[TEK] Mijn allereerste tekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Debola_89

[TEK] Mijn allereerste tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 14:11

Hey bokkertjes

Mijn StudieOntwijkendGedrag brengt vanalles met zich mee. Mijn SOG moment van de dag werd een tekening. Ik heb jaren niet getekend en heb er eigenlijk ook geen talent voor. Vroeger had ik altijd écht de slechtste tekeningen van diegene die ik zag. In tegenstelling tot mezelf heeft mijn broer van wel superveel aanleg, met de nodige frustratie tot gevolg.
Tot mijn grote verbazing heb ik nu toch een tekening kunnen maken waar ik wonderwel relatief tevreden over ben...

Laat je maar gaan, opbouwende kritiek vind ik zeker leuk!

Het is mijn eigen paardje die ik op m'n blad heb gezet. De tekening is gebaseerd op deze foto.

Afbeelding

doriss

Re: [TEK] Mijn allereerste tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:57

Hij is zeker niet verkeerd voor een eerste tekening! +:)+
Het grootste 'probleem' zit denk ik in de verhoudingen. Het paard heeft nu een vrij lang, smal hoofd, terwijl dat bij de voorbeeldfoto al minder is. Wat misschien zou kunnen helpen, is om eens met een raster te tekenen. Verdeel je voorbeeldfoto in hokjes, en je tekenvel ook, en ga dat hokje voor hokje natekenen, dan kloppen de verhoudingen vaak al een stuk beter. :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 15:14

Dankje voor de tip!
Ik heb ondertussen (zonder raster, want ik zie net je tip) nog een tweede gemaakt van deze foto

Afbeelding