[MOV] Digitale speed painting - Jack Sparrow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

[MOV] Digitale speed painting - Jack Sparrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 09:59

Hierbij m'n eerste speed painting :D Kwam laatst toevallig zo'n filmpje tegen en toen leek het mij ook wel gaaf om eens zo iets te proberen. Zo gezegd, niet zo gedaan :') In het filmpje zit denk ik meer tijd dan in de hele tekening. Vooral een goed programma vinden om op te nemen was erg lastig. En deed het programma het, dan kreeg ik wel weer een foutmeldig in windows movie maker, dat hij het bestand niet kende. Maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt :D En aangezien ik toch wel vaak gevraagd wordt over hoe dat digitale tekenen nou precies werkt, leek het me wel leuk om hem met jullie te delen (naast dat ik er best trots op ben, en ik hem gewoon aan jullie wil laten zien :o :D )

Heb ervoor gekozen om eens geen paard te tekenen. Dit is dan dus ook tevens m'n aller eerste mensen portrait waarbij ik ook echt het gezicht moest tekenen. Er zijn nog een heleboel verbeterpunten, maar over het algemeen ben ik er best tevreden over. Ik heb er 7.30 u over gedaan, wat kort is voor mijn doen, meestal ben ik toch wel tussen de 15 en 20 uur bezig.

De schets is met raster opgezet. Jammer genoeg is de kwaliteit ook niet erg goed, maar hopelijk kunnen jullie er toch van genieten :)
En natuurlijk ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden :j

Liejn

Re: [MOV] Digitale speed painting - Jack Sparrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:11

WOUW! heb met open mond zitten kijken naar je filmpje:) Was het niet heel moeilijk om dit te leren?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:13

_/-\o_

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:13

Wow! Ontzettend knap gedaan. Ik doe het je niet na!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:14

Wow. :oo
Vertraag dat eens 100 keer.. Misschien volg ik het dan.. :Y)
Erg knap gedaan!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:16

Gaaf! Heb het hele filmpje gespannen gekeken en vind het erg gaaf om te zien hoe zoiets tot stand komt! Ook erg goed gelukt voor een eerste keer portret :))

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:24

Erg knap wow, ik doe het je niet na!

(Ik had eigenlijk Jack Sparrow de hengst verwacht, schrok nogal toen ik verder las :') )

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 10:38

Wat een ontzettende leuke reacties, dank jullie wel :D

Liejn schreef:
WOUW! heb met open mond zitten kijken naar je filmpje:) Was het niet heel moeilijk om dit te leren?

Eigenlijk gaat het een beetje vanzelf. Bij elke tekening leer je wel weer een beetje, en zo ga je elke keer wel weer een stapje vooruit. In deze tekening zitten ontzettend veel dingen die ik voor het eerst teken (hout, kleding, leer enz), waarvan ik op het begin niet wist om me dat zou lukken. Nou is ook het ook nog lang niet perfect, maar daar kan ik in de volgende tekening dan weer aan werken. Zo bouw je het eigenlijk steeds een beetje verder uit.

Captain schreef:
Wow. :oo
Vertraag dat eens 100 keer.. Misschien volg ik het dan.. :Y)
Erg knap gedaan!

Haha, als jij zin heb om 7 uur naar een schermpje te gaan zitten kijken :z

renatevb schreef:
Erg knap wow, ik doe het je niet na!

(Ik had eigenlijk Jack Sparrow de hengst verwacht, schrok nogal toen ik verder las :') )

Haha, nopz, dit keer geen paard. Vond dat het wel eens tijd was voor wat anders :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:30

Onwijs gaaf! Ik denk dat dit een van de dingen word die ik NOOIT ga doen, ik vind dingen met computers gewoon niet leuk, maar jeeeeeeeeemig wat vind ik het gaaf wat anderen ermee kunnen :-)
Hij is echt heel sprekend, en wat is hier niet "perfect" aan dan? Was kunst niet juist als je het niet kon want anders was er geen kunst aan, toch?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:40

Jaa, die spreuk, moet hem denk ik hier ook maar ergens neer gaan hangen :D
Maar hij had op sommige plekken iets verder uitgewerkt mogen worden, en ik mis toch een beetje de echt Johnny Depp blik. Maar eerlijk is eerlijk, voor zo'n eerste keer ben ik hier onwijs blij mee :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:42

Oh vandaar, ach, ik heb niet zoveel met Johnny Depp, vond je tekening eigenlijk knapper dan die knul zelf :')

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:43

_O-

Dat zie ik dan maar als een compliment :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:57

Wat gaaf om dat zo eens als een speedje te zien...!

Hoe heb je dat gedaan? beeld iedere keer opslaan of camera op je scherm ofzo?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:29

Dank je wel, TinkerTom :)

Er zijn speciale (gratis) programma's, screen recorders, die je beeld opnemen. Uiteindelijk, na een paar programma's te hebben geprobeerd, die het bij mij of niet deden of een bestand aanmaakten die niet door Movie Maker gelezen kon worden, kwam ik uit bij de testversie van ScreenCam. Het is op zich heel simpel. Je geeft opdracht om alleen dat scherm op te nemen van photoshop waarin jou tekening staat.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:21

Jéétje wat kan jij tekenen zeg _/-\o_

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:58

joey_lover schreef:
Dank je wel, TinkerTom :)

Er zijn speciale (gratis) programma's, screen recorders, die je beeld opnemen. Uiteindelijk, na een paar programma's te hebben geprobeerd, die het bij mij of niet deden of een bestand aanmaakten die niet door Movie Maker gelezen kon worden, kwam ik uit bij de testversie van ScreenCam. Het is op zich heel simpel. Je geeft opdracht om alleen dat scherm op te nemen van photoshop waarin jou tekening staat.

Ik vroeg me nou altijd al af hoe ze dat deden :o? Weer wat geleerd!

ontopic: Vind m echt supergaaf geworden! Leuk ook dat je niet alleen het gezicht hebt getekend maar ook de setting erbij hebt gedaan. Maakt het helemaal af!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:03

LisaDijk schreef:
Jéétje wat kan jij tekenen zeg _/-\o_

Inderdaad! Geweldig mooi *\o/*

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 16:27

Heel leuk om te horen, dank jullie wel :)

@Eliine: Had voor dit filmpje ook geen flauw idee hoe het gedaan werd. Maar het is echt niet moeilijk (als je eenmaal een programma gevonden hebt die met jou wilt samenwerken :D )

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:47

supergaaf !! echt heel mooi om eens te zien hoe je dat nou maakt op de computer.

hij is erg mooi geworden en ik doe het je zeeeeeker niet na :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:13

Dank je wel :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:06

WAUW!!! Errug mooi gedaan!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:14

nog nooit echt gezien maar prachtig gedaan! :oo

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:24

Super gaaf zeg! Echt leuk om dat verloop zo te zien. Ben zelf grote fan van Pirates of the Caribbean, dus kwam goed in de sfeer met het muziekje. Vind je stijl leuk, het is nog eigen, geen kopie van een foto. Top hoor! :j

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:22

Dank jullie wel :)
Wil dit weekend met de volgende starten. Naast dat ik het erg grappig vind om het terug te zien, motiveert het mij ook enorm om door te werken. Meestal ben ik meer van het kijken en de pauzes dan van het tekenen :') Maar als ik weet dat de camera loopt, gaat het toch allemaal iets vlotter, want dan moet ik wel doortekenen (elke keer de camera aan en uitzetten is ook zo veel werk :D)
Wil er dan op gaan letten dan m'n kleurenscherm niet de hele tijd zichtbaar is, zodat het straks een iets soepeler filmpje wordt