[TEK] Eye love you

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

[TEK] Eye love you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:50

Naast mijn nieuwe pastel-experimentjes heb ik ook weer een grijs-potlood-tekening gemaakt van, hoe verassend, Charlie :)
Dit is mijn eerste tekening met zoveel details, en ook de eerste met een hoofdstel aan. Ik vond het heel moeilijk om het leer zo te tekenen dat het echt een andere structuur heeft dan Charlie's vacht. Dat is nog niet helemaal gelukt, maar voor een eerste hoofdstel vond ik hem niet eens zo heel erg tegenvallen :o
De frontriem is het minst goed gelukt, die loopt een beetje breed uit, en het oog is eigenlijk net iets te bol aan de bovenkant.

Afbeelding
De foto is niet helemaal geweldig, sorry daarvoor, ik kan eventueel kijken of ik straks nog een betere kan maken.

Laat je een berichtje achter? :)

Myou

Re: [TEK] Eye love you

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:21

Mooie tekening,
Ik mis wel een beeje contrast. En ik zou nog even maar het oog kyken, nu zit er een zwarte streep in het oog en misschien kun je dat nog een beetje bijwerken.
Verder heel mooi, mooie details en gewoon verder oefenen! :D

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:42

Dankjewel! :)
Contrast is inderdaad een van mijn moeilijkste punten, ik heb nu juist geprobeerd om dat beter te maken. Grotendeels heb je daar wel gelijk in hoor, een klein deel ligt het ook aan de foto, ik zal proberen een betere te maken.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:05

Mooi getekend zeg!
Ik vin de oren er nog wel wat, tja, te recht uitzien, te strak gelijnd, euhm.... weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar snap je een beetje wat ik bedoel?

Verder idd oefenen en spelen met contrast!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:19

Dankjewel :)
Oren zijn inderdaad hopeloos.. Ik weet echt niet hoe je die goed kan tekenen, als iemand daar goede tips voor heeft, dan zijn die meer dan welkom!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:44

Oren hebben rondingen, zeker aan de oorbasis is het vaak wat bol. Als je met je wijze van inkleuren en uitvegen de bollingen van het oor volgt, krijg je al bijna vanzelf meer de juiste diepte erin. Je hebt nu wel de schaduwen aangebracht, maar zover ik kan zien heb je de inkleuring van die schaduw volledig gedaan met je potlood in dezelfde richting en niet met de bolling van het oor mee. Dan krijg je een platte schaduw en dus een plat oor.
Wat ook helpt om zicht op dat perspectief te krijgen, een keer net zo'n tekening maken, maar dan met een fineliner. Dan is zwart gewoon zwart, je kunt niet uitvegen en je kunt niet nuanceren, dan moet je het van de richting en de dichtheid van je lijntjes hebben om er vorm en diepte in te krijgen. Daar leer je heel snel van hoe het werkt!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:12

Dankjewel Licorne, goede tips, dit ga ik zeker een keer proberen! :j