Het is voor een wedstrijd, genaamd Kunstbende. Normaliter zou ik verder zijn gegaan met de opdrachten, omdat de weinige tijd die ik overheb echt graag wil besteden, maar aangezien de wedstrijd tot mijn schrik al op 11 februari is, gaat alle tijd naar deze tekening.
Het thema was 'vreemd', dus ik besloot dat ik iets met fantasie/dromen kon doen. Toch wilde ik dat het kracht had en iets mythisch. Keuze snel gemaakt: Een draak!
Maar wat nog meer?
Al gauw kwam ik tot de titel: 'A strange Encounter'
Mijn uiteindelijke idee is: Een vrouwelijk jager (Nog jong) oog in oog met een gigantische draak, een bos achtergrond als decor.
Het is een tijd geleden dat ik voor het laatst iets op Bokt heb gezet, dus ik ben erg benieuwd naar jullie tips!
Formaat: A3
Materiaal: Vulpotloden, variërend van 0.9 tot 0.3
Eerst ook nog een kneedgum, maar die is kwijt.

1. Eerst de draak gemaakt. Het was voor mij een ontzettende uitdaging om iets wat niet bestaat, toch levensecht te krijgen. Daarnaast wilde ik dat het de aandacht ving, dat het van het papier af kon lopen.

2. Een klein stukje verder, de draak zelf is al wat verder.

3. Hier ben ik nu. Om eerlijk te zijn ben ik wel heel erg trots op mijn drakenkop. Het meisje is de eerste persoon die ik uit deze houding teken, dus het is een behoorlijk uitdaging. Volgens mij gaat het ook een beetje fout op die plekken. Deze punten heb ik in de eerste afbeelding met witte vierkantjes aangegeven, in de tweede staat het links-bovenin.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met wat tips!
Groetjes,
Leonie

! (als je kijkt naar die buis war de pijlen in zitten) echt heel mooi