[SCH][WIP]Watching it grow...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[SCH][WIP]Watching it grow...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:16

D'r komen een hoop ogen voorbij, ik was er ook al aan eentje begonnen, dusse, shoot! :j

Afgelopen anderhalfuur waren vooral een aaneenschakeling van "aha, oke, zo dus NIET" momenten :D , aangezien dit mijn tweede acrylwerkje ooit is en ik nog een hoop moet leren. Maar het is wel leuk :P
Maar inmiddels heb ik door dat je kleuren ook op doek kunt mengen en dat dan de overloop veel mooier is, dat terra en blauw met een beetje wit de kleur paars gaven die ik wou (je kunt maar ergens een ahamoment van hebben :') het valt op de foto een beetje weg, foto is roder dan het schilderij zelf, bij de bles rechtsboven is het toch echt paarsig...), heb ik een begin gemaakt met eerst grove kleurvlakken en dan naar detail toe (met kleurpotlood werk ik heel gedetailleerd van links naar rechts, dit is compleet nieuw) en wil ik ook nog eens niet te precies worden en TOCH iets krijgen dat me aanspreekt, ohja, en misschien zou de aanschaf van een echt fatsoenlijke set kwasten ook geen luxe zijn 8-) Ik ben dus nog wel even bezig :D

Het is een doekje van 40x50 en ik gebruik globaal een voorbeeldfoto van een paardenoog.

Afbeelding

Afbeelding

En hier ben ik nu:
Afbeelding

Primavera

Re: [SCH][WIP]Watching it grow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:19

mooi :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:21

Afbeelding

Tot zover voor vandaag! Nog niet af, maar ik moet aan het werk tot vanavond laat... Benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden :j

NAIWHL

Re: [SCH][WIP]Watching it grow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:39

Het glazige in het oog vind ik echt heel erg mooi :j

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:20

Wauw, schitterend hoor. Mooi kleurgebruik.
Haha, die momenten waarop je erachter komt hoe het niet moet, zijn heel herkenbaar. Op die momenten mis ik ook altijd de 'undo' knop, die je bij het digitaal tekenen wel hebt :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:58

Afbeelding

Kleine update, niet veel kunnen doen maar over het stuk bij de manen en bles word ik steeds meer tevreden. De foto heeft weer een beetje rodere kleur doek, basisidee van de kleuren op vorige foto komen beter overeen eigenlijk.
Inmiddels ben ik rondom het oog weer wat aan het afwerken. Staat een gek wit streepje in de ooghoek, I know, ik schoot ff ergens mee uit, is inmiddels opgelost maar het licht is te slecht nu om nog een fatsoenlijke foto te maken :') Hopelijk kan ik morgen of zondag echt even flink doorwerken om 'm naar m'n zin af te maken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:16

Heel erg mooi! Vind de ronding van het oog super! Volgens mij kan er nog iets meer contrast in het ooglid (boven het oog)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 15:27

Ik heb besloten dat 'ie klaar is :P Het was een leerzame klus en het volgende doek ga ik beslist e.e.a. weer anders doen, maar al met al valt het eindresultaat me niks tegen!

Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:45

Mooooooi!!! Erg knap. Er zit ook lekker veel kleur in +:)+

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:17

Thanx :)

Weet iemand trouwens of je acryl kunt aflakken ofzo? Dat het mooi blijft en goed blijft, ook bij evt. vervoer enzo? Deze komt ws. in mijn bedrijfsstand te hangen, dan moet 'ie wel goed blijven.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:24

Heb 'm in een stuk organza geknoopt en aan de muur boven m'n eettafel gehangen :)

Afbeelding

406 views en niemand een idee over aflakken/fixeren ofzo?

Ben al aan een volgend projectje begonnen, iets totáál anders, maar mag nog geen nieuw topic openen... 8-)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:34

Ik heb laatst acryl vernis gekocht. Volgens mij werkt dat inderdaad als een soort beschermlaagje, maar ik weet niet zeker of dat is wat jij bedoelt?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:38

Ja dat bedoel ik, dat bestaat dus? Werkt dat bij jou goed?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:18

Er bestaat inderdaad vernis speciaal voor acryl. Van m'n tante de tip gekregen om de glanzende acryl vernis te nemen, dat gaf een mooier resultaat. En ik moet zeggen dat de kleuren inderdaad wat dieper werden. Maar dit is denk ik smaak.
Of het echt beschemt kan ik op dit moment nog niet zeggen, heb nog niets raars met het schilderij gedaan waardoor het beschadigt kon raken (het hangt hier gewoon aan de muur). Maar de vernis is er wel speciaal voor gemaakt, volgens mij, dus neem aan dat het dan dus ook wel beschermt. Maar zoals je weet zit ik ook nog heel erg in de uitprobeer vase, misschien dat iemand met wat meer ervaring nog even kan reageren...?