[FOTO] tips voor mijn foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandlove

[FOTO] tips voor mijn foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:33

Ik heb nog niet zo lang geleden een spiegelreflex (Nikon D40, tweedehands, ben geen pro :') ) gekocht en ben nu lekker aan het oefenen. Ik zou graag wat tips willen over wat ik kan verbeteren en hoe ik dat kan doen :)

1. Mijn Gelderse ruin Zakarja, zijn hoofd had iets omhoog gemoeten.
Afbeelding

2. Portretje Miracle (het weer was erg triest, foto had misschien iets lichter gemogen?)
Afbeelding

3. Sterk ingezoomd, mijn degoe met zijn kop door het gaas
Afbeelding

4. Schotse Hooglanders
Afbeelding

5. Red Spirit. Deze foto vind ik zelf erg mooi, maar misschien vinden jullie wel iets anders
Afbeelding

6. Zakarja weer
Afbeelding

Ik wil dus graag tips over dingen die ik kan verbeteren, sommige foto's hebben wat minder scherpte, dat komt én door het triestige weer én omdat ik het erg moeilijk vind bewegende dieren op de foto te zetten.

CoronaLime

Re: [FOTO] tips voor mijn foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:38

Bij de eerste paar foto's zou het leuk zijn om te kunnen zien waar het hoofd aan zit O:)

De foto van de schotse hooglanders had je beter de dieren helemaal rechts kunnen zetten met open ruimte links, doordat de dieren naar links kijken creeer je een zichtlijn in je foto waardoor hij interessant word. Qua kleur vind ik deze fijn, al zou er naar mijn idee meer contrast in mogen.

5 vind ik leuk, al mocht het paard wat meer schuin staan zodat er meer hals op komt ipv vanaf de schouder naar voren

bij foto 6 komt het paard niet helemaal fijn uit omdat zijn nek er zo op staat, en je compositie is niet zo fijn, het is mooier als je wat meer borst erop zet :j