[SCH] Zwaan II en nog wat andere dingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] Zwaan II en nog wat andere dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:40

Afbeelding
Zwaan

Afbeelding
Uitsnede

Afbeelding
Otter >> FISH!!! <<

:D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:59

Die zwaan is leuk zeg, alweer veel mooier dan de vorige! Je cartoonwerk, zijn het eigen ontwerpen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:37

licorne schreef:
Die zwaan is leuk zeg, alweer veel mooier dan de vorige! Je cartoonwerk, zijn het eigen ontwerpen?

Bijna, ik krijg via mail tips en truuks van blotch. Bedankt, zo te zien wordt ik elke keer steeds beter. (trouwens, de otter was nu ZONDER voorbeeld gedaan, blijkbaar heb ik een fotografisch geheugen! (zo heet dat toch?))

Uh, wat was er mis met de vorige eigenlijk als ik vragen mag?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:05

Ik vind deze zwaan al meer diepte hebben, betere licht-donkerovergangen, iets meer oog voor detail. Vorige was gewoon 'ingekleurd' herinner ik me, maar nog heel vlak.
Volgens mij hoef je om op 'n gegeven moment een bepaalde manier van werken in de vingers te hebben geen fotografisch geheugen te hebben, kwestie van ervaring waardoor je "weet" hoe je een bepaald beeld kunt scheppen. Maar als je het WEL hebt lijkt het me bij dit soort tekeningen wel makkelijk ;)

CoonArt

Re: [SCH] Zwaan II en nog wat andere dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:12

Ik heb deze keer met lagen gewerkt bij de zwaan. Eerst gewoon het witte, toen het gele, toen weer een ander soort wit, dan de schaduwpartijen... en dat bij de snavel hoort zo, moet een stuk veer voorstellen dat voor de snavel zit. En sorry dat de zwarte snavellijn wat bibberig is: ik had én een te grote kwast, én ik heb geen vaste hand...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:16

Ik vind dat 'bibberige' nou net mooi, niet zo strak gestyleerd! Die veer had ik gezien, volgens mij helemaal geen reden om je uberhaupt ergens voor te verontschuldigen trouwens, gewoon lekker doorschilderen!