[FOTO] 1e fototopic: verschillende soorten foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

[FOTO] 1e fototopic: verschillende soorten foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:25

Dit is mijn eerste fototopic op Bokt. Ik maak al langer foto's, maar ik heb ze nooit eerder durven plaatsen. De foto's zijn gemaakt met een simpele Canon ixus 860 is. Ik hoop door dit topic wat meer inzicht te krijgen in wat goede foto's zijn en wat niet en ik hoop wat tips te krijgen voor het maken van echt mooie foto's.

De foto's:
Afbeelding
1. Deze vind ik zelf erg mooi omdat de kat in de camera kijkt en de uitgestrekte voorpoten geven diepte aan de foto. Ik vind het wel jammer dat het rechteroog in de schaduw ligt en daardoor niet goed te zien is.

Afbeelding
2. Ik heb de foto bewust zo gemaakt tegen de zon in zodat je precies de stralen van de zon kunt zien. Persoonlijk vind ik hem wel bijzonder, maar ik weet niet of het een goede foto is of niet?

Afbeelding
3. Ik heb veel moeite om mijn fototoestel te laten scherp stellen op objecten die dichtbij zijn. Daarom was ik erg blij met deze foto waarop het oog eindelijk een keer scherp is. Het oog had wel wat verder open gemogen misschien en het is jammer dat er een haartje in zit.

Afbeelding
4. Zelfde verhaal als hierboven, na een hele serie foto's die scherp gesteld zijn op de achtergrond eindelijk 1 foto waarop het takje op de voorgrond scherp is zoals ik wilde. Heeft iemand daar tips voor? Of moet ik dan gewoon een duurdere camera kopen met meer mogelijkheden?

Afbeelding
5. Foto's met bewegende dieren vind ik nog erg lastig. Ik wilde hem graag lopend op de foto omdat dat er veel dynamischer uit ziet dan wanneer de kat zit of ligt. Maar op deze foto is hij eigenlijk net te dichtbij waardoor de kop wel erg groot lijkt ten opzichte van het lijfje en de pootjes. En ik houd de camera net iets te hoog denk ik.

Afbeelding
6. Deze foto heb ik een beetje bijgesneden omdat de kat nog erg ver weg was en er iets te veel omgeving op stond. Ik vind de beweging leuk, maar de uitdrukking en het licht zijn niet geweldig op deze foto.

Goof

Re: [FOTO] 1e fototopic: verschillende soorten foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:36

Foto 1 vind ik niet zo geslaagd. Zoals je zegt valt er schaduw op de kop, maar de voorpoten zijn juist overbelicht. Vind de kleuren veel te hard.
Foto 2 vind ik niet interessant. Oorhaar is niet een heel bijzonder onderwerp omop de foto te zetten.
Foto 3 is netjes scherp.
Foto 4 heeft wat diepte in de foto. het onderwerp is nog niet heel pakkend, maar hij is netjes.
Foto 5 en 6 zijn echt kiekjes. Kat is uit verhouding, foto niet scherp.

Veel oefenen dus ;)

Aurora3

Re: [FOTO] 1e fototopic: verschillende soorten foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 17:23

Ja, ik herken wel veel van wat je zegt Goof.

De kat die ik veel fotografeer is dus zwart met wit en ik vind het heel lastig om het licht dan goed te krijgen. Wat ik zelf doe is proberen gebruik te maken van het zonlicht/daglicht. Als ik de flitser gebruik is de foto gegarandeerd mislukt omdat het wit overbelicht is en het zwart onderbelicht.
Maar heeft er iemand tips voor het licht bij een dier met wit en zwart?