
Haar neus is, vermoed ik, net in het verkeerde aanzicht getekend. Voor mijn gevoel moet je nog een stukje rechter (voor ons) neusgat moeten kunnen zien.
Het inkleuren vind ik zeer netjes gedaan! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:35

Rianneuhh schreef:
Volgensmij is het storende in je tekening dat het gezicht niet bol is, maar hol. Kin en voorhoofd lijken verder naar voor te liggen dan neus en jukbeenderen.

Verder vind ik het een mooie tekening, prachtig uitgewerkt!

Dankje! Hoe maak ik het gezicht boller?

Leonyr schreef:
Voor je eerste keer vind ik het zeker niet verkeerd!
Echter denk ik dat het gebied bij haar slaap te ver doorloopt tot de haarlijn, je kunt dus beter de haren dichter op haar slaap tekenen. Misschien dat je dit ook bij haar voorhoofd toe kunt passen?
Haar neus is, vermoed ik, net in het verkeerde aanzicht getekend. Voor mijn gevoel moet je nog een stukje rechter (voor ons) neusgat moeten kunnen zien.
Het inkleuren vind ik zeer netjes gedaan! :)

Dankje! Rechterneusgat zie je niet. Ik heb deze voorbeeldfoto voor het perspectief gebruikt:
Afbeelding
Idd, ze heeft een beetje een waterhoofd (mijn tekening), zal het aanpassen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:23

Al erg netjes voor je 'eerste mens'! Leuk om te zien hoe je van hulplijnen gebruik hebt gemaakt bij je schets, dat is heel goed. :)

Wat haar denk ik met name wat uit verhouding maakt, is de haargrens, die is aan de ene kant veel hoger dan aan de andere kant. Op je schets heb je die haargrens nog wat lager liggen, daar lijkt ze ook meteen een meer symmetrisch hoofd te hebben.
Het voor ons rechteroog staat iets te hoog, kun je die nog iets lager zetten? De schaduw onder haar (voor ons) linker oog is denk ik wat te groot aangezet, daardoor lijkt haar oog (ook ten opzichte van het andere oog) erg diep in het gezicht te liggen. Misschien kun je die schaduw iets minder zwaar aanzetten. Als je het stukje oogkas aan de voor ons rechterkant van het gezicht ook nog iets meer aanzet, helpt dat denk ik ook voor de symmetrie. :)
De mond lijkt iets teveel van voren getekend, maar dat is een beetje lastig uit te leggen. Kijk nog eens goed naar hoe de lippen staan op je voorbeeldfoto.

Ik heb geprobeerd het even aan te geven op je tekening (ik ben zelf bepááld geen photoshoptalent zoals je ziet :)) ).
Afbeelding

Qua kleuren vind ik hem nog wat mat lijken, je hebt denk ik met name huidskleur gebruik en grijstinten of donkerdere huidstinten voor de schaduwen. Probeer ook andere kleuren in je tekening te mengen, bijvoorbeeld wat blauw en groen in de schaduwen. Daardoor krijgt je gezicht meer diepte en leven.

thoraklover

Re: [DIGI][WIP]Gwen Lawcy -eerste mens- Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:39

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg!! Daar heb ik zeker wat aan! Als ik tijd heb ga ik er weer is aan zitten :j