[ART] jippie mijn eerste paardenharen sieraden (+ oproepje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

[ART] jippie mijn eerste paardenharen sieraden (+ oproepje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:43

Al een aantal keren heb ik vragen gehad of ik niet sieraden van paardenhaar kon maken. Ik heb dat altijd afgehouden omdat er voldoende mensen zijn die dat erg mooi maken en ik wilde het alleen doen als ik het ook 'eigen' (dus in mijn eigen manier van sieraden maken) zou kunnen maken en ik wist nog niet precies hoe ik dat dan voor me zag.

Afgelopen weekend verwonderden mijn dochtertje en ik ons ervoor hoe vreselijk lang de manen van haar pony zijn geworden in het afgelopen jaar en toen begon ook zij over "ik zou een armbandje van haren van Cos en P.C. wel heel leuk vinden". Tja...met 2 plukken staarthaar vol goede moed naar huis, de wandschildering waar ik eigenlijk mee bezig zou even verzet naar volgend weekend, en ben maar gewoon aan de slag gegaan met dit als resultaat :)

Armbandje voor mijn dochtertje met staartharen van mijn Fjord en haar Shetlander:

gevlochten met 8 partijen van elk 15 haren
Afbeelding

slotje met foto's (dubbelzijdig dus Cos staat aan de andere kant) van de donateurs
Afbeelding

voor mij, gevlochten met 16 partijen van elk 20 haren
Afbeelding

Ik wilde zelf maar een halve harenband, dus de achterkant is schakelketting met kralen en wederom foto's van de donateurs :)
Afbeelding

samen
Afbeelding

Toen had ik nog iets bruikbaar P.C.-haar over en dus heb ik dat gebruikt voor een ketting voor ons dochtertje.
Dit is de hele ketting geworden
Afbeelding

En in dit stukje is het haar van P.C. verwerkt samen met blauw waxdraad (blauw is de lievelingskleur van ons dochtertje en ze wilde er heel graag een eenhoorn aan :) )
Afbeelding

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. :)
Oh...en dan vergeet ik het nog bijna....de oproep! Ik heb nog wat ideetjes voor verschillende vlechttechnieken maar wil Cos en P.C. niet helemaal van hun staart ontdoen :')
Ik vroeg me dus af of er iemand bereid is om haar van zijn/haar paard te doneren (lang staarthaar uit het midden van de staart, echt..je ziet er niets van :D), in ruil daarvoor stuur ik je dan (mits je er een gefrankeerde retour-envelop bij doet) GRATIS een armbandje :)
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar mooi "oranje" haar van een vos, nog mooier zou zijn als het iemand is met bijv. 3 paarden met staartharen in verschillende kleuren omdat ik graag iets met 3 kleuren wil maken...
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 24-01-12 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rumpleteaser

Re: [ART] jippie mijn eerste paardenharen sieraden (+ oproepje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:46

Wow, wat mooi! Enne; Bandito wil vast proefmodel zijn voor een armbandje voor zijn bazinnetje :D
Alleen heeft hij een 'normale' zwarte staart. Als je daar ook tevreden mee bent, stuur ik je graag wat toe.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:56

Ook mijn paarden willen graag doneren. Helaas hebben ze allebei een zwarte staart... maar mocht je daar ook tevreden mee zijn hoor ik t graag :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:58

Wauw wat gaaf! Vind de foto's er ook erg mooi bij! :j
Ik heb hier ook nog een pluk zwart lang haar liggen dus als je nog wat nodig hebt. :Y)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:59

Dank jullie en wat aardig dat jullie zo vrijgevig zijn (maar waarom nu allemaal zwart!!! (niet dat ik een zwarte staart niet kan waarderen hoor ;) )....ik wacht nog even af of er niet toch oranje voorbij komt :P

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:02

Ik heb nog wel een vosbonte staan met een vos kleurige staart :D en ook nog een witte :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:03

Ik meld mijn paardje aan! Vos met een veelkleurige staart :). PB me je gegevens maar :)

en mn pony met bruine staart :D

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:55

Wauw, erg mooi! Ik heb al veel paardenhaararmbanden gezien (draag er nu zelf een) maar ik vind dit echt heel bijzonder. Ik heb een zwarte staart met bruine gloed en een wit wordende staart in de aanbieding. Daar zou ik graag een combi van hebben. Dus als je interesse hebt grrag een pb met gegevens :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:00

Wat leuk geworden! Ook echt heel wat anders dan ik al ooit gezien heb!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:03

Wat mooi! Zal je dochter blij mee zijn, zeg! Ik heb ook nog wel een volle haflinger-staart in de aanbieding!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:07

Mijn pony wilt ook wel wat haar doneren maar het is ook zwart

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:08

Ik heb wel vos! Moet het dan vanuit het midden? En hoe dik moet de pluk zijn?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:09

Wauw.. wat ben jij creatief! Ik kan daar zo jaloers op zijn := Die foto's erin ook.. echt prachtig!! En de ketting van je dochter.. _/-\o_

Mocht je nog haren nodig hebben. Ik heb drie vossen met elk een andere tint staart. De ene heeft knaloranje en een ander heeft heel licht met donker gemengd. (zie profiel). :)
Laatst bijgewerkt door Debbie op 24-01-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:13

Mooi gedaan zeg! :oo

Ik heb een fjord, misschien dat dat leuk is? Ivm de verschillende kleuren haar in de staart. Lijkt me erg leuk!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:15

Ik ben ook benieuwd hoe lang en dik de pluk moet zijn. Ik heb nu nog haar van mijn vorige twee paardjes, beide vos en beide ingeslapen... Ik ga morgen even kijken hoe lang het precies is, moet nu weg.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:16

Erg mooi zeg!! ik wil wel doneren...euhmm paard wil dat wel hahaha. ik heb een chestnut merrie.. foto in profiel..

Pb me maar hoor :)

En van mijn overleden merrie heb ik ook nog staartharen.. ze had drie mooie kleuren in haar staat, vos, wit en zwart ;)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:18

wat mooi!

natuurlijk willen onze pony's ook best wat doneren :D
ik heb een vos, met verschillende kleuren in haar staart (vos, donkerbruin, zilverachtig...), en een met saai zwart haar.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:24

nathalie2302 schreef:
Dank jullie en wat aardig dat jullie zo vrijgevig zijn (maar waarom nu allemaal zwart!!! (niet dat ik een zwarte staart niet kan waarderen hoor ;) )....ik wacht nog even af of er niet toch oranje voorbij komt :P

Mijn merrie heeft rood/oranje staart ;) Zou er heel graag een armbandje van willen.. O:)
Dan heb ik nog een fjord met zwart/witte staart..
en 2 shetjes waarvan 1 een zwarte staart en 1 een grijs/zwarte staart :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:27

Ik wil ook best meedoen,
Ik heb een schimmeltje en een zilverappel-vos.
Voor foto's pb maar :)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:29

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:32

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:39

Ohh wat ontzettend mooi! Ik zou je graag haar doneren. Ik heb een vos en een zwarte. In de staart van de vos zitten veel kleurschakeringen.

Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:56

Okay, ik had niet helemaal verwacht dat mijn oproep zoveel teweeg zou brengen :). Ik wil een ieder heel erg bedanken voor de complimenten en jullie aanbod aan paardenhaar zowel hier als via PB maar voor de gratis armbandjes ben ik momenteel voorzien :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:02

Wat kost het om zo'n armband te laten maken als in jouw OP?

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:20

Stal_Fiore schreef:
Wat kost het om zo'n armband te laten maken als in jouw OP?

Idem hier! ik vind ze echt mooi, vooral het bandje dat je voor je dochter gemaakt hebt is echt iets wat ik zou dragen/willen..
Intresse om ze op aanvraag te maken? :D of anders uit te leggen aan hoe je aan zoiets begint? je hebt echt heel mooi werk gedaan ts <3