[ART] "Waaiers" hondenspeeltjes van fleece

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

[ART] "Waaiers" hondenspeeltjes van fleece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 12:14

Ik maak al een tijdje hondenspeeltjes van fleecestof en nu heb ik ook speeltjes die onder het kopje funny figures passen. Hiervoor probeer ik altijd speeltjes te maken die een aparte vorm zijn.

Om de zoveel tijd probeer ik weer iets nieuws te bedenken.

Een tijdje geleden heb ik “waaiers” gemaakt.

Met 6 “armen”
Afbeelding

En met 4 “armen”
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 29-01-12 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Re: [ART] "Waaiers" hondenspeeltjes van fleece

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:15

Wat grappig! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:16

en het 'art' gedeelte?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 12:19

Diaz schreef:
en het 'art' gedeelte?

Gequote uit de regels van UK ;)
Citaat:
[ART] - Voor alle driedimensionale werken, beeldhouwen, boetseren, sieraden en alle andere dingen die niet binnen bovenstaande tags passen.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:45

wel gaaf maar blijft het ook heel ?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:03

het ziet er leuk uit!
maar gaat het niet snel stuk???
kan fleece de trek kracht van een hond wel aan?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:22

Ja dat is juist het leuke van fleece. :D Het kan heel veel trekkracht aan. Ik ben er zelf ook nog steeds verbaast van. :+
Als je een hond toestaat om er uitgebreid op te gaan zitten kauwen gaat het wel stuk (maja welk speeltje niet). Aan zo'n "arm" an bijvoorbeeld gerust een staffordshire teriër met zijn volle gewicht aan hangen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 29-01-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:25

Erg leuk, alleen heeft mijn hond dit binnen 5 minuten kapot :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:52

Vindt het erg gevaarlijk. Ze trekken het zo kapot en als ze inslikken kan het goed fout gaan. Fleece is daarom niet echt geschikt als hondenspeelgoed. Kan je een hoop gezeur mee krijgen als het je het verkoopt en het fout gaat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 15:17

Wilawander: Ik heb je een PB gestuurd ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:21

ik zal hier mijn post onderbouwen. Als dierenartsassitente zie je toch met enige regelmaat honden die dingen inslikken en op de operatietafel belanden en dat zijn vaak stoffen materialen.

Wat mij moet betreft moet iedereen zelf weten waarmee hij zijn hond wil laten spelen maar wil graag mensen behoeden voor ongelukken en ook jou. het idee is erg leuk maar kan me voorstellen dat als het eens mis gaat dat jij een hoop ellende aan de broek kunt krijgen. Is dus goed bedoelt. En daar is iedereeen vrij in wat diegene er mee doet.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:32

Ik ben het wel met Wilawander eens hoor... MIjn hond heeft zn speeltje binnen de kortste keren kapot...
Ik wil niet weten wat er gebeurd als ie het in slikt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:37

Wilawander schreef:
ik zal hier mijn post onderbouwen. Als dierenartsassitente zie je toch met enige regelmaat honden die dingen inslikken en op de operatietafel belanden en dat zijn vaak stoffen materialen.

Wat mij moet betreft moet iedereen zelf weten waarmee hij zijn hond wil laten spelen maar wil graag mensen behoeden voor ongelukken en ook jou. het idee is erg leuk maar kan me voorstellen dat als het eens mis gaat dat jij een hoop ellende aan de broek kunt krijgen. Is dus goed bedoelt. En daar is iedereeen vrij in wat diegene er mee doet.

Daar ben ik het mee eens, het ziet er écht heel leuk uit TS :j Maar is het geen optie om dit van andere materiaal te maken?
Veiliger materiaal, want je idee is echt heel erg leuk :j

Helaas meerdere dieren mogen opereren met van alles in de darmen, die tot grote ellende kunnen zorgen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:41

Ik denk dat je dit bijna wel met elk hondenspeeltje hebt? ik bedoel knuffeltjes trektouwen ballen zolang ze er op mogen kauwen kunnen ze van alles binnen krijgen. Gewoon simpel weg het speeltje apartleggen en als je er bij bent mag ze er mee spelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:45

Maar een stevig touw is wat anders als deze speeltjes. Ik kan je verzekeren dat 1 van onze honden zo dat knoopje met die losse stukjes aan het einde eraf bijt. En met een beetje pech doorslikt. Zonder dat het een sloper is. Ze kauwen op het fleece en het is zo weg. Knuffels zijn ook geen geschikt hondenspeelgoed in mijn ogen. Ken een hond waar de dierenarrts tijdens de operatie zo in het gezicht van een teddeybeer keek toen hij de buik opende.

Dat soort ongelukken gebeuren regelmatig en ook met ander speelgoed. Maar dit soort speelgoed vraagt er gewoon om.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 16:36

Wilawander: Ik begrijp je post, maar de speeltjes zijn niet zomaar stuk. Daar zal de hond toch wel eerst even de tijd voor moeten nemen. De speeltjes zijn niet in een knauw stuk te krijgen.
Ik heb zelf ondervonden dat in het spel met een van mijn speeltjes rustig een staffordshire teriër van de grond kan worden gelicht en ook bij herders vallen de speeltjes in goede aarde zonder dat ze stuk gaan.

Daarnaast zijn mijn speeltjes ook niet bedoeld als kauwspeeltjes. Daar zijn ze ook niet geschikt voor. Het zijn speeltjes om onder toezicht mee te apporteren en om lekker trekspelletjes mee te kunnen doen. Daar zijn ze geschikt voor en ook sterk genoeg voor.

Bij elke speeltje is er een risico dat een hond op het speeltje gaat knagen en deze doorslikt. Dat kan bij mijn speeltjes, maar ook bij flostouwen en kongs. Dat mijn speeltjes eerder kapot zullen zijn dan een kong is ook zo, vandaar dat ik mijn speelgoed ook niet aanbiedt als kauwspeelgoed en een kong wel wordt aangeboden als kauwspeelgoed.

Edit: Daarnaast test ik mijn fleece ook op stekte. Ik maak mijn speeltjes van stroken fleece en de speeltjes zijn altijd uit minimaal 4 stroken gemaakt.
Het testen gaat als volgt: Men neemt een stuk fleece. Neem een zus als slachtoffer en laat deze de ene kant van de strook fleece vasthouden. Zelf houd ik de andere kant vast en trekken maar. Het fleece is nog nooit gebroken. (Vilt daarentegen breekt wel, maar dit is ook een andere stof) Mocht het toch breken dan gaat het de prullenbak in. Ik wil zelf ook verzekerd zijn van goede materialen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 29-01-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:41

kan me wel voorstellen dat ze stevig zijn.
doordat je de fleece stroken in elkaar weeft. verdubbelt dat de kracht per strookje.

het is dat mijn hond er niks mee doet, anders zou ik hem zo aanschaffen.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:37

Leuk gemaakt! Ik zag dat je bij de sporting keuring was 15 januari? Jammer, ik heb je niet gezien, ik was er ook met mijn staff. Ziet er netjes uit, ook op je site. Ik ga er zeker over nadenken voor mijn staffs! Veel succes!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 19:57

N_fotografie schreef:
Leuk gemaakt! Ik zag dat je bij de sporting keuring was 15 januari? Jammer, ik heb je niet gezien, ik was er ook met mijn staff. Ziet er netjes uit, ook op je site. Ik ga er zeker over nadenken voor mijn staffs! Veel succes!

Klopt, daar was ik bij. Was een leuk evenement. Veel mooie honden gezien :)