[ART] Miniatuurlandschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

[ART] Miniatuurlandschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 11:45

:wave: Bokkers!

Gisteren is de repaint van mijn overleden konijn binnen gekomen. Hij is gemaakt door Telpeva en hij is echt sprekend. _O_ Nogmaals énorm bedankt!
Nu wilde ik graag een miniatuurlandschap maken waar dit konijntje in kan komen te liggen.
Ik heb zelf al een aantal ideetjes gemaakt, en qua materiaal kom ik ook al aardig ver..
Ik wil vandaag al een groot begin gaan maken, tot mijn beschikking heb ik mos, zand, fijn grind, grotere stukjes steen, stukken hout die ik eventueel kleiner kan maken en voor bomen/struiken moet ik nog even de tuin in maar dat komt wel goed.

Ik had al wat ontwerpjes gemaakt, welke vinden jullie het mooiste? Ik persoonlijk vind nummer 1 het mooiste.. Aanmerkingen/aanvullingen/tips zijn van harte welkom! Eigen suggesties ook! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brand maar los! :)

VERAx

Re: [ART] Miniatuurlandschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:54

Ik vind ook ontwerp 1 het leukste :j Misschien zou je het in een schaal kunnen maken zodat je ook echt water kan gebruiken? (en dan met klei de grond wat hoger maken zodat je mos en zand niet doorweekt word :P )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 12:01

Echt water gebruik ik liever niet, ik denk dat ik gewoon doorzichtige lijm ga gebruiken. :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:07

Ik vind ontwerp 1 ook het leukst. Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:20

Ontwerp 1 vind ik ook het leukst, Die is net wat echter :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:00

Eerste Upje. :P
Mos is nog een beetje.. Bruin.. Lijkt erger dan dat het is. Zal het even goed vochtig moeten houden.. :j

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:10

Ah, hij krijgt gewoon een eigen landschap, én een eigen topic!

Ik vind persoonlijk ontwerp 1 het leukste, voor water effecten zou ik inderdaad voor 'nep' water gaan, echt water kan de boel aantasten. De verf kan op zich wel tegen een klein stootje, er zit een beschermlaag overheen maar ik zou toch uitkijken met water. Het probleem is namelijk dat als je al een beetje zand hebt dat in contact komt met het water, dat dit natte deel zich uitbreid totdat alles doorweekt is, met als resultaat dat het model in een vochtige ondergrond komt te staan.

Eigen suggestie: struiken kunnen ook leuk zijn, dan heb je ook wat hoogte verschil in je diorama en niet alleen bomen. Misschien hier en daar een piepklein bloemetje verstoppen in het gras, of in een struik :)

Het mos ziet er al leuk uit zo, ben benieuwd hoe de rest gaat worden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:23

Thanks!
Struiken zat ik inderdaad ook aan te denken! :))
Het mos zal wel vochtig gehouden moeten worden.. Niet zo goed voor het beeldje natuurlijk.. Kan ik er een waterafstotend iets op smeren aan de onderkant?

Upje, heb nu zand vastgelijmd.. Even laten drogen en dan het strandje maken, dat moet iets hoger komen dan de 'algemene bodem.'
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:58

Wat onwijs leuk, blijf het even volgen! :j

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:43

Wat leuk! Ook ik zal dit blijven volgen :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:00

Kan je het beeldje niet op een 'rots' op het mos zetten? Dan word het niet aangetast door het vocht van het mos

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 16:09

Update!
Heb een paar rotsen geplaatst + een poging tot struik maken gedaan. :')
Ook heb ik 2 strengetjes riet geplaatst. Strand is wat breder gemaakt en de lijm kan er in.. Weet nog niet wanneer ik dat ga doen en of ik dat durf.. Straks mislukt het.. :=
Afbeelding

Van boven..
Afbeelding

Rotsen en 'struik' :')
Afbeelding

Riet
Afbeelding

Tips blijven welkom!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:11

Wat leuk zeg! Ben ook benieuwd naar de Repaint?
(Ik heb namelijk het idee nu van je opgezette overleden konijn :o )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 16:17

Konijntje, kleuren zijn in het echt nog 100x mooier.. Ik kijk er de hele dag naar.. <3
Afbeelding

En zo zal het er ongeveer uit komen te zien, niet helemaal in verhouding maar dat geeft niet. :)
Afbeelding

Ik wilde er nog heel graag een bonsai boompje in zetten, daar heb ik alleen nog niet zoveel verstand van.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:07

Wat een leuk idee zeg! Ik vind het mos wel veel te grof en te lastig ivm nat houden. Waarom neem je niet iets van kunstgras ofzo, zoiets als van modeltreinen oid.

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:25

Heel leuk idee, blijf het zeker volgen ! :j

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:26

Wuis schreef:
Wat een leuk idee zeg! Ik vind het mos wel veel te grof en te lastig ivm nat houden. Waarom neem je niet iets van kunstgras ofzo, zoiets als van modeltreinen oid.

Mos droogt erg mooi in :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:29

Wat een leuk idee! Misschien kun je voor het maken van water/vijver eens kijken bij de spullen van Noch www.noch.de (je vindt dit spul bij winkels waar ze treinenspul verkopen, we hebben het zelf ook staan geloof ik) kijken die voor de modelspoorbanen gebruikt worden, Noch waterdrops heet het geloof ik. Ze hebben wellicht ook andere bruikbare spulletjes voor je!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:50

Wuis schreef:

Dank je!
Ik wil het eigenlijk zo 'echt' mogelijk laten.. Vandaar ook mijn interesse in het inplanten van een bonsai boom.
Kunstgras had ik al eerder naar gekeken maar het onderhouden lijkt me enorm leuk en daarom kies ik voor natuurlijke elementen. :)

@Bergje: zoiets had ik inderdaad al gezien ja.. Ik zou alleen niet weten waar hier zo'n winkel zou zitten.. (Veenendaal) Ik heb nu een klein beetje doorzichtige lijm op een stukje papier gedaan en dat laat ik nu eerst drogen. Even kijken of het mooi droogt dan kies ik daarvoor, zo niet dan zal ik eens naar die drops gaan kijken. :))

Bedankt allemaal. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 19:20

Heb het net gewoon gewaagd en er lijm ingegooid als water. :+
Ziet er best mooi uit, de laag die eronder zit is gewoon zand.
Misschien dat ik op de eerste lijmlaag, als deze gedroogd is, een klein beetje lichtblauwe verf doe om het iets meer 'waterig' te maken maar dat zie ik dan wel.. Er moet sowieso een tweede of misschien wel derde laag op. :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:05

Als je het niet probeert dan weet je het niet! :D
Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:43

Die komen morgen! :j Eerst laat ik het goed drogen, dan morgen even nieuwe lijm halen en dan zal ik een foto maken. :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:55

Wat origineel zeg! Toen ik het begin las dacht ik wat gaat ze doen en had ik er helemaal geen beeld van, maar ik vind dit echt heel mooi!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:53

Wat een super leuk idee ;) Het wordt ook erg mooi. Ik vind het mos ook wel iets grof, maar ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 07:54

Gefeliciteerd Bergje. :D

Lijm is nog niet helemaal droog.. Duurt wat langer dan ik verwacht had na een hele nacht naast de verwarming.. Ga zo stagelopen, zal vanavond update plaatsen. :)