[TEK] Two Times

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Two Times

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:52

Korte uitleg is wel op zijn plek denk ik :D

Ik teken nooit, werkelijk nooit, op wat little pony hoofdjes en glimlachende zonnetjes in mijn schoolschriften en agenda's na.
Voor het Day Zero Project (101 doelen in 1001 dagen > google) besloot ik eens 3 tekening of schilderijen te maken.
Gister tijdens een zeer productief college dus even in mijn agenda gekladderd, thuis wat verder uitgewerkt, foto genomen en digitaal verder bewerkt. Uiteindelijk is dit eruit gekomen. Tips zijn meer dan welkom, qua materiaal heeft dat misschien weinig zin, maar qua ideeën of composities of nouja, ik weet eigenlijk níets van tekenen/schilderen, dus doe een poging en maak me een wijzer mens :D

Afbeelding

(Deze komt ook op de Day Zero blog, dus vandaar de rand, sorry voor als mensen het storend vinden.
Als je op de afbeelding klikt kan je hem iets groter zien en zonder de rand ;))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [TEK] Two Times

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:59

Ik vind hem echt heel interessant!! En heel creatief. :j Klopt het dat ik 2 mensen zie maar ook iets van een vlinder en een dier met lange tong? Vind de kleuren goed bij elkaar passen en een mooi contrast geven

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:03

Heel erg fijn totaal :) zag al op Facebook wat staan.
Zou het zo aan de muur willen hebben hangen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:09

Ziet er erg goed uit zeg. Niet alleen mooi, maar ook spannend. Je blijft kijken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:38

Dribbel schreef:
Ziet er erg goed uit zeg. Niet alleen mooi, maar ook spannend. Je blijft kijken.

Dat dus. Je blijft kijken, want er zijn zoveel verschillende dingen te zien. Telkens haal ik er weer wat anders uit. Heel mooi & knap gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:41

Huh... Dat is apart! Leuk! Die wil ik wel op canvas! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:12

Bedankt voor de ontzettend leuke reacties :)
Er zitten inderdaad meerdere dieren in verwerkt, 4-5 geloof ik ;)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:38

Dat is apart! Knap dat je dan kan terwijl je eigenlijk nooit tekent. Je blijft er idd naar kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:00

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:45

ik zie vlinder, eend, mens en iets wat ik een beetje op een rat of muis vind lijken
vind dit soort kunstwerken altijd erg gaaf omdat je zo veel meer de kans krijgt als kijker om je eigen interpretatie eraan te geven dan bij kunstwerken die heel letterlijk zijn

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:52

Ik vind het er al goed uitzien. Creatief idee en goed omgezet. Maar ik heb het gevoel dat je er meer mee zou kunnen. Dat je het meer zou kunnen uitwerken, zeg maar, zonder daarom de suggestiviteit van het geheel te niet te doen. Vooral de linker kant (met de zwarte figuren) mist voor mij nog wat diepte en detail. Ik zou in jouw plaats eens experimenteren met een groter kleurenpalet. Of zwart-wit schakeringen. Eventueel ook nog wat meer ornamenten. Maar wat mij betreft ben je zeker op de goede weg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:42

Bedankt allebei! Grappig wat anderen erin zien. Ik heb er zelf in geprobeerd te verwerken een mens, vlinder, vis die rups (of vlinder) eet, krokodil, en een garnaal-achtig beest :D

Soesita, echt heel erg fijn dat je inbreng en tips hebt, waardeer ik heel erg +:)+ Ik ga zeker kijken wat ik kan doen qua kleuren bij mijn volgende.. ornamenten moet ik als 'leek' even op googlen, want ik heb (nog) geen idee wat dat betekent :D In ieder geval heel erg bedankt voor de goede ideeën en hulp!

De tweede poging is nog wat platter en met minder kleuren, maargoed, toch: [UK] [TEK] Maybe everything was meant to be this way

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:00

heel mooi getekend! zoals andere zeggen spannend :D .
maar was ik nou echt de enigste die dacht dat dat kikkervisje die vlinder aan het bevruchten was? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:38

A dirty mind is a joy forever? :') Bedankt iig :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:32

Ik vind het heel kunstig gemaakt hoor1! ik zag wel wat dieren, maar lang niet allemaal!! heel mooi en er zijnb maar weinig tekeningen die ik zo lang bekijk.. meestal dnek ik oh mooi. maar hier bleef ik echt even naar kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:35

Bedankt, echt heel erg leuk om te horen! :)
Vroeger bij mijn oma thuis deden we veel creatieve dingen als we op bezoek waren, en zij leerde ons ook met tekenen om van die 'in elkaar pas puzzels' te maken als het ware, denk dat ik het daar aan overgehouden heb dat ik het zo leuk vind om te doen haha.