Jeansmaat 0- Deel 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dit is een leuk verhaal

Ja
Geen stemmen
Nee
Geen stemmen
Ik ben benieuwd naar de rest
1 (100%)
We Want More!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

_Apple_

Jeansmaat 0- Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 19:38

Jeansmaat 0

Katja heeft zich heel erg op Maastricht verheugd. Ze zal gaan studeren in Maastricht! 'Morgen, dan word ik wakker en dan ga ik naar Maastricht!' Katja kan nergens anders aan denken. Het lijkt haar zo leuk! Ze heeft 2 huisgenotes in het huis, Zoe en Lilja. Onder aan de trap staat Mam te schreeuwen, ze probeert boven de muziek van Robbie williams uit te komen 'Katja! Er is post uit Maastricht voor je!' Eindelijk hoort Katja het. Ze komt naar beneden en vraagt aan Mam wat er is. 'Er is post uit Maastricht voor je, van Lilja Smit en Zoe Kempevennen' Katja pakt de brief die op tafel ligt en maakt hem open. 'Oh, dat is leuk! Lilja zal op me wachten als ik aankom' Mam kijkt op, 'Wie is Lilja Smit? Je huisgenote?' Katja reageert niet. Ze is zo bezig met de brief dat ze haar moeder niet hoort. 'Ze zal me ook een rondleiding door het huis geven, om me een beetje de weg te wijzen!'
Moeder denkt eens na, zal ze toch maar meegaan om te kijken of alles oké is? Katja is nog wel erg jong eigenlijk....... ze is de jongste uit haar Leeftijdsgroep op school. Welnee! Katja is oud en wijs genoeg.
Eindelijk stopt Katja met lezen, 'Mam, ik heb er zo veel zin in! Ik zal je wel gelijk bellen als ik aangekomen ben!' Haar moeder zet een kopje thee. 'Ja, is goed hoor' Katja drinkt haar thee op en gaat naar boven. Ze checkt haar Mailbox nog even voordat ze gaat slapen. Tot haar verbazing heeft ze net een paar minuten geleden een bericht ontvangen.
Van: LiljaSmit@hotmail.com
Naar: CatherineFlo@Live.com
Onderwerp: Morgen!

Hoi Katja!

Zin in morgen? Wij wel! Ik heb begrepen dat je er rond 10 uur zou zijn. Ik wacht dan op je. Daarna zal ik je een rondleiding geven zodat je weet waar alles is.
Vergeet al je Bagage niet!

Gr. Lilja

Katja denkt eens na, 'Mijn bagage? MIJN BAGAGE! Oh nee!' Ze is haar bagage vergeten in te pakken. 'He, dat heb ik weer hoor!'
Ze gaat heel snel de trap af en zegt het tegen haar moeder. Haar moeder lacht, 'Ik wist wel dat je het zou vergeten, dus ik heb het voor je gedaan!' Katja moet lachen. 'Dankjewel, ik ga nu slapen hoor!'
-De volgende morgen

'RINGGG!' De wekker gaat af, het is precies half zeven. Ze wil graag om 8 uur bij de trein zijn. Ze gaat snel naar haar kast, trekt wat kleren aan en doet wat make up op. En ook haar haren doet ze in een paardenstaart. Haar moeder staat al klaar met het ontbijt. 'Voor mijn kleine student!' Katja kijkt haar moeder slaperig aan, 'Doe niet zo flauw!'
Dan gaat ze na het ontbijt naar de trein. Ze pakt de kaartjes aan en gaat in de trein zitten, op weg naar Maastricht, Lilja en Zoe.

Wordt vervolgt!

iefke

Re: Jeansmaat 0- Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:03

SK->UK

xMarieke

Re: Jeansmaat 0- Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:40

Op UK moet een verhaal dat in delen geplaatst wordt ten minste 1500 woorden per deel bevatten. Aangezien dat bij dit verhaal niet het geval is, plaats ik hier een slotje.
Je kunt een nieuw topic openen als je genoeg woorden hebt.