[TEK][WIP] A Strange Encounter > Kunstbende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK][WIP] A Strange Encounter > Kunstbende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:35

Pff, ik heb ontzettend lopen twijfelen of ik het topic zou openen, omdat ik erg twijfel over het project. In ieder geval heeft een vriendin mij overgehaald het toch te doen en, nou ja, hier is hij dan. :D

Het is voor een wedstrijd, genaamd Kunstbende. Normaliter zou ik verder zijn gegaan met de opdrachten, omdat de weinige tijd die ik overheb echt graag wil besteden, maar aangezien de wedstrijd tot mijn schrik al op 11 februari is, gaat alle tijd naar deze tekening.

Het thema was 'vreemd', dus ik besloot dat ik iets met fantasie/dromen kon doen. Toch wilde ik dat het kracht had en iets mythisch. Keuze snel gemaakt: Een draak!
Maar wat nog meer?
Al gauw kwam ik tot de titel: 'A strange Encounter'

Mijn uiteindelijke idee is: Een vrouwelijk jager (Nog jong) oog in oog met een gigantische draak, een bos achtergrond als decor.

Het is een tijd geleden dat ik voor het laatst iets op Bokt heb gezet, dus ik ben erg benieuwd naar jullie tips!

Formaat: A3
Materiaal: Vulpotloden, variërend van 0.9 tot 0.3
Eerst ook nog een kneedgum, maar die is kwijt. :')

1. Eerst de draak gemaakt. Het was voor mij een ontzettende uitdaging om iets wat niet bestaat, toch levensecht te krijgen. Daarnaast wilde ik dat het de aandacht ving, dat het van het papier af kon lopen.
Afbeelding

2. Een klein stukje verder, de draak zelf is al wat verder.
Afbeelding

3. Hier ben ik nu. Om eerlijk te zijn ben ik wel heel erg trots op mijn drakenkop. Het meisje is de eerste persoon die ik uit deze houding teken, dus het is een behoorlijk uitdaging. Volgens mij gaat het ook een beetje fout op die plekken. Deze punten heb ik in de eerste afbeelding met witte vierkantjes aangegeven, in de tweede staat het links-bovenin.
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met wat tips!
Groetjes,
Leonie

DiekeC

Re: [TEK][WIP] A Strange Encounter > Kunstbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:41

Ik vind het een heel gaaf idee! Jammer alleen dat je schrijft over die 'confrontatie', maar die zie ik eigenlijk helemaal niet terug in de tekening. Ik vind de draak mooi, maar hij kijkt haar niet echt aan. Het is meer alzof het dier het meisje negeerd? En dat is volgensmij niet de bedoeling van de tekening, of niet het gevoel dat je wilt overbrengen? Ik had het een interesantere houding gevonden als de draak het meisje echt recht had aangekeken met zijn hoofd gedraait. Kleine oogjes en een enorme massieve borstkas, en een imponerende houding. Maar verder: Keep going, en laat maar zien dat ik het helemaal fout heb! :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:34

DiekeC schreef:
Ik vind het een heel gaaf idee! Jammer alleen dat je schrijft over die 'confrontatie', maar die zie ik eigenlijk helemaal niet terug in de tekening. Ik vind de draak mooi, maar hij kijkt haar niet echt aan. Het is meer alzof het dier het meisje negeerd? En dat is volgensmij niet de bedoeling van de tekening, of niet het gevoel dat je wilt overbrengen? Ik had het een interesantere houding gevonden als de draak het meisje echt recht had aangekeken met zijn hoofd gedraait. Kleine oogjes en een enorme massieve borstkas, en een imponerende houding. Maar verder: Keep going, en laat maar zien dat ik het helemaal fout heb! :D

Bedankt voor je tips! Zelf denk ik er ook zo over, dat het een net iets andere compositie had mogen hebben, maar daar kan nu helaas niets meer aan doen.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:29

Je zou onder de drakenkop nog een klein dier neer kunnen zetten waar de draak op gefixeerd is?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:35

guccio schreef:
Je zou onder de drakenkop nog een klein dier neer kunnen zetten waar de draak op gefixeerd is?

Goed idee, maar dat haalt de focus en het idee achter de plaat weg, vrees ik. :)
Nu zijn er twee punten in de tekening die de aandacht trekken, een ander dier daarbij haalt het geheel uit balans.

Daarnet een stukje verder gegaan om even een idee van de achtergrond te krijgen:
Afbeelding

Ik denk dat ik het op deze manier verder ga uitwerken. Het hoofd van het meisje is ook weer een klein beetje veranderd, daar zal ik dadelijk mee verder moeten.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:53

Heeft niemand meer tips of aanmerkingen? :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:28

Ik vind het echt knap dat je dit uit je hoofd kan!
Ik zou toch proberen om de draak het meisje aan te laten kijken, door het oog die kant op te draaien. Denk dat als je het pupil al iets meer naar rechts en omlaag zet, je al een heel stuk komt. Het oog mag van mij ook wel iets krachtiger, het lijkt net alsof er nu een waas over ligt.
Verder vind ik dat je qua inkleuren heel goed bezig bent :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 12:35

joey_lover schreef:
Ik vind het echt knap dat je dit uit je hoofd kan!
Ik zou toch proberen om de draak het meisje aan te laten kijken, door het oog die kant op te draaien. Denk dat als je het pupil al iets meer naar rechts en omlaag zet, je al een heel stuk komt. Het oog mag van mij ook wel iets krachtiger, het lijkt net alsof er nu een waas over ligt.
Verder vind ik dat je qua inkleuren heel goed bezig bent :j

Bedankt! :D
Je tip heb ik nu verwerkt in de tekening, al moest ik wel even slikken, haha. Het oog is nu nog in schets, maar dan zou ik graag willen weten of het er zo beter uitziet?

Daarnaast ook nog even verder gewerkt aan de achtergrond. Het gaat allemaal wel wat makkelijker dan verwacht, maar het duurt wel erg lang.
De pijlen zijn trouwens ook al zo goed als af.

De boom die helemaal vooraan bij het meisje staat kan nog wel een probleem vormen, even kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:54

Zo vind ik hem veel beter, nu zie ik echt het idee dat je wou verwerken in de tekening!
Erg gaaf al!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:00

Door de hoek van de draak ten opzichte van het meisje lijkt het net of hij achter haar staat en ze samen op pad zijn terwijl hij haar beschermt. Door het nu gedraaide oog houdt hij haar wel meer in de gaten maar het ziet er nog steeds niet uit alsof ze elkaar voor het eerst ontmoeten en hij misschien wel trek heeft in een hapje mens.

Neemt niet weg dat ik het wel een gave tekening vind worden. Petje af voor de manier waarop je je fantasie vorm weet te geven.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:04

wauw wat gaaf, die textuur ziet er goed uit :O! (als je kijkt naar die buis war de pijlen in zitten) echt heel mooi

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 17:34

Heel erg bedankt voor de complimenten en de tips! :D
@ Maflinger: Daar ben ik het inderdaad met je eens, daarom heb ik besloten de nek achter de boom vandaan te laten komen, ipv voorlangs. Waarschijnlijk helpt dat ook voor het totaal beeld.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:52

Het oog is al een stuk beter, toch denk ik dat hij nog net iets meer naar rechts moet. Ben even zo vrij geweest om het in photoshop te veranderen:

Afbeelding

De boom voor de draak lijkt me inderdaad een goed idee. Verder ben je echt super opweg :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:14

Ja, beter!

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:40

woow super mooi!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 23:26

Dankjewel allebei! :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 17:22

Weer een stukje verder. :D
Hoewel ik het vandaag erg druk had ben ik er zonet nog een kwartiertje achter gekropen. Wat ik nu heb gedaan:
Oog van de draak aangepast
Stuk van de nek van de draak
Schets op sommige punten verbeterd
Het bovenste stuk van de jurk van het meisje afgerond
Een stukje gras
Stukjes boom en struik
Een structuur gekozen voor de aller-achterste vlakken.

Mijn excuses voor de afschuwelijke kwaliteit foto's, maar helaas kreeg ik ze niet beter.
Ook veel close-ups gemaakt dit keer.

1. Het geheel, meteen de slechtste foto. :')
Afbeelding

2. Close-up van het meisje en een stukje achtergrond
Afbeelding

3. Kop van de draak
Afbeelding

4. Nog een geheel.
Afbeelding

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:37

Wauw, hij wordt echt supermooi! :D Je maakt echt wel een kans om te winnen denk ik.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 17:54

_Laura_ schreef:
Wauw, hij wordt echt supermooi! :D Je maakt echt wel een kans om te winnen denk ik.

Bedankt! :D
Zou je denken? Het zou wel erg leuk zijn, maar in principe doe ik het vanwege de tips die je op zo'n moment krijgt. Dat is natuurlijk altijd erg leerzaam.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:55

En weer een (klein) stukje verder. De nek is aangepast en er zijn verder nog wat kleine dingetjes veranderd.
Daarnaast eindelijk ook een stand op mijn camera gevonden zodat ik, zelfs in de avond, goede kwaliteit foto's kan maken!

Overzichtje
Afbeelding

Draak
Afbeelding

Meisje
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:00

Nu heb ik toch weer het gevoel dat de draak het meisje niet aankijkt..
Hij lijkt naar boven te kijken, omdat het oog niet helemaal doorloopt naar beneden zeg maar.
Het voorbeeld van joey_lover vind ik het best qua oog :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 10:10

Allemaal bedankt voor de leuke reactie's! De tekening is afgerond, gepresenteerd op de wedstrijd gisteren maar helaas niet in de prijzen gevallen. Gelukkig had ik mijzelf ingeschreven puur voor de lol en niet voor het winnen. Het was al met al een geweldige dag en volgend jaar absoluut weer. Nu ben ik wel heel moe, maar goed. :')

Ik heb hem later op een zelfgemaakte passe-partout geplakt en dat zag er meteen een stuk beter uit. :D
Afbeelding

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:16

Mooi hoor, dit is er 1 om trots op te zijn. En inderdaad met een passe-partout ziet het er mooier uit

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:29

Hij is echt mooi geworden! Het was leuk om je zo te kunnen volgen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 13:28

Bedankt allebei! Zelf ben ik ook wel erg tevreden met het resultaat en de reactie's in dit topic hebben me zeker geholpen om door te gaan. :)