1. Het is winter en bijna kerst. Het 15-jarige meisje Senna gaat met haar moeder naar de kelder om wat dozen met kerstversiering te pakken. Dan ziet ze een afdruk op de grond. Toen haar moeder nog klein was had ze daar een koekjesmachine staan. Ze gaat naar haar opa, daar zou de machine moeten staan. Onderweg komt ze een goede vriend, Andreas tegen. Samen fietsen ze door de kou naar haar opa. Maar die heeft de machine verkocht aan mensen in Londen.. Engeland ligt ver uit de richting, maar niets weerhoudt ze ervan op pad te gaan om de koekjesmachine terug te halen. Ze gaan naar Engeland en reizen van hier naar daar, ze slapen in hotels en zijn lang weg. Door de strenge vorst en veel sneeuw zijn de vliegtuiglijnen gesloten en kunnen ze niet terug naar huis, kerst thuis halen ze niet meer. Maar de zoektocht gaat verder. De zoektocht verloopt niet vlekkeloos. Ondertussen bloeid er tussen de twee meer dan alleen vriendschap op.
Het is een avontuurlijk en tegelijk erg romantisch verhaal.
2. Jade heeft het niet makkelijk thuis. Haar ouders hebben constant ruzie en ze reageren het af op Jade. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is voor haar, gaat het ook niet goed op school. Ze is 12 jaar, zit in groep 8 van basisschool Boekenburg en heeft veel moeite met leren. Haar ouders gaan niet mee naar schoolbesprekingen en weten daarom ook niet dat Jade erg gepest word. Jade ziet het leven niet meer zitten en probeert zelfmoord te plegen. Dit mislukt, waardoor ze nog depressiever word, haar ouders maken meer en meer ruzie en Jade zit er tussenin.
Dit is een, naar mijn mening, heftig verhaal.
3. Lily Bartho is een internationaal supermodel. Ze heeft een druk leven en een geheime relatie met Jason, hij heeft een hekel aan de pers en wil dus ook uit het nieuws blijven. Ze ziet haar beste vrienden weer na een hele lange tijd en alles in haar leven lijkt goed te gaan, op een paar ups en downs met haar manager die ze beschouwd als vader en af en toe wat ruzie met Jason. Een groepje jongens heeft zich in de tussentijd opgesteld om Lily aan te vallen. Alleen wanneer kunnen ze dit doen? Lily is altijd wel bij iemand, ze is altijd op modeshows, in de studio of thuis waar ook bijna altijd iemand aanwezig is. Maar dan hebben ze een plan..
Meidenboek over het leven van een supermodel, romantiek en een vleugje actie.
Verhaal 1 vind ik zelf een beetje normaal. Verhaal 2 vind ik wel leuk om te schrijven, maar ik heb er echt de goede, droevige inspiratie voor nodig. Verhaal 3 schrijf ik met plezier, maar is wel pittig om te maken.
Welk verhaal vinden jullie dat ik verder moet schrijven? HET VERHAAL DAT JULLIE HET MEEST HEBBEN GEKOZEN GA IK, ALS HET KLAAR IS, OP BOKT ZETTEN!!!
Alvast bedankt

Greetz Linn.
.
.