). Mijn moeder kan erg goed rerooten (al het originele haar eruit en nieuw erin (gaatje voor gaatje...ik heb er zelf het geduld niet voor)) en zo hebben wij samen al heel wat one of a kind poppen gemaakt.voorbeeldje:

Nu heeft het mij altijd veel plezier gebracht om weer een nieuw personage te bedenken, ik zag hem/haar al helemaal voor me in mijn hoofd. Wie hij/zij is, wat hij/zij doet etc. Onlangs merkte ik echter dat ik wat in een 'repaint-burnout' zat
. Het werd bijna 'werk' en dat is nooit de bedoeling geweest!Ik pakte dus mijn andere hobby (sieraden maken) weer op maar de verf bleef mij roepen dus vroeg ik me af of ik die 2 hobby's kon combineren en ik was nieuwsgierig hoe klein ik zou kunnen schilderen....
Nou, zo klein dus ongeveer (ongeveer 1,8cm bij 1,2 cm)...helemaal enthousiast werd ik ervan

Nu wil het geval dat onze jongste zoon de kleinste slaapkamer in huis heeft en nu hij pas 5 geworden is, wil hij toch ook wel eens op zijn kamer kunnen spelen...wij gingen dus eens rondkijken naar een halfhoogslaper en kwamen uit bij een soort 'junglehutbed'. Erg leuk natuurlijk...een spannend bed EN meer speelruimte (tent eronder)...waarom dan niet de hele kamer 'jungle' aankleden? Ik op zoek naar stickers voor aan de muur (ons huis staat te koop dus we wilden niet alles opnieuw behangen) maar die dingen kosten rustig 50 euro per stuk! *shock* dus mijn moeder stelde voor "schilder toch gewoon iets"....ehm?? pardon??? op de muur??? ik??? weet je hoe GROOT dat is???? Vorige week donderdag werd echter het bed gehaald en moest er dus iets 'jungle-igs' in de kamer gebeuren dus ik toog met mijn verf en een aantal dierenfoto's naar boven...
Naast het kleine raampje moest een papagaai komen...gezellig en kleurrijk toch?
schets:

Toen moest de papagaai natuurlijk wel dat gezellige en kleurrijke ook krijgen, maar na de snavel zwart (jaja erg kleurrijk alvast
) gemaakt te hebben, liet ik 'm een even links liggen (chickeeeeeeeen
) en ging aan de slag met de boom. Ik ontwikkelde hierbij een soort verslaving voor 'jungle-bomen-mos', wat is dat leuk om te maken 

dan toch....de papagaai...

en omdat ik het nog ietsje saai vond, kwam er een kikker bij (ik vind die boomkikkers zo vreselijk leuk)

Daar waar het hoofdeinde van het bed kwam, had ik een klein probleempje. Onze zoon had, jaren terug, daar eens wat plakdecoratie weggepeuterd waarna ik de behangloze stukjes verborgen had onder stickers. Nu moesten deze stickers eraf en ehm....laten we zeggen dat ik iets (en dat is een understatement) meer behang weggetrokken had dan onze zoon destijds
. Op de een of andere manier moest dit verborgen worden en ons zoontje wilde nog erg graag een rode slang...schets:

een stuk naar boven (zelfde euvel, stickers weg en groooooot behangloos stuk) de schets voor Mr. Toekan

slang nagenoeg af (behangloze stuk zit onder het mos (yaaaaay, nog meer mos
)
Begin Mr. Toekan (behangloze stuk zit hier onder de bladeren, vind dit altijd zo'n mooie plant en ze willen bij mij maar niet in leven blijven (behalve de ene die ik uit frustratie in de tuin gezet heb...die vindt het blijkbaar heerlijk in de vrieskou en zonder verzorging
)...maar zo heb ik toch een mooie in huis 

Mr. Toekan

en waar het allemaal om draait, een tevreden klant

En nu? Nu ben ik moed aan het verzamelen want er is nog een hele, lange wand over en daarop moet een tijger komen, een jaguar in de boom en op een kleiner stuk moet nog een doorkijk komen (alsof er een gat in de muur zit) met nog meer papagaaien...
Tips en kritiek? graag! Maar wees wel een beetje lief voor me, ik heb nog nooit zoiets groots geschilderd
! Vooral de toekan en de boomkikker vind ik heel erg mooi gelukt, ook dat mos ziet er lekker 'mossig' uit
Ben benieuwd hoe het geheel eruit ziet als het klaar is! (Filmpje?
Naat, wat gaaf zeg
!! Had ik maar zoveel inspiratie en talent. Ik kan de kleuren voor de muren nog niet eens kiezen