Even geleden kregen we op school een opdracht om, met een Vlaams toneelstuk als basis/inspiratie, een onderzoek te maken (les cultuurwetenschappen).
Voor de verwerking kregen we carte blanche. We (mijn groepje van 4) besloten verder te borduren vanuit de 'miserie' die centraal stond in het stuk.
We zochten het dus wel tamelijk diep. (andere groepjes onderzochten het belang van decor in toneel ed).
Het stuk was overigens 'De Pijnders' door Arne Sierens (site voor de geïnteresseerden: http://www.compagnie-cecilia.be/nl-be/p ... e-pijnders).
Uit die miserie kwamen we bij het thema suïcide. In het begin van dit schooljaar heeft een jongen uit ons jaar op school ook zelfmoord gepleegd, en er is over dit thema (bedroevend) veel te horen op het nieuws tegenwoordig (vroeger natuurlijk ook al). We besloten dat we een schriftelijk deel zouden maken voor het concrete onderzoek, een filmpje als illustratie, toepassing, voorbeeld, inzicht,...
Het concept 'filmpje' is nogal uit de hand gelopen, het is, naar mijn mening, een mini-kortfilm geworden :p
Ziehier het resultaat
http://www.youtube.com/watch?v=oFfvqu2txGsIk zou het erg leuk vinden als jullie je reactie erop hier achterlieten!
Ik ben benieuwd of m'n filmpje het gewenste effect heeft
daarom geef ik niet veel uitleg bij de inhoud.Ik zal, als al meerdere mensen het bekeken hebben/reacties/meningen/... de volledige uitleg wel eens doen, maar ik vind het beter als het dus zonder vooroordelen/voorkennis bekeken wordt

Noot: De leegte na de muziekvermelding is een foutje, wanneer titels/uivoerders van beide liedjes verschenen zijn, is het gedaan. Enkel het liedje loopt nogtot het einde, wat op zich niet slecht is voor de sfeer.. ^^
Alvast bedanktvoor het lezen, hopelijk bekijkje het even en laat je een reactie achter

Raani
Authorship:
- Alle filmmateriaal hebben we* zelf gemaakt en behoort enkel aan ons* toe.
- Het scenario is door ons* geschreven en behoort enkel aan ons* toe.
- Gebruikte quotes behoren niet aan ons* toe (behalve één), de schrijver wordt vermeld.
- Gebruikte muziek behoort niet aan ons* toe, maar is op legale wijze verkregen en makers worden vermeld.
*Lindsay Nemegeer, Wietse Vermeire, Anna Minne, Raani Budenaerts
. Ook ik vind dat er persoonlijk teveel citaten aan het begin zijn
. Die had ik liever tussen sommige shot door gezien. De kind "baby" en kind opnames vond ik tof en ook die laatsten wel. Alleen het stuk met de gene die die een rode trui aan had vond ik niet zo toen raakte ik wat uit de sfeer want dit kwam bij mij niet echt over. Ook het laatste shot dat die handen over de muur gaan en vegen achter laten vind ik iets te gemaakt. Verder tof gemaakt en de doorspeel van de muziek en leegte vind ik wel tof want dat is het toch de leegte die overblijft als iemand zichzelf uit het leven wegneemt. Muziek is echt
) ben ervan overtuigd dat iedereen daar de ernst wel van inziet, heel velen zelfs van in de naaste omgeving...