[DIG][WIP] Out of the darkness

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

[DIG][WIP] Out of the darkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:57

Wel een hele pretentieuze titel voor mijn eerste photoshoptekeningetje :+. Nou ja.

Sinds kort heb ik dan eindelijk photoshop en na eerst wat ervaring op te hebben gedaan met het bewerken van foto's, heb ik toch besloten eens een digitaal werkje te gaan maken. Gewoon, omdat ik vind dat je alles een keer gedaan moet hebben en tot nu toe bevalt het me wel. Ziehier dus een WIP'je van mijn allereerste digitale werkje in photoshop! Ik heb geen concreet idee, dus ik modder maar wat aan.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hier ben ik nu, begonnen met een stukje manen, maar ik denk toch dat ik eerst het hoofd verder af ga maken, daar moet nog erg veel aan gebeuren.

Het stelt nog niet zo heel veel voor, dus alle tips en trics zijn welkom. Gemaakt from scratch (dus zonder voorbeeld of schets) in Photoshop CS 5.1., formaat, zo'n 1800 x 900 pixels (relatief klein dus).

sharontucker

Re: [DIG][WIP] Out of the darkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:02

wauw ! :)
alleen het oog is een beetje raar? of zie ik dat verkeerd?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:14

Dank :D.

Ik weet niet wat je ziet, maar het zou best kunnen. Ik moet sowieso nog heel veel aan de kleuren doen, het is voor mij nogal zoeken hoe ik dit het beste kan gaan opzetten, vandaar dat dit kleine stukje me ook al dik twee uur heeft gekost _O-.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:16

Zo, vind het helemaal niet verkeerd +:)+ Mijn eerste digi zag er toch echt heel anders uit :D
Werk je met de standaard brush?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:39

Ik heb alles op standaard idd. Heb het programma nu 6 dagen of zo en ben alles nog aan het uitzoeken.

Dus als je tips hebt, graag :D!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:11

Qua brushes gebruik ik zelf ook altijd de gewone standaard brush. Er zijn volgens mij echt ontzettend veel verschillende, maar nooit de tijd en zin gehad om dat allemaal uit te zoeken.

Ik vind dat je echt ontzettend goed op weg ben. De volgende keer zou ik toch wel een iets groter bestand pakken, dat komt wat scherper over.
Het enige wat ik verder gebruik, is een gum en de dekking en stroming knop (heb de nederlandse versie, volgens mij in het engels 'opacity' en de knop die daar naast zit). Ohw, en niet vergeten, de 'undo' knop, erg handig :D Maar dan houdt het bij mij ook wel zo'n beetje op. Eerlijk gezegd weet ik dus bar weinig van het programma photoshop :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:20

Ja, ik was inderdaad van plan om een grotere file te pakken als ik weer een nieuwe ga maken. Dit was eigenlijk meer spontaan eens toen ik klaar was met een foto.

Ik heb gewoon de Nederlandse versie, ik ga je tips gebruiken, de dekking en stroming knop ken ik nog niet :D.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:47

Voor oefenen pak ik ook wel eens een klein bestandje hoor, alleen groot is inderdaad mooier.
De dekking en stroming zorgen ervoor dat je kleuren kan gaan mengen en mooi in elkaar over kan laten lopen. Maar vind het hardstikke knap dat je dit voor elkaar krijgt, zonder die knoppen +:)+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 20:25

Oh echt :oo? En ik maar 300 kleuren pakken om het zo mooi mogelijk te laten overvloeien :').

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:29

Haha, ja zo ben ik een jaar geleden ook ooit begonnen :') Maar het kan toch echt een stuk makkelijker :j