[FOTO] Een jaar lang fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

[FOTO] Een jaar lang fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:59

Ja zeker een jaar is het geleden dat ik mijn eerste en tot op hede laatste fotokunst topic had :o

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een canon eos 1000d, natuurlijk met kitlens en ook een 75-300mm Sigma lens. Al is het soms nog veel abracadabra allemaal die camera`s ik geniet er van lekker aan het fotograferen te gaan. Omdat ik nog veel moet leren grijp ik ook iederen kans aan om iets te leren en kom dan soms met gekke ideeen die wonderbaarlijk goed lijken te werken.

Jammer genoeg liep tinypic telkens vast en heb ik dus mijn album moeten gebruiken, ik hoop dat er nog iets van de foto`s over blijft.
Ook weet ik dat sommige foto`s misschien beter tot hun recht hadden gekomen in een apart topic, jammer genoeg ben ik een beetje lui :')

Rond de 6000 foto`s heb ik minsten wel gehaald dit jaar en deze foto`s die ik jullie ga laten zien vond ik persoonlijk de beste. Ik ben erg benieuwd wat bokt er van vind! Graag opbouwend commentaar maar ook als het mooi is hoor ik graag waarom dan wel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was in het vliegtuig vanauit Lanzerote, het is prachtig in de wolken als de zon op komt.

Afbeelding

Afbeelding
Een, na mijn mening, bijzonder pose voor een vogel maar het leek te werken.

Afbeelding
Als je niet buiten kunt fotograferen doe je het binnen, bubbels in bad.

Afbeelding
En een hele grote bubbel in het bad.

Laat je een berichtje achter? Bedankt voor het kijken! :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 16-01-12 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Rennie89

Re: Een jaar lang fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:15

belangrijkste tip: gebruik geen mijnalbum :) gebruik imageshack ofzo, dan behoud de foto de kwaliteit :)

Verder vind ik dat er bijzondere foto's tussen zitten, maar alleen foto 4 springt er voor mijn gevoel echt uit :j je begint je af te vragen waarom die roofvogel zo laag bij de grond zit, en verder is het een mooi scherpte diepte effect :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 00:22

Heel erg bedankt voor je reactie!

Vorige keer was deze tip mij ook al gegeven en ik heb het geprobeert via de tinypic website maar om de 1 of andere reden liep internet explorer steeds vast tijden het uploaden. Dat moet ik dus echt eens uit gaan zoeken :D

En om oven de magie te niet te doen: de foto is in een dierentuin gemaakt :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:51

Helemaal niemand die nog op of aan merkingen heeft op de foto`s? Kortom: schopje :)

Nachtlampje

Re: [FOTO] Een jaar lang fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:08

Erg mooie foto's,
bravo voor de wolkenfoto, door een raampje lijkt me dat heel lastig om zo te fotograferen.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:41

Ik vind het knap dat je zo door een vliegtuigraampje kunt fotograferen! Verder vind ik de foto van de vogel in de 'bijzondere pose' ook erg mooi :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:14

Heel erg bedankt voor het compliment :D

Het was inderdaad een erg klein raampje maar het was een leuke uitdaging met een mooi resultaat.

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:46

ik vind er echt hele mooie fotoos tussen zitten! vooral de vogel in een rare pose vind ik aansprekend! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:43

Wellicht is ImageShack iets?

1. Een leuke, zachte, vrolijke lentefoto, niets meer aan doen! De kleuren, compositie en zachtheid maken het af;
2. Jammer dat de vlinder net niet helemaal scherp is (diafragma) maar verder vindt ik hem ook erg leuk;
3. Juist doordat de libelle zo klein in beeld is in combinatie met de stengel en de zachtheid van de foto, vindt ik ook deze erg leuk;
4. Aparte compositie, is deze origineel zo of heb je hem uitgecropt? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe het eruit ziet als je iets meer hals erop laat zien. De kleuren vindt ik overigens leuk bij elkaar passen;
5. Niets meer aan doen, deze kan zo linea recta aan mijn muur;
6. Wat is dat dan? Heel bijzonder en pijnlijk, vooral met de emotie in de ogen. Een mooie foto met een goed verhaal, ondanks dat ik dit verhaal niet ken;
7. Ik denk dat als je de vogel met behulp van invullicht iets lichter krijgt en iets scherper dat deze dan perfect is (kers op de taart), want de compositie en de kleuren maken het al een hele mooie foto;
8. Deze vindt ik wat minder, het is erg blauw, wellicht als je meer op bubbelhoogte had gefotografeerd dat het er anders uit had gezien? Maar ik kan mij voorstellen dat dat in een bad lastig gaat;
9. Die is leuker ja!

Al met al heb je er prachtige exemplaren tussen zitten, ga zo door zou ik zeggen! +:)+

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 22:08

magda_90 schreef:
Wellicht is ImageShack iets?

1. Een leuke, zachte, vrolijke lentefoto, niets meer aan doen! De kleuren, compositie en zachtheid maken het af;
2. Jammer dat de vlinder net niet helemaal scherp is (diafragma) maar verder vindt ik hem ook erg leuk;
3. Juist doordat de libelle zo klein in beeld is in combinatie met de stengel en de zachtheid van de foto, vindt ik ook deze erg leuk;
4. Aparte compositie, is deze origineel zo of heb je hem uitgecropt? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe het eruit ziet als je iets meer hals erop laat zien. De kleuren vindt ik overigens leuk bij elkaar passen;
5. Niets meer aan doen, deze kan zo linea recta aan mijn muur;
6. Wat is dat dan? Heel bijzonder en pijnlijk, vooral met de emotie in de ogen. Een mooie foto met een goed verhaal, ondanks dat ik dit verhaal niet ken;
7. Ik denk dat als je de vogel met behulp van invullicht iets lichter krijgt en iets scherper dat deze dan perfect is (kers op de taart), want de compositie en de kleuren maken het al een hele mooie foto;
8. Deze vindt ik wat minder, het is erg blauw, wellicht als je meer op bubbelhoogte had gefotografeerd dat het er anders uit had gezien? Maar ik kan mij voorstellen dat dat in een bad lastig gaat;
9. Die is leuker ja!

Al met al heb je er prachtige exemplaren tussen zitten, ga zo door zou ik zeggen! +:)+

Wauw wat een commentaar, hier heb ik wat aan zeg :D

Ik ben het helemaal met je eens dat mijnalbum prut is, jammer genoeg wil tinypic me niet verder helpen om de een of andere reden. Ik zal imageschack eens gaan bekijken :) Sommige foto`s vind ik persoonlijk een stuk minder sterk geworden door mijnalbum, sommige details vallen jammer genoeg helemaal weg.

De foto van de roofvogel is zo geschoten, wat meer nek had inderdaad wel wat mooier geweest zeker ook omdat zijn veren daar ook donkerder worden.

Wat is invullicht prescies? :o Ik baalde een beetje van de scherpte, ligt iets te veel op de nek ipv de ogen van het reigertje.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:04

wauw, ik vind het erg mooie foto's! Vooral die van de roofvogel.
En de wolken lijken wel naar beneden gezogen te worden. Erg apart :)