Wie kan mij helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ed_Pin

Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:17

Beste Bokkers,

Ik heb een vraag voor de mensen die foto's maken met een spiegelreflex camera!

ik heb een sony a200. waarmee ik al 3jaar GEEN 1 SCHERPE foto maak,
nu kan dat aan mij liggen, omdat ik niet helemaal weet hoe dat ding werkt.
maar toch, automatisch maakt ie ze al niet scherp, en met flitser savonds zijn het geen mooie foto's
van me eigen paard in aktie, komen er geen mooie foto's uit!
dus nu heb ik mijne te koop staan, omdat het niet mijn camera is waarmee ik lekker mee te werk ga als het ware.

nu is mijn vraag, wat voor camera heb jij?
of welke camera is goed voor een 'beginner' en hoef ik niet elke seconde allemaal knopjes in te drukken zodat ie scherp is!

de sony is 10.2 megapixel, dit maakt weliswaar geen bal uit hoe scherp te foto uiteindelijk word.
mijn kleine digitale camera is 8.1 en die maakt nog mooiere foto's!

HELP ME!

ook ga ik over ruim 4 weken naar NEW YORK
waarbij een mooie camera niet overbodig is!
dus het liefst even snel wat reacties, zodat het makkelijker kiezen wordt, en niet op het laatste moment nog hoef te race'n!

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door Eline op 31-01-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:18

Anoniem

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:38

Canon eos 1000d of Nikon d3100 zijn goede beginnerscamera's, zullen wel wat duurder zijn dan de sony verwacht ik...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:57

Je kan ook eens foto's bekijken op flickr.
(en een onderwerp zoeken wat je het vaakst fotografeert, want insecten bekijken terwijl je zelf vaak paarden fotografeert, is heel erg appels met peren vergelijken) Rechts staat waarmee de fotograaf heeft gefotografeerd.(eerst zijn profielfotootje, het toestel.)
Persoonlijk vind ik de CANON er altijd goed uitkomen. Maar zelf heb ik de sony a 350.
Mijn vriendin heeft altijd verschillende soorten canons gehad. Eerlijk is eerlijk, haar foto's zijn altijd beter.
Wat ik echter een groot nadeel vond, is dat zij vaak problemen heeft met de batterijen.
Dan geeft het toestel een error aan en kan je op dat moment geen foto schieten. Zij heeft dit probleem heel vaak kunnen verhelpen , maar je "kiek"is dan wel weg.
Misschien is dit probleem inmiddels niet meer ter sprake, maar dat kan je eventueel opzoeken met google.
Het is natuurlijk wel zo, dat de 1 zweert bij een bepaald merk, terwijl de ander er helemaal niet zo tevreden over is. Het is een aanschaf waar je jaren mee gaat doen, dus laat je goed informeren in winkels, voor je echt koopt.
Prettige vakantie alvast!

Ed_Pin

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:38

heb besloten met SONY te houden, en me iets meer te verdiepen in de programma's en knopjes!
en een telelenz aanschaffen!

in iedergeval bedankt voor de tips!