[TEK] arabier in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

loontjjeee

[TEK] arabier in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 10:29

Hoi allemaal,

Dit keer heb ik een arabier gemaakt! Hij is nog niet helemaal af. Ik ben nog niet tevreden over de knotjes. Op de foto zie je de voorkant van de borst, voorbeen en achterbeen en een stukje van de buik. Hij staat namelijk een beetje scheef. hier ben ik ook nog niet helemaal tevreden over. Het is op A3 papier gemaakt. De kleuren contrast zijn op de tekening zelf mooier. De kleuren zijn hier lichter dan op de tekening zelf. Hij heeft trouwens een witte bles maar ik weet nog niet hoe ik dat beter zal gaan laten opvallen, want het is nu niet goed zichtbaar.

Afbeelding

En een een stuk ingezoemd.
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Bubbleee

Re: [TEK] arabier in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:09

De kleuren lijken op de foto een beetje wazig maar ik vind de details erg mooi gedaan!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:09

Bubbleee schreef:
De kleuren lijken op de foto een beetje wazig maar ik vind de details erg mooi gedaan!

Het keelriempje had misschien iets realistischer gemogen..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:11

Ik ben het met Bubbleee eens dat de tekening erg flets overkomt. De neusbrug valt helemaal weg tegen de achtergrond en het lijkt of het hoofdstel licht geeft! Toch vind ik em wat hebben, ik doe het je niet na!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 11:19

Dankje! ja klopt de kleuren lijkenwazig maar op de tekening zijn ze dat niet. Ik kijk wel even of ik hem aders kan fotograveren. Het hoofdstel geef geen licht er valt licht op, maar ik zie nu ook dat ik daar wat aan moet doen. En de neus ja, daar moet ik ook nog iets mee doen maar hij heeft een witte bles dus moetnog even bedenken hoe ik dat zal doen! Maar bedankt voor de tips! tenslotte is dit nog maar mijn tweede paard die ik teken!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:21

Daarom, en als je mijn paarden ziet, is dit vele malen beter! Het zijn opmerkingen om je te helpen! Misschien kun je er een achtergrond op maken, zodat he duidelijker de neus kunt zien? En het witte om het hoofdstel heen wat bijwerken. Dan is het alweer een hele andere tekening!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 11:33

ja klopt! Ik denk dat ik eerst even meer bij ga werken bij het paard en als het niet met bijwerken gaat de neus laten opvalle dan doe ik denk ik een achtergrond bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:14

Ik vind hem in basis goed, maar hij heeft weinig contrast.

Ook kijk ik raar aan tegen de neusgaten. Die zitten zowat op de lip terwijl een arabier juist van die mooie grote neusgaten heeft.

Denk dat als je dooroefent er veel moois uit kan komen :j

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:28

bedankt! de foto die ik had die heeft totaal geen groete neusgaten! En het contrast is er juist wel alleen door deze foto niet echt zichtbaar! ik zal straks probere een betetere foto te maken. En ik moet ook nog wat dingetjes veranderen! maar bedankt:)

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:30

maar ik begrijp wat je bedoelt! ik zie het nu, het neusgat zit te laag:P kijken of ik er ng wat aan kan doen

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:15

Ik heb nog een aantal dingen verandert!

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:47

Ja, zo vind ik em veel beter, vooral om het hoofdstel heen!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:02

Wauw, op de 2e foto lijkt hij heel anders! Daar vind ik hem erg mooi! :))

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:20

Je update is al een stuk beter! Is het toevallig Prisca van Puissance?
Je mag van mij inderdaad wat meer spelen met contrast, maar vooral met kleur. Ik zie alleen grijs/zwart en bruin. Een bruin paard bestaat uit heel veel kleurtinten, waaronder rood, oranje, maar ook een groene toon als contrast.

De bovenlip is wat smal en plat getekend, deze mag wat meer ronding hebben, anders krijg je een beetje een duckface idee. Het neusgat mag daarbij in zijn geheel een stuk omhoog.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:29

Dankje! Ik heb geen idee welke het is, ik heb er 1 van google af gehaald om te oefenen. Ik heb best wel veel kleuren gebruikt die jij noemd! Behalve dan de groene toon. Maar ik zal het in de volgende tekening mee nemen!

De lip had ik nog niet gezien! maar het neusgat wel, die heb ik al iets hoger gedaan, maar nog steeds niet op de goede plek. Maar om hem nu nog te veranderen, dan verknoei ik hem denk ik. (dit is pas mijn tweede tekening van een paard, dus opzich ben ik er wel tevreden over voor nu)

bedankt voor de bruikbare tips!