Ik wil graag een rainsleeve/ hoes kopen maar nu heb ik echt geen idee meer welke ik zal nemen.
Het zal voor objectieven moeten zijn tot min 300mm. Kleur maakt me niks uit en het liefste niet van die wegwerp dingen, zoals bijvoorbeeld die van Optech. En het liefste een leuk prijskaartje eraan
.Misschien zelfs mensen die zelf een regenhoes voor hun camera + objectief hebben gemaakt? Zoja zou je een beschrijving neer willen zetten
?Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Is jouw combi wel weathersealed?
! Vorig jaar lapland was die best fijn geweest
Afgelopen zomer naar Afrika op vakantie geweest, waar het erg stoffig kan zijn. Maar ook naar wilde berggorilla's en chimpansees gegaan, die leven in gebieden waar het opeens met bakken uit de hemel kan zetten. We stonden een half uur bij de chimps toen het inderdaad super super super hard begon te regenen. Ik had ook plastic zakken 'geknipt' voor alle lenzen en elastieken meegenomen, maar op dat moment dacht ik maar 1 ding: weg die camera
. Toen kwam ik er overigens ook meteen achter dat mijn tas echt waterproof is, want alles was keurig droog
Heb een 100-400 schuiflens, dus dat maakt het weer wat lastiger. Daarbij fotografeer ik normaal alleen met mooi weer, maar ja zo'n gorilla en chimpansee trektocht doe je eens in je leven en de kans is redelijk aanwezig dat het dan regent (wij waren net terug bij de auto toen het echt heeeeel hard begon te regenen...). En dat moet je op z'n moment niet tegenhouden om te fotograferen natuurlijk