Fotograven gezocht voor exclusieve buitenrit te Appelscha!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Fotograven gezocht voor exclusieve buitenrit te Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 13:25

Zondag 11 Maart 2012 organiseren wij (Stichting LIFE i.s.m Staatsbosbeheer Appelscha) een buitenrit in het Drents Friese Wold. Om precies te zijn in het stuifzandgebied. Het leuke hieraan is, dat men normaal niet hier mag rijden met de paarden, maar er is nu een reden waarom het wel mag: Om het zand weer op een natuurlijke manier te laten stuiven.

Voor deze dag zijn wij nog een aantal fotograven nodig die wat mooie en spectaculaire foto's willen maken van de deelnemers tijdens deze rit. De dag duurt van 11 uur tot dat de laatste deelnemer weer binnen is. Wij zoeken fotograven die dit op vrijwillige wijze willen doen, wel kan je natuurlijk je site geven zodat mensen achteraf de foto's kunnen kopen. Voor meer informatie kun mij altijd een PB sturen.

!!OOK KUN JE ALS JE MEE WILT DOEN MET DE RIT JE AANMELDEN NATUURLIJK!!

De rit is op Zondag 11 Maart 2012 en er kan gestart worden vanaf 11 uur, er is wel een maximaal aantal deelnemers, dus zorg ervoor dat je er optijd bij bent. De kosten om mee te rijden bedragen: €10,-

De locatie:
Staatsbosbeheer Appelscha
Terwisscha 6A
8426 SJ Appelscha

Als je op internet opzoekt: Aekingerzand Appelscha zie je al verschillende foto's van het prachtige gebied.

Wij hopen op een geslaagde dag, met mooie foto's!!

Stichting Life Meppel

Anoniem

Re: Fotograven gezocht voor exclusieve buitenrit te Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:38

Oeioeioei, gratis fotografen gezocht... Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Hoe uniek de gelegenheid ook mag zijn.

Mag ik vragen wat jullie als organisatie zelf van de fotograaf verwachten? Willen jullie dat de fotograaf de foto's beschikbaar stelt voor publiciteitsdoeleinden van jullie stichting danwel Staatsbosbeheer? In dat geval is het niet meer dan normaal dat de organisatie hier een vergoeding tegenover stelt.

Mocht het doel puur de verkoop van foto's aan de deelnemers zijn, waarbij de opbrengsten vanzelfsprekend geheel naar de fotograaf gaan, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.

In het eerste geval zou ik fotografen aanraden zich vooral niet via de organisatie aan te melden. Ik ga er vanuit dat het natuurgebied voor wandelaars gewoon toegankelijk is tussen zonsopkomst en zonsondergang, dus in dat geval: ga er alsjeblieft gewoon op eigen gelegenheid heen. Het is gewoon toegestaan te fotograferen zonder toestemming van de organisatie.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:01

Nou de fotograaf hoeft ze niet beschikbaar te stellen aan ons of het staatsbosbeheer, dan hadden we er inderdaad een vergoeding voor gegeven! Fotograven kunnen geheel vrijblijvend komen, met meer t idee dat t juist promotie voor de fotograaf is doordat wij de deelnemers erop attenderen dat er fotos gemaakt worden en die bijv. Achteraf kunnen kopen. Dus eigenlijk kan het alleen maar positief uitpakken voor de fotograaf, fotograveren op een mooie locatie en nog gepromoot worden.

;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:03

Hoe groot is/wordt de groep en hoeveel km is de rit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:13

@Simoon: bedankt voor je toelichting, dan is het inderdaad een prima oproepje van jullie! :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:16

lijkt me geweldig om mee te doen!!
Alleen is denk ik te ver rijden voor mij...
Ik denk er over na :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:24

Ik ga het even overleggen.. Ik wil zelf sowieso wel mee te rijden, kan ik mezelf opgeven +1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:33

Ik ga 't ook overleggen thuis, voor foto's maken dan.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:25

Ik ga gezellig met Berdien85 mee :)
Hoelang is de rit eigenlijk?

Hopelijk dat ik mijn eigen merrie mee kan hebben tegen die tijd!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:13