[SCH][WIP] m'n grote schat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

[SCH][WIP] m'n grote schat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:44

Voor het eerst op een echt doek bezig. En ik moet zeggen, ik vind het leuk :D Lekker kliederen met verf.
Het is allemaal nog wel heel erg uitpuzzelen hoe ik het best met de verf om kan gaan, maar het smaakt nu al naar meer :j

Heb m'n eigen hondje als onderwerp gekozen. Alle tips zijn welkom, graag zelfs!
Ik werk trouwens met acrylverf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Ingezoomd, alleen een beetje wazig:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 11-01-12 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [SCHIL] -> [SCH]

Suusie22

Re: [SCHIL][WIP] m'n grote schat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:45

't ziet er tot nu toe goed uit! :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 22:04

Dank je :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:05

Wat mooi! Ik ben ook voor het eerst op 'n groot doek bezig maar hij schiet nog niet echt lekker op, het lijkt erop dat jij het sneller in de vingers hebt dan ik :P Ik ben benieuwd hoe deze wordt!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 22:10

Oei, nu ben ik ook wel erg benieuwd naar jou werkje. Vind jou werk met kleurpotlood echt schitterend, dus kan me haast niet voorstellen dat verf bij jou niet gaat lukken!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:15

Unicorn meets butterfly

Staat er al op als WIP, maar ik ben sinds de laatste update nog niet verder gekomen, ben eerst even voor m'n lol een beetje met grafiet gaan klooien om moed te verzamelen :P Vind die van jou echt wel al meteen heel goed!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:22

Ziet er al goed uit en vind de ogen erg mooi al.

Probeer eerst grote effen vlakken te schilderen in de kleur die je ziet en werk dan steeds kleiner, Van donker naar licht. klopt het niet helemaal op een bepaalde plek dan weer van donker naar licht.
Ik zou in het wit beginnen met verschillende blauw/grijze tinten en dan naar het wit toe werken, zo krijg je verschillende wit tinten in de bles. En zo krijgen de donker vlekjes in het wit een mooie overgang van wit naar grijs en zwart.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Re: [SCHIL][WIP] m'n grote schat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:29

Zit nu net naar je tigitale werk te kijken in je profiel, prachtig!

Dacht dat je hond een Newfountlander was.
Een keertje wezen kijken bij het waterwerk van de Landseer, was erg gaaf!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 22:38

Licorne: Ik vind jou werk anders ook al echt goed hoor! Ik zou aan de hand daarvan echt niet kunnen zeggen dat je er moeite mee hebt. Haha, ik had alleen misschien iets eerder dat topic door moeten lezen. Heb namelijk precies hetzelfde probleem met m'n schets, die bleef ik er ook maar doorheen zien. Ondertussen zit er op sommige plekken zo'n laag verf dat het nu wel dekt, maar de volgende keer toch iets minder met potlood werken. :D

Jis_: Dank je wel :o En heel erg bedankt voor de tip, daar heb ik wat aan :j Dacht namelijk dat je juist beter van licht naar donker kan werken, maar dat is bij schilderen dus niet zo. Zal hier in het vervolg rekening mee houden.

Waterwerk staat inderdaad ook nog op m'n verlanglijstje om een keer met haar te doen.

Jojoju

Re: [SCH][WIP] m'n grote schat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:59

mooi zeg! Mooi kleurgebruik heb je

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:13

Dank je wel :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:44

En een stukje verder

Afbeelding

LastDream

Re: [SCH][WIP] m'n grote schat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:45

woow., echt heel mooi

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:10

Dank je wel :D

Ben nog even wat aan het kliederen geweest. Maar heb het gevoel dat de voor ons rechter kant niet helemaal klopt. Krijg er geen diepte in.
En als mensen ideeën hebben voor de achtergrond dan mag je dat ook roepen. Het geel vind ik er namelijk nog niet echt bij passen, misschien iets donkerder maken?

Afbeelding

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:25

Ooooh die blik.... <3
Misschien kun je de achtergrond naar de randen toe geleidelijk wat donkerder maken, neigend naar het geelbruin wat ook in het linkeroor zit ofzo, zodat 'ie een soort lichtaureooltje om z'n kop krijgt? Past helemaal bij de pose O:)
Qua diepte kan ik je niet helpen, ben zelf nog veel teveel met dat spul aan het stoeien :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:59

Dat is inderdaad een idee, zal daar eens mee gaan experimenteren :D

Denk dat het hondje zo wel af is...?

Afbeelding

Ook nog twee close up foto's, maar aangezien m'n mobiel niet scherp kan stellen dichtbij zijn ze een beetje wazig.

Afbeelding

Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:03

Met de achtergrond bezig geweest, maar weet eerlijk gezegd niet of dit nou een verbetering is. De mobiel maakt de kleuren wel een stuk fletser :(

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:06

hij wordt gaaf!, mooie kleuren in het wit.

Achtergrond vond ik ook erg lastig in het begin en nog steeds stoei ik daar wel eens mee.
Als ik meer diepte wil in de achtergrond waardoor het dier nog meer naar voren komt werk ik met lichte en donkere delen. Vlak achter het dier plaats ik het lichtere deel wat uitloopt naar donkere delen. Andersom kan natuurlijk ook, zeker bij een licht kleur vacht komt dat mooi uit.

Als ik meer een streperige achtergrond wil meng ik de kleuren al een beetje voordat ik het op het doek breng. en dan eventueel nog met niet verdunde acryl (acryl eerst weer een klein beetje van de droge kwast smeren) wat extra strepen zetten.
Voorbeeld daarvan, één van mijn eerste schilderijen...http://i113.photobucket.com/albums/n231 ... 0731-1.jpg

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:19

Oh, die achtergrond vind ik ook wel erg gaaf!! Ik zou eens gaan proberen om een lichter deel achter haar te maken, misschien dat het dan al wat beter wordt. Heel erg bedankt voor de tip +:)+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:30

Hem dit weekend mee naar huis genomen, en volgens m'n moeder, die hem graag op haar kantoor wil hangen, was de achtergrond prima zo. Heb dus maar besloten om niet meer met de achtergrond te gaan knoeien. Dat komt in het volgende werkje wel weer :D

Eindelijk ook een foto kunnen maken met een camera, dus de kleuren komen bij deze foto wel wat beter overeen, alleen is de hond hier een stukje blauwer dan in het echt.
Hierbij dus de klaar versie, tenzij er nog mensen zijn die verbeteringen zien?

Afbeelding